Speuren naar sporen van zondvloed

Inzichten, modellen, benaderingen met een perspectief vanuit creatie: er is een schepper. Lopend vanaf het volledig letterlijk nemen van de schriftuur, Genesis 1 met name, tot het accepteren van een schepper in wat 'losser' verband
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 12-10-2010 16:29

Hi Fons,

Is goed, ik vond het een grappige post trouwens.
je schreef:Onfonsiaans? Ik heb een tweetal stukjes aan toevallige langskomers voorgelezen en gedrieën hebben we hard gelachen; een kreeg zelfs een hoestbui. Toen die voorbij was zei hij: "Heerlijk, zo ken ik je weer".


Dat is nu het probleem met geschreven berichten, je ziet het gezicht niet dat erbij getrokken wordt. Het "Have Fun" is mijn favoriete lijfspreuk. Snooitverkeerdnie.
je schreef:Voor alle duidelijkheid: als ik sommige bijdragen lees denk ik (bij díe bijdragen dus) 'Hoe is het b·ij - d·e - d·u·v·e·l - e·n - d·i·e·n·s - o·u·w·e - m·o·e·r mogelijk dat onbevangen, nuchtere en weldenkende mensen zich dáár druk over maken'?
Ja, onbevangen, nuchtere en weldenkende mensen doen dat. Gelukkig maar. Geeft kleur aan de wereld. Wat we niet weten is hoe de schrijvers hun opmerkingen precies bedoelen. ik vind het prima. Als je kijkt op welke manier natuurkundigen als Faraday en Lavoisier met hun tijdgenoten discussieerden over de aard van magnetisme en electriciteit zou je ook tot de gedachte kunnen komen "waar hebben die mensen het in vredesnaam over?"

Ik kom niet snel tot die gedachte, maak je maar lekker druk denk ik dan, wellicht leidt dat tot inzicht wat je van te voren niet zou hebben verwacht/bevroed.
En... vragen staat vrij, maar liever geen al te domme vragen
Laat dat nu net mijn specialiteit zijn Fons :lol:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Speuren naar sporen van zondvloed

Bericht door FonsV » 12-10-2010 16:38

Dag Peter,
Je schreef:Ik wil niet storen in de discussie met Carel, maar "Je moet wel van de ratten besnuffeld zijn omdat vol te willen houden alleen maar omdat het in een verhaal staat." vraagt nog steeds om een antwoord hoe jij de krant leest.
Mijn gedachtewisseling met Carel storen kun je niet want je kunt er niet doorheen schrijven. Dus... maak je geen onnodige zorgen.:)
Waarom heb je trouwens mijn hele bijdrage geplaatst? Ik kan hem op mijn eigen scherm gemakkelijk terugvinden.

Ik lees iedere ochtend, zittend aan tafel, mijn lijfblad met voorkeur voor de opiniestukken, terwijl ik intussen - op advies van de gastroloog - mijn dagelijkse bakje zéér grove muesli met yoghurt hapje na hapje naar binnen werk. Daarna bekijk ik nog op het net de andere dagbladen die ik krijg toegezonden en daarna onder kranten.com naar wat de rest heeft te melden en denk van al het gelezene het mijne. Om met Multimarkt te spreken: 'Ik ben toch niet gek'! :shock:
Je schreef:Toevallig heb ik redelijk wat boeken die antwoord geven op de (enigzins verkeerd gestelde vragen door de onbewuste vooronderstellingen) issues die jij noemt. En die antwoorden zijn alleszins redelijk te noemen.
Hoezo toevallig? Bij toeval tegen aan gelopen of met een tikkeltje voorkeur gekozen?
Ik zou zeggen: stel jij dan eens de goede vragen en geef jij dan eens de alleszins redelijke antwoorden. En... wellicht is het handig om met slechts één vraag te beginnen. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 12-10-2010 16:44

Hi Fons,
je schreef:Ik lees iedere ochtend, zittend aan tafel, mijn lijfblad met voorkeur voor de opiniestukken, terwijl ik intussen - op advies van de gastroloog - mijn dagelijkse bakje zéér grove muesli met yoghurt hapje na hapje naar binnen werk. Daarna bekijk ik nog op het net de andere dagbladen die ik krijg toegezonden en daarna onder kranten.com naar wat de rest heeft te melden en denk van al het gelezene het mijne. Om met Multimarkt te spreken: 'Ik ben toch niet gek'!
Om met dat laatste te beginnen: zeker niet!

Tip van de dag: Begin je dag eens met een glas Moët et Chandon (champagne van een goede soort). Wellicht dat de gastroloog dan die eerste letter, 'g' spontaan laat vallen (inzicht ontstaat vaak spontaan) en je op verrassende wijze van advies kan dienen :lol: :lol:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Speuren naar sporen van zondvloed

Bericht door FonsV » 12-10-2010 17:35

Dag Carel,
Wellicht dat de gastroloog dan die eerste letter, 'g' spontaan laat vallen (inzicht ontstaat vaak spontaan) en je op verrassende wijze van advies kan dienen. :lol: :lol:
HAHA!!! Die muesli laat de darmspiertjes beter joggen dan Actimel (van de reclame) en dat voor nog lang niet 1/10de van de kosten! Ik betrek bovendien mijn gedachten en ideeën niet rechtstreeks van m'n darmen. :)

En als je veel sterretjes wilt zien: bons eens met je hoofd snoeihard tegen de muur. Instant succes zo goed als verzekerd. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Plaats reactie