Creationisme onderwezen in Tennessee

Het Jonge-Aarde Creationisme is vandaag de dag de meest invloedrijke tak van het Creationisme.
Het Jonge Aarde Creationisme is prominent aanwezig in veel conservatieve protestantse geloofsgemeenschappen (uit: http://jongeaarde.hyves.nl/ )
Plaats reactie
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Creationisme onderwezen in Tennessee

Bericht door carel » 12-04-2012 10:29

Ja, lees maar

http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... ssee.dhtml

Op openbare scholen in de Amerikaanse staat Tennessee mag binnenkort onderwijs worden gegeven in het creationisme, dat ervan uitgaat dat God de wereld in 6 dagen heeft geschapen. Dat melden verschillende Amerikaanse media.
Het door conservatieven gedomineerde parlement in Tennessee heeft ingestemd met een wetsvoorstel voor creationisme op school. Een poging van gouverneur Bill Haslam om een veto over de wet uit te spreken, mislukte. Toch zei hij niet te vrezen dat "de wetenschappelijke standaarden in onze scholen worden veranderd".

Scholieren in de Verenigde Staten bestuderen doorgaans de evolutieleer van Charles Darwin. Dit tot ongenoegen van conservatief religieuze groeperingen die de gedachte dat mensen van apen afstammen in strijd achten met het Bijbelse scheppingsverhaal. Het creationisme mag nu naast en als alternatief voor de evolutieleer worden onderwezen in Tennessee.

Het creationisme heeft veel aanhangers in het religieuze Amerika. Uit een opiniepeiling uit december 2010 bleek dat 40 procent van de Amerikanen gelooft dat God de mens in zijn huidige vorm ongeveer 10.000 jaar geleden heeft geschapen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt echter dat apen zijn geëvolueerd in mensen in een periode van circa 6 miljoen jaar.

In 1968 bepaalde het Amerikaanse Hooggerechtshof dat het ongrondwettelijk is om het onderwijs van de evolutieleer te verbieden. Het oordeel was gebaseerd op de scheiding tussen Kerk en Staat.
-----——-----------

Het wordt weer tijd voor een nieuw Kitzmiller v. Dover Area School District proces. Als je even niet oplet dan komt de larie weer boven tafel
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 12-04-2012 23:52

Er zijn 2 oneindigheden: het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. ;)

daar sluit ik me helaas bij aan :?
Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie