Heb je ooit zo zout gegeten?

Ik realiseer me dat er een filosofische stroming bestaat die alles vanuit de natuurwetenschappen verklaren wil.
Ik accepteer alles wat de natuurwetenschappen mij te bieden hebben.
Maar is dit alles wat er over de werkelijheid gezegd kan worden?
Dat ik in de menselijke vrijheid geloof en in God geloof, zijn dat rare gevolgen van chemische processen in bepaalde delen van mijn hersenen?
Plaats reactie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Heb je ooit zo zout gegeten?

Bericht door FonsV » 05-08-2011 14:35

Wetenschappers hebben donkere strepen waargenomen op de planeet Mars, die zouden kunnen duiden op de aanwezigheid van stromend water. Als de vermoedens worden bevestigd, zou het de eerste keer zijn dat er stromend vloeibaar water (pleonasme) is ontdekt op Mars. (Hoelang zou het er dan al niet zijn?)

Als dat zo is vergroot dat de kans dat er leven is op Mars.

'De beste verklaring die we hebben voor onze observaties, is tot dusverre stromend zout water (goed voor de maatjesharing en de zojuist in Zeeland ontwikkelde zoutwater-aardappel.), hoewel deze studie dat niet bewijst' (Alfred McEwen, een wetenschapper van de Universiteit van Arizona).

Nader onderzoek moet uitwijzen of er inderdaad zout water stroomt op Mars.

Vragen: a) Dat water is er, "En dan"? b) Dat water is er niet, “En dan"?

Als ze nu eens beginnen met - bijvoorbeeld! - de verdere ontwikkeling van dat alweer achterhaalde JSF-programma te stoppen om vervolgens onbevooroordeeld te gaan nadenken over een andere (bedoeld: betere) bestemming voor de dan vrijkomende miljarden? Er IS is een bewezen schuldenplafond en er liggen wereldwijd al zat problemen die luidkeels om een oplossing vragen!!! Niet soms :?: :x

Het zijn maar vragen en dat hoort bij wetenschap. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 18-11-2011 17:17

het zijn maar vragen, zeg je.

Maar ze zijn wel terecht :!:
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 19-11-2011 19:32

Hi Fons,

Leuk stukje!
Het zijn maar vragen en dat hoort bij wetenschap.
sneen Fons, dat heeft niks te maken met wetenschap. Ik zie hier een heleboel politiek in en daar kom je allerlei trucs en halve waarheden tegen alsof het niets kost. Welnu, wij weten inmiddels dat het ons de hoofdprijs kost. En het maakt ook nog eens weinig tot niks uit of je een rechtse of linkse regering hebt, het kost de eerzame burger altijd geld.

Vandaar ook dat er alles aan gedaan moet worden om de europese bank niet aan de luimen der politiek ondergeschikt te maken, want dan laat Frankrijk ons lustig meebetalen aan hun bankendeconfiture. En daar krijg ik ontzettend slechte zin van... ;)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie