Tip?

Nieuwe, cq interessante nieuwe publicaties. Plaats uw link en geef een korte typering cq mening over/van de publicatie
Plaats reactie
Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Tip?

Bericht door Flight » 25-02-2011 14:58

Geen recensie maar een vraag of iemand een goed boek weet over geologie, eentje die de leek op een wat hoger plan kan tillen. Engels is geen probleem.

Gr,
Flight
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Re: Tip?

Bericht door Dirk » 26-02-2011 16:01

Hmm, ik heb een inleiding in geologie gehad in het 1e jaar van mijn opleiding, maar ik heb geen flauw idee meer welk boek we daar destijds voor gebruikt hebben.

Als je het al niet hebt, zou je eens naar A small history of nearly everything van Bill Bryson kunnen kijken. Het behandelt redelijk wat geologische processen en vooral de geschiedenis van de geologie als wetenschap, gecombineerd met veel biologie, kosmologie, etc. Maar misschien is dit boek iets te algemeen voor wat je zoekt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 27-02-2011 12:50

Thnx Dirk...ik heb het boek al eens eerder ergens voorbij zien komen (volgens mij op het blog van onze grote vriend PB). Heb het boek inmiddels op de wishlist van Amazon gezet.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Plaats reactie