NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan

Naast evolutie en creatie komen de natuurwetenschappen ook regelmatig aan bod. In deze rubriek is daar ruimte voor
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan

Bericht door FonsV » 05-12-2010 15:14

Dag Carel,
Je schreef:hoe kun je ziek worden van mensen die zichzelf zo prachtig voor gek zetten? Ik krijg er goede zin van.
Hoe leg ik dat uit. Eigenlijk ben ik nog ziek van hetgeen geparodieerd werd. Je schreef toch: Hoe krijgt zo'n man een volle zaal om zijn kul aan te verkopen? Zo'n man zou je tot andere gedachten willen brengen maar - wetend dat dat onbegonnen werk is - doe je er maar het zwijgen toe. Zoals Henri de Greeve vroeger placht te zeggen: "Met een os ga ik geen discussie aan". Wie de grootste fondsen heeft in de US kan de beste promotiefilms maken, de meeste stemmen halen en desnoods president worden. Mundus vult decipi. :evil:

Bij het kijken naar al die nonsens moet je waarschijnlijk met z'n tweeën zijn om hard te kunnen lachen. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 05-12-2010 15:33

Hi Fons,
je schreef:Zo'n man zou je tot andere gedachten willen brengen maar - wetend dat dat onbegonnen werk is - doe je er maar het zwijgen toe.
Nee Fons, ik doe er niet het zwijgen toe. Ik zie graag dat kul geparodieerd wordt, dat kan bepaalde mensen, die gevoelig zijn voor, in dit geval de Laminin-kullekoek, wellicht op andere gedachten brengen.

En ja, de wereld wil bedrogen worden, en ja, wie de grootste fondsen heeft kan het best propaganda maken. Allemaal waar. Gelukkig kan iemand met een klein budgetje een lulverhaal gemakkelijk doorprikken. Zolang dat het geval is maak ik me nog niet zo'n zorgen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan

Bericht door FonsV » 05-12-2010 15:51

Dag Carel,
Je schreef:...dat kan bepaalde mensen, die gevoelig zijn voor, in dit geval de Laminin-kullekoek, wellicht op andere gedachten brengen.
En dan ben ik bang dat juist die gevoelige mensen de parodie als kwetsend zullen ervaren en zullen verharden in hun 'geloof'. Maar... wellicht ben ik wat te bang of spelen de ervaringen me parten. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan

Bericht door carel » 05-12-2010 16:36

Hi Fons,
FonsV schreef:Dag Carel,
Je schreef:...dat kan bepaalde mensen, die gevoelig zijn voor, in dit geval de Laminin-kullekoek, wellicht op andere gedachten brengen.
En dan ben ik bang dat juist die gevoelige mensen de parodie als kwetsend zullen ervaren en zullen verharden in hun 'geloof'. Maar... wellicht ben ik wat te bang of spelen de ervaringen me parten. ;)

Groeten.

Fons.
Als kwetsend ervaren. En dat is precies het probleem. Deze 'gevoelige' mensen zoals jij dat zo mooi noemt hebben er zelf vaak weinig problemen mee om een ander te kwetsen, maar oh wee als het henzelf overkomt. Mijn ervaringen zijn overigens dezelfde, maar juist daardoor laat ik me er niet van weerhouden om te zeggen wat ik te zeggen heb. Tegen de mensen die ik daarmee kwets zou ik willen zeggen: "grow up!"
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie