1. (Voorlopig) om te beginnen

Ik realiseer me dat er een filosofische stroming bestaat die alles vanuit de natuurwetenschappen verklaren wil.
Ik accepteer alles wat de natuurwetenschappen mij te bieden hebben.
Maar is dit alles wat er over de werkelijheid gezegd kan worden?
Dat ik in de menselijke vrijheid geloof en in God geloof, zijn dat rare gevolgen van chemische processen in bepaalde delen van mijn hersenen?
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

1. (Voorlopig) om te beginnen

Bericht door FonsV » 28-11-2011 19:09

Dag Juda,
Je schreef:Ik heb de link gelezen, maar ik vind het eerlijk gezegd erg vergezocht.
Dat vind ik ook en ik had van jou niet anders verwacht.
Je schreef:Je kan het niet bewijzen of weerleggen, maar er worden de heftigste beweringen gedaan.
Dat is dan – in mijn ogen – het geinige van deze en vele andere theorieën.
Je schreef:Hij projecteert zijn eigen kennis op de gevonden items.
En dat is wat de meesten doen, om niet te zeggen: 'Wat we allemaal doen'. We 'weten' het immers geen van allen bewijsbaar zeker hoe een en ander destijds in zijn werk is gegaan, dus proberen we een goede 'verklaring' te scheppen. En... er zijn errug interessante creaties bij. Een ervan heb je nu onder ogen gehad. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 28-11-2011 22:28

hoi Fons...


Eens.
Ik dacht even dat je deze kul zelf geloofde.
en dat terwijl ik je ken als een groot criticus van larie.

ik had het kunnen weten :wink:

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie