Creation Museum bouwt de Ark

Inzichten, modellen, benaderingen met een perspectief vanuit creatie: er is een schepper. Lopend vanaf het volledig letterlijk nemen van de schriftuur, Genesis 1 met name, tot het accepteren van een schepper in wat 'losser' verband
Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Creation Museum bouwt de Ark

Bericht door Dirk » 03-12-2010 17:46

http://religion.blogs.cnn.com/2010/12/0 ... incinnati/

Zouden ze ook de oude omstandigheden nabootsen? Dus maar 8 mensen om de ark te bouwen, alleen oude gereedschappen enzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Terrence
Berichten: 88
Lid geworden op: 06-08-2010 19:35

Bericht door Terrence » 03-12-2010 17:51

Hoeveel arken willen ze wel niet?
Hier een Nederlandse versie (natuurlijk met moderne technologie gemaakt :roll:):
http://www.arkvannoach.com/

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 04-12-2010 00:31

@Dirk,

Oude gereedschappen? Lijkt me niet als ik de foto bekijk. Alleen die figuren op de voorgrond zouden uit oude tijden kunnen stammen.

Afbeelding
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

meer info

Bericht door Dirk » 06-12-2010 18:54

Hoi Carel,
Werd de ark niet alleen door Noach en zijn zoons gebouwd? Of zegt de bijbel daar niks over? Het lijkt me nl. een beetje vreemd dat hij hulp van honderden mensen krijgt, en dat die vervolgens niet mee mogen, of door Noach/god van de ark afgeslagen worden wanneer ze proberen mee te liften...
Anyway, ik vond dit nog in de NY Times. Zeer lezenswaard!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: meer info

Bericht door carel » 06-12-2010 23:22

Hi Dirk,
Dirk schreef:Hoi Carel,
Werd de ark niet alleen door Noach en zijn zoons gebouwd? Of zegt de bijbel daar niks over? Het lijkt me nl. een beetje vreemd dat hij hulp van honderden mensen krijgt, en dat die vervolgens niet mee mogen, of door Noach/god van de ark afgeslagen worden wanneer ze proberen mee te liften...
Anyway, ik vond dit nog in de NY Times. Zeer lezenswaard!
Goede punten, het laat maar weer eens zien dat dit soort verhalen rammelen als de eerste auto die ik ooit kocht. Met die auto kwam ik net de straat uit en met dat arkverhaal haal ik niet eens de volgende minuut in mijn leven.

Interessant artikel, vooral ook de afsluiter:
New York Times schreef:Erwin Chemerinsky, a constitutional scholar and founding dean of the School of Law at the University of California, Irvine, said: “If this is about bringing the Bible to life, and it’s the Bible’s account of history that they’re presenting, then the government is paying for the advancement of religion. And the Supreme Court has said that the government can’t advance religion.”
Precies. Als mensen klarikul willen bedrijven, prima, maar laat ze die onzin dan zelf maar betalen. De veel te grote plaats die religie nog steeds in onze westerse cultuur inneemt mag van mij volledig ter discussie, ten diepste!
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Re: meer info

Bericht door Peter T. » 24-01-2011 14:13

Dirk schreef:Hoi Carel,
Werd de ark niet alleen door Noach en zijn zoons gebouwd? Of zegt de bijbel daar niks over? Het lijkt me nl. een beetje vreemd dat hij hulp van honderden mensen krijgt, en dat die vervolgens niet mee mogen, of door Noach/god van de ark afgeslagen worden wanneer ze proberen mee te liften...
Anyway, ik vond dit nog in de NY Times. Zeer lezenswaard!
Een vreemde redenering Dirk. Er worden ook kerken gebouwd door aannemers en bouwvakkers, die er absoluut niets mee hebben.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-01-2011 14:46

Hi Peter,
je schreef:Een vreemde redenering Dirk. Er worden ook kerken gebouwd door aannemers en bouwvakkers, die er absoluut niets mee hebben.
De redenatie van Dirk ging over iets anders, namelijk het gegeven dat er allerlei mensen aan de Ark meegebouwd hebben en die uiteindelijk niet mee mochten. Lijkt me een aardig scherpe gedachte van Dirk.

Dus je kunt die vergelijking niet doortrekken naar bouwvakkers, want die blijven nadat het gebouw gereed is - meestal - gewoon leven.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 24-01-2011 14:50

carel schreef:Hi Peter,
je schreef:Een vreemde redenering Dirk. Er worden ook kerken gebouwd door aannemers en bouwvakkers, die er absoluut niets mee hebben.
De redenatie van Dirk ging over iets anders, namelijk het gegeven dat er allerlei mensen aan de Ark meegebouwd hebben en die uiteindelijk niet mee mochten. Lijkt me een aardig scherpe gedachte van Dirk.

Dus je kunt die vergelijking niet doortrekken naar bouwvakkers, want die blijven nadat het gebouw gereed is - meestal - gewoon leven.
Fair, hoewel ik denk dat die mensen niet mee wilden! Wie wil er heden door Jezus gered worden? Toch ook niemand?

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-01-2011 14:59

Hi Peter,
je schreef:Fair, hoewel ik denk dat die mensen niet mee wilden! Wie wil er heden door Jezus gered worden? Toch ook niemand?
Probleem is hier dat daar geen informatie over beschikbaar is, we zullen naar de precieze omstandigheden van de bouw moeten raden. Tenminste, ik ben in andere geschriften niks over de bouwers tegengekomen. Misschien weet FonsV dat, dat is een kenner van geschriften.

Iets heel anders is jouw tweede zin, waarin je stelt dat niemand door Jezus gered wil worden. De relatie met het verhaal van de Ark is wat lastig te leggen, want dat is een typisch verhaal uit het O.T., waarin JHWH het voor het zeggen heeft.

Als ik, heel kort door de bocht, ik besef het, kijk naar het aantal mensen dat het christendom aanhangt, waar dus Jezus een grote rol speelt, en naar het Jodendom, waar voornamelijk O.T. achtige teksten spelen, dan zie ik 15 miljoen Joden en bijna 2 miljard christenen. Dat maakt toch wel wat uit, Jezus was een persoon, een mens, en dat spreekt aan. Enigszins, alhoewel ik er de nodige kanttekeningen op zou willen maken, vergelijkbaar met de rol van Mohammed bij de islam, 1.4 miljard volgelingen.

Want nee, Mohammed kun je met de beste wil van de wereld niet vegelijken met Jezus.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 24-01-2011 15:07

In de Bijbel wordt de link Ark-Jezus meerdere malen gelegd. Je zou toch "de Uitnodiging" eens moeten lezen, dan snap je dat en ga je het zien :D Met dank aan Cruyff :)

Plaats reactie