Toename van de complexiteit is vanzelfsprekend

Complexiteit in evolutie is een onderwerp waar al het een en ander over is gezegd. Soms echter niet helemaal to-the-point. Dit nieuwe forum is ervoor bedoeld om de discussie inhoudelijk voort te zetten.
Plaats reactie
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Toename van de complexiteit is vanzelfsprekend

Bericht door carel » 25-08-2010 20:55

De poll bij "complexiteit is evolutionair goed te verklaren" gaf aan:

Complexiteit is evolutionair goed te verklaren
ja...........: 70% (7)
Neen...... : 10% (1)
Weet niet: 30% (3)

Goede score voor 'ja', maar zijn we er nu uit??

Eerlijk gezegd: kweenie.

Mag ik iedereen uitnodigen voor een inhoudelijke discussie over dit intrigerende onderwerp?? 8) :shock:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 21-05-2011 02:06

ik weet het niet, omdat ik deze materie nog niet onder de pet heb.
kan iemand mij daarbij helpen?
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 21-05-2011 10:45

Juda schreef:ik weet het niet, omdat ik deze materie nog niet onder de pet heb.
kan iemand mij daarbij helpen?
Hier ging het specifiek over evolutie. Van eencelligen tot de dieren die nu leven en de mens natuurlijk, maar dat is uiteindelijk evolutionair ook een diersoort. Eencelligen zijn natuurlijk een stuk eenvoudigere organismen dan bijvoorbeeld een mens. Omgekeerd kun je dan zeggen dat mensen, apen, vogels beduidend complexer zijn dan die eerste levensvormen.

De vraag was: "hoe komt het dat de complexiteit (alleen maar) toeneemt? Het zou immers ook gekund hebben dat organismen ongeveer bleven wat ze waren, aangepast aan wat op dat moment nodig was.

Maar nee, de natuur heeft 'de keuze' gemaakt om steeds complexere levensvormen voort te brengen. Tot nu toe heb ik hier nog geen goede/aannemelijke verklaring voor gezien. Je kunt zeggen: 'als je complexer bent kun je beter omgaan met wisselende situaties'. Maar dan zeg ik: "ok, maar als je complexer bent ben je ook veel kwetsbaarder"

Als ik crea was geweest dan had ik mijn pijlen hierop gericht.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie