Wordt er wel eens gelachen in creationistische kring

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 21-07-2010 11:30

Prima Peter,

Dan maak je toch gewoon zelf even een poll, waarin mensen die de evolutietheorie accepteren flink op de hak genomen worden. Dat is het aardige van de mogelijkheden van dit forum, je kunt polls maken.

Lijkt me geinig als jij er ook eentje maakt!

ik heb er zelf overigens ook al eentje over evulutietheoristen staan, maar dat is nog geen doorslaand succes mag ik zeggen :shock:
http://evolutieencreat.forum2go.nl/word ... g-t34.html

Dat kun jij beter (zo scherp als je maar kan zou ik willen vragen)

PS: je hebt een mooie avatar gekozen trouwens. Waar is de leeuw?
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 21-07-2010 11:34

Hi Erik,

Je schrijft:
Ik hoop dat je gelijk hebt dat het hier een goede mix gaat worden van zienswijzen. Ik ben (zeer kort) aktief geweest op het forum van freethinker en echt, daar is geen barst aan. Iedereen die zich geen humanist of atheist noemt wordt aangevallen en tot op het bot kaalgevreten. Dasooknieleuk.
Precies daarom zou ik niet snel eraan meedoen. Daarmee laten mensen die zich humanist of atheist noemen zich van de ultrakleine kant zien en dat leidt ook tot niks.

Wat ik merk is dat de deelnemers aan dit forum vooral zoeken naar het scherpe debat - gelardeerd met een hoop gein gelukkig - op argumenten. Het bashen van creationisten hoort daar nadrukkelijk niet bij, het kritisch beschouwen van het gedachtegoed juist wel.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Hoi Carel,

Bericht door Peter T. » 21-07-2010 21:05

Kun je alleen boven aan de pagina een reply maken?

Ik zie niet zo snel dat je op een bepaalde post kunt reageren.

Anyway, mijn avatar is vrouw met spelende dino, weet alleen niet meer waar ie gevonden is. Ik heb hm altijd leuk gevonden, en zoals je inmiddels weet, is wegredeneren niet mijn sterkste kant :lol:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 22-07-2010 12:17

Hi Peter,

Je kunt volgens mij alleen onderaan een reactie geven op een post. Als deze wat eerder geplaatst is kun je het beste met quotes werken, dan is de reactie toch behoorlijk een-op-een. Dit forum heeft een fraaie mogelijkheid quotes te plaatsen dus de lezer zal daar geen probleem in hebben te vinden wat hij of zij zoekt.
Kun je alleen boven aan de pagina een reply maken?

Ik zie niet zo snel dat je op een bepaalde post kunt reageren.
vrouw met dino, OK, blijft een mooie avatar.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: Hoi Carel,

Bericht door carel » 22-07-2010 12:18

En als je op quote klikt, rechts bovenaan een post, dan zet 'het forum systeem' er automatisch de naam bij, kijk maar
Peter T. schreef:Kun je alleen boven aan de pagina een reply maken?

Ik zie niet zo snel dat je op een bepaalde post kunt reageren.

Anyway, mijn avatar is vrouw met spelende dino, weet alleen niet meer waar ie gevonden is. Ik heb hm altijd leuk gevonden, en zoals je inmiddels weet, is wegredeneren niet mijn sterkste kant :lol:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Re: Hoi Carel,

Bericht door Peter T. » 22-07-2010 14:52

carel schreef:En als je op quote klikt, rechts bovenaan een post, dan zet 'het forum systeem' er automatisch de naam bij, kijk maar
Peter T. schreef:Kun je alleen boven aan de pagina een reply maken?

Ik zie niet zo snel dat je op een bepaalde post kunt reageren.

Anyway, mijn avatar is vrouw met spelende dino, weet alleen niet meer waar ie gevonden is. Ik heb hm altijd leuk gevonden, en zoals je inmiddels weet, is wegredeneren niet mijn sterkste kant :lol:
Ok Carel, duidelijk!

Artitu
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-07-2010 14:23

Bericht door Artitu » 22-07-2010 15:02

Er word niet gelachen, enkel om de oerdomme opmerkingen die evolutionisten plaatsen.
Verder zijn wij creationisten zeer serieus en houden ons aan alle regels van de discussie integendeel met wat evolutionisten vaak doen.
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 22-07-2010 15:47

Artitu schreef:Er word niet gelachen, enkel om de oerdomme opmerkingen die evolutionisten plaatsen.
Verder zijn wij creationisten zeer serieus en houden ons aan alle regels van de discussie integendeel met wat evolutionisten vaak doen.
Hoi Artitu,

Heb je daar ook voorbeelden van? Waar we bijvoorbeeld over kunnen discussieren?

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

crea fora..

Bericht door Juda » 16-05-2011 23:39

ik vraag me af...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 16-05-2011 23:44

@ artitu...

ik heb een aantal vragen:
ben je bang voor argumenten van evolutionisten?

Ben je bang voor kerkmensen die je veroordelen als je wetenschappelijke argumenten erkent?

Ben je bang dat je je leven lang moet zoeken naar geluk in de Bijbel?

Ben je bang dat je je leven lang moet presteren om Gods genade te verdienen?

Ben je bang voor je eigen grootsheid als Christen?

Ben je bang voor veroordelingen van bijvoorbeeld predikanten, kerkmensen en anderen waar je mee omgaat?

ben je bang je vrijheid te verliezen als je buiten het Bijbelse kader denkt?

Ben je bang naar de Hel te gaan als je buiten het Bijbelse Kader denkt?

Ben je bang om in jezelf te kijken?

Ben je bang om God in jezelf te zoeken?

ben je bang om de Bijbel los te laten en toch in God te geloven?

Ben je bang om je standpunten te wijzigen?

Artitu, dit was ik wel.
ik heb het Creationisme vaarwel gezegd, omdat ik deze vragen durfde te beantwoorden.

als je een van deze vragen met Ja beantwoordt, bedenk dan: Angst is een slechte raadgever.
stel kritische vragen en toets je ideeen voortdurend.
God heeft je Zijn Genade al gegeven.
Hij gaat echt niet dreigen met veroordelingen.

predikanten doen dat wel vaak om slaven te maken.
trap daar a.u.b. niet in.

De link in mijn onderschrift kan je helpen de God in jezelf terug te vinden.


wees gezegend in de Here
en de hartelijke van Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie