The Teaching Company: The Great Courses series

Nieuwe, cq interessante nieuwe publicaties. Plaats uw link en geef een korte typering cq mening over/van de publicatie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 21-05-2011 03:18

ik kan die lezingen helemaal niet betalen..:(
Dat vind ik best vervelend.
Kan ik online legaal gratis aan zo een hoog niveau hebbend materiaal komen?

Groeten Juda..
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 21-05-2011 11:58

Deze was ik vergeten te beantwoorden:
Determinist schreef:* real numbers: numbers that can be given by an infinite decimal representation (e.g., 34.5837 ... )
* natural numbers: also known as counting numbers, these are numbers used primarily for counting and ordering (e.g., 3)
* prime numbers: natural numbers greater than 1 that can be divided by only 1 and itself (e.g., 43)
* rational numbers: numbers that can be expressed as the ratio of two integers (e.g., ½)
* irrational numbers: numbers that cannot be expressed as simple fractions (e.g., v2)
* transcendental numbers: irrational numbers that are not algebraic (e.g., pi)
Niet heel compleet deze lijst vind ik. Er zijn er namelijk nog wel meer, en nog belangrijke ook: de imaginaire en complexe getallen, een combinatie van een rationeel en een imaginair (wortel uit -1) getal.

Afbeelding

Dat wordt veel gebruikt in de fractalmeetkunde, maar feitelijk in vrijwel elke betawetenschap. Zijn we er dan wat getallen betreft? Nee. Namelijk de oneindigheden (ja, dat zijn er op zich oneindig veel), waarbij de rekenkundige bewerkingen niet (meer) kunnen worden toegepast, oneindig + 1 = oneindig, oneindig * oneindig = (je raadt het) oneindig. Dat soort dingen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 07-06-2011 13:19

carel schreef:...Namelijk de oneindigheden (ja, dat zijn er op zich oneindig veel), waarbij de rekenkundige bewerkingen niet (meer) kunnen worden toegepast, oneindig + 1 = oneindig, oneindig * oneindig = (je raadt het) oneindig. Dat soort dingen.
Was ook een gedeelte van de lectures.
Deze was voor mij inderdaad een eyeopener, omdat er verschillende soorten oneindig bestaan en de uitleg was zeer helder.
Ik kreeg echt een ander idee over getallen en wat een rijkdom deze bevatten.

Plaats reactie