Creation Museum bouwt de Ark

Inzichten, modellen, benaderingen met een perspectief vanuit creatie: er is een schepper. Lopend vanaf het volledig letterlijk nemen van de schriftuur, Genesis 1 met name, tot het accepteren van een schepper in wat 'losser' verband
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-01-2011 12:11

Hi Determinist,

Voor alle duidelijkheid, ben jij gast30 en heb je op 11 jan gepost met als begintekst:

Hmm hoe kan mijn definitie nu te breed en onvolledig zijn? Maar goed je gaat uit van een Darwinistische opvatting van evolutie. Dat is een theorie van 150 jaar geleden. We gaan toch niet discussieren over theorien van 150 jaar geleden. We leven volgens mij in het heden inmiddels.

Als dit zo is dan is er niks aan de hand.

Determinst, kun je dat even bevestigen cq ontkennen...
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 29-01-2011 13:30

carel schreef:Hi Determinist,

Voor alle duidelijkheid, ben jij gast30 en heb je op 11 jan gepost met als begintekst:

Hmm hoe kan mijn definitie nu te breed en onvolledig zijn? Maar goed je gaat uit van een Darwinistische opvatting van evolutie. Dat is een theorie van 150 jaar geleden. We gaan toch niet discussieren over theorien van 150 jaar geleden. We leven volgens mij in het heden inmiddels.

Als dit zo is dan is er niks aan de hand.

Determinst, kun je dat even bevestigen cq ontkennen...

Ik kan met grote zekerheid zeggen dat het niet determinist is.

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 29-01-2011 14:49

carel schreef:Hi Determinist,

Voor alle duidelijkheid, ben jij gast30 en heb je op 11 jan gepost met als begintekst:

Hmm hoe kan mijn definitie nu te breed en onvolledig zijn? Maar goed je gaat uit van een Darwinistische opvatting van evolutie. Dat is een theorie van 150 jaar geleden. We gaan toch niet discussieren over theorien van 150 jaar geleden. We leven volgens mij in het heden inmiddels.

Als dit zo is dan is er niks aan de hand.

Determinst, kun je dat even bevestigen cq ontkennen...
Dit heb ik niet gepost.
Hoezo deze vraag?

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-01-2011 15:24

Hi Determinist,
je schreef:Dit heb ik niet gepost.
Hoezo deze vraag?
Om na te gaan of jouw post weg is.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 29-01-2011 19:39

Hoi Determinist,

Kan het feit dat jij je reactie wel terugziet en ik (en anderen blijkbaar ook) deze niet zien te maken hebben met de browser-cache???

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden om eerlijk te zijn...
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 30-01-2011 08:15

Flight schreef:Hoi Determinist,

Kan het feit dat jij je reactie wel terugziet en ik (en anderen blijkbaar ook) deze niet zien te maken hebben met de browser-cache???

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden om eerlijk te zijn...
Ik gebruik altijd Firefox en heb voor de check even IE gebruikt en daar kom ik ook mijn post tegen (niet dezelfde cache).

Maar probeer eens deze directe link, die zou precies op mijn post uit moeten komen

http://genesisrocks.wordpress.com/2011/ ... comment-14

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 30-01-2011 11:01

Determinist:
Maar probeer eens deze directe link, die zou precies op mijn post uit moeten komen

http://genesisrocks.wordpress.com/2011/ ... comment-14
Heb ik gedaan nadat ik mijn cache heb geleegd, zowel in Safari als in Firefox. Resultaat: ik kan je reactie niet ontdekken...enkel die van Carel.

Vreemd!

Jammer dat het uploaden van images hier niet gaat...dan hadden we, met een screenshot van je reactie, kunnen zien wat je had geschreven. Daar ben ik inmiddels wel benieuwd naar.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 30-01-2011 11:11

Flight schreef:Determinist:
Maar probeer eens deze directe link, die zou precies op mijn post uit moeten komen

http://genesisrocks.wordpress.com/2011/ ... comment-14
Heb ik gedaan nadat ik mijn cache heb geleegd, zowel in Safari als in Firefox. Resultaat: ik kan je reactie niet ontdekken...enkel die van Carel.

Vreemd!
Aha. Even wat zitten rommelen met de cookies en alles van wordpress verwijderd met de hand.
En nu inderdaad geen post meer van mij.

Hmmmm

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 30-01-2011 11:19

Zou het dan toch zo zijn dat Peter je reactie heeft verwijderd? Daar lijkt het wel op...en eerlijk gezegd sta ik daar wel van te kijken als dat zo is. Jouw 'relatie' met hem was altijd uitermate correct ondanks de fundamentele verschillen van inzicht tussen jullie beiden.

Ik vraag me af of Peter hier nog inhoudelijk op gaat reageren...
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 08-02-2011 14:20

Determinist schreef:
Dirk schreef:Dag Peter,
Peter T. schreef:Fair, hoewel ik denk dat die mensen niet mee wilden!
Natuurlijk. Er komt een gigantische genocide in de vorm van een zondvloed (waarbij ook nog eens alle dieren verzopen worden, en zij hebben niet eens een erfzonde) en niemand wil mee op het enige schip dat ertegen bestand zou zijn. Leg eens uit waarom je dat denkt?

Dirk.
Nou, dat kan ik ook zelfs prima uitleggen.
Vergelijk het met nu. Er lopen genoeg mensen rond die ons einde verkondigen. We gaan er allemaal aan. Zitten op een berg of laten zich diep ergens ingraven. Zij willen graag ons waarschuwen en roepen ons op actie te ondernemen.

Gaan wij daarop in? De meesten niet.

Zo ook toen. Iedereen zal Noach voor gek hebben verklaard want niemand wist van te voren dat er een zondvloed zou komen. Want die kennis is pas achteraf gekomen.

Fair enough?
Wat mij betreft wel :-)

Plaats reactie