Vincent Kemme

De meeste deelnemers kennen elkaar, ze komen van een vroeger forum dat inmiddels niet meer actief is. Hier kan iedereen iets over zichzelf kwijt, dat maakt deelnemen aan dit forum wat gemakkelijker
Plaats reactie
Biofides
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-08-2010 15:14

Vincent Kemme

Bericht door Biofides » 02-09-2010 10:29

Hallo allemaal,

Ik ben oud-leraar biologie, maar niet zo oud (53), heb mij in 1980 bekeerd van agnost met een katholieke achtergrond tot geëngageerd en overtuigd katholiek christen. Dat gebeurde tijdens mijn studie biologie in Utrecht. Ik gaf biologieles in Tilburg, Brussel (Europese Scholen) en Vlaaanderen (diverse scholen) tot ik met een burn-out het middelbaar onderwijs de rug toe keerde. Ondertussen had ik ook wat theologie gestudeerd in Brussel, bij de Franstalige Jesuïeten. Nu werk ik aan mijn privé-apostolaat 'Biofides': de vrucht van wat denkwerk op het terrein van de raakpunten tussen biologie en geloof. Thema's: evolutie & schepping, geloof en wetenschap in het algemeen, seksualiteit en vructbaarheid (bij de mens in het bijzonder), begin en einde van het (menselijk) leven, natuur & milieu ('under construction'). Op 'Radio Maria' (AM 675 en via het internet) geef ik af en toe voordrachten: nu bereid ik er drie voor over het menselijk embryo, vanuit biologisch, filosofisch en theologisch gezichtspunt. Ik heb warme contacten met de 'evangelisch wereld' in Nederland én Vlaanderen (waar ik nu woon) en discussiëer ook graag over geloofsthema's die opduikden in de contacten tussen 'evangelicals' en katholieken. Mijn blogs: biofides.eu en vincentkemme.wordpress.com. Veel plezier en benieuwd naar jullie reacties!

Vincent Kemme

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 02-09-2010 10:42

Hi Vincent,

Allereerst: welkom hier!