ontstaan seksen

Discussie rond themas als evolutie en creatie
rubenlaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-04-2013 23:06

Bericht door rubenlaan » 29-04-2013 16:47

Maar nu we toch over gelovige hebbem zal ik een verklaring geven van de rol vam de vrouw volgens een gelovige vrouw. Ik zal eers posten wat de achtergrond is van de vrouw, vervolgens leg ik uit wat haar gedachte is voor de vrouw. Vervolgens leg ik uit wat mijn mening is over dat antwoord. ( de rede dat ik het per post uitleg is omdat ik op mn iphone zit en daar door geen entertjes kan plaatsen)
De waarheid vinden we nooit, maar proberen kan geen kwaad

rubenlaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-04-2013 23:06

Bericht door rubenlaan » 29-04-2013 17:03

De vrouw is een nieuwe tante van me. Ze is de nieuwe vriendin van mn vaders broer. Die broer is extreem gelovig (neemt de bijbel heel letterlijk) en is constant met de bijbel bezig (dat vind ik hinderlijk want ik zie de bijbel wel als godswoord (als die bestaat), maar dan kan je niet ontkennen dat het door mensen is geschreven. Hierdoor kunnen de orginelen schrijvers godswoord niet hebben begrepen en kan er door de jaren heen de tekst zijn veranderd). Maar die vrienin van hem (mijn tante magriet) is ook gelovig maar effe wat opener met gedachtes ect. Dus met haar valt wel te praten over geloof en evo. En ik begon dus over deze vraag. En zij had ook nagedacht over de rede van de vrouw volgens de bijbel. Ze zei dat ze het altijd al vervelend vond dat de vrouw in de bijbel wordt beschreven als tweederangs burger (onbelangrijk), ze zei ook dat haar broers haar daar vroeger mee plaagde (ze komt uit een gelovig gezin). Ook vond ze het zelf belachelijk en ze was daardoor ook gestopt met het geloven in god. Later is ze weer gaan geloven.
De waarheid vinden we nooit, maar proberen kan geen kwaad

rubenlaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-04-2013 23:06

Bericht door rubenlaan » 29-04-2013 17:35

Nou nu haar verklaring. Volgens haar is het voor de man heel belangrijk om respect te verdienen. Ze willen verantwoordelijk zijn ect. Een vrouw kijkt ook graag op tegen haar man (alles wat ik hier zeg is volgens haar, al ben ik het hier wel mee eens). Een vrouw is er meer om te zorgen (dit is heel erg uit haar beleving (zelfbeeld)), hier was ze het vroeger dus niet mee eens en probeerde ze het tegendeel te bewijzen. Dit is een best incomplete verklaring, maar je had het moeten horen toen zij het zei dan krijg je een beter beeld van wat ze bedoelt
De waarheid vinden we nooit, maar proberen kan geen kwaad

rubenlaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-04-2013 23:06

Bericht door rubenlaan » 29-04-2013 22:13

Het mooie aan haar verhaal is dat ze kritiek had over haar eigen geloof. Dit vind ik altijd interresanter want dan kan ik er over nadenken. Ik denk ook dat je me eerder bekeer tot het geloof als gelovige gaan zeggen waarom het geloof niet klopt in plaats van wat de bewijzen zijn van het geloof. Dit heb ik ook met de evolutie. De evolutie is voor mij logisch omdat ik het interresant genoeg vind om het te kritiseren dit zodat ik er over na kan denken dus ben ik constant opzoek met knelpunten. En aangezien je altijd op een antwoord kom is de evolurie voor mij waar (als je het niet door andere laat kritiseren kom je makkelijk tot je eigen waarheid en dan wordt de evolutie door jezelf als waarheid beschouwd. Eigenlijk dat je er over nadenk geeft al aan dat het bestaat. Maar effe terug naar mijn mening.
De waarheid vinden we nooit, maar proberen kan geen kwaad

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 14-05-2013 00:28

rubenlaan schreef:Het mooie aan haar verhaal is dat ze kritiek had over haar eigen geloof. Dit vind ik altijd interresanter want dan kan ik er over nadenken. Ik denk ook dat je me eerder bekeer tot het geloof als gelovige gaan zeggen waarom het geloof niet klopt in plaats van wat de bewijzen zijn van het geloof. Dit heb ik ook met de evolutie. De evolutie is voor mij logisch omdat ik het interresant genoeg vind om het te kritiseren dit zodat ik er over na kan denken dus ben ik constant opzoek met knelpunten. En aangezien je altijd op een antwoord kom is de evolurie voor mij waar (als je het niet door andere laat kritiseren kom je makkelijk tot je eigen waarheid en dan wordt de evolutie door jezelf als waarheid beschouwd. Eigenlijk dat je er over nadenk geeft al aan dat het bestaat. Maar effe terug naar mijn mening.
En precies dat kom je bij creationisten nauwelijks tegen. Die hebben het nooit over wat er niet klopt in/aan hun geloof.

En dus probeer ik ze dan een beetje uit de tent te lokken. Dan schrijf ik dat ik onlangs die pratende slang uit mijn tuin heb gejaagd, want dat beest kletste me de oren van het hoofd.

Nou, dan springen ze bovenop me, dat is spotten en ik moet respect voor hun geloof hebben.

Lariekoek, respect is het meest gedevalueerde woord dat ik ken. Het wordt vooral gebruikt door mensen die zelf voor niemand enig respect kunnen opbrengen.

Het aardige is dat ik me pas in evolutie ben gaan verdiepen als gevolg van de discussies die ik met crea's had. Ik had wel een idee wat het was maar dat heb ik flink verbeterd.

Eigenlijk kun je het nergens over hebben zonder aan evolutie te denken. Waarom doen we wat we doen? Waarom lopen feestjes met grote groepen zo vaak uit de hand?

Waarom zijn we zo verrekte agressief?

Je krijgt daar een beter beeld van als je de evolutie er bijhaalt.

Het leven is gewoon strijd. Ga maar eens zitten kijken naar een voederbakje waar de vogels op afduiken. Werkelijk alles vecht met iedereen. Merels kunnen elkaar enorm bestrijden bijvoorbeeld.

Ik heb een grote tuin. In de ene boom zit een merel prachtig te fluiten en in een andere boom, 30 meter verderop, zit weer een merel, ook te fluiten.

Het lijkt alsof die merels een mooi fluitconcert voor me verzorgen maar je kunt er niet verder naast zitten.

Het is evolutionair zo: die ene merel wil met zijn prachtige gefluit twee dingen zeggen. Tegen de merel in de boom verderop zegt hij : "pas jij maar op, ik ben sterker dan jij" en de tweede boodschap is gericht aan de vrouwtjes in de buurt: "mijn zaad is van uitstekende kwaliteit en ik heb een plezierige manier van het bij je in te brengen"

En hoe zit het dan met het gefluit van die andere merel?

Die doet het om precies dezelfde twee redenen. :D 8)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie