Hoe wetenschap werkt

Inzichten, modellen, benaderingen met een perspectief vanuit creatie: er is een schepper. Lopend vanaf het volledig letterlijk nemen van de schriftuur, Genesis 1 met name, tot het accepteren van een schepper in wat 'losser' verband
Plaats reactie
Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Hoe wetenschap werkt

Bericht door Peter T. » 01-10-2010 11:07

http://www.youtube.com/watch?v=6NF3bBnb ... re=related

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 01-10-2010 13:46

Hi Peter,

Interessante stellingen.

Wat die dark matter betreft, die kun je niet zien, dar hebben we de instrumenten helemaal niet voor. Je kunt het bestaan van dark matter afleiden uit het gedrag van sterrestelsels of het buigen van licht (Einstein weet je nog wel, alles trekt alles aan), maar dat zul je wel in het boek van Greene hebben gelezen.

Jupiter heeft geen kraters, nooit gehad volgens mij. Het is een grote gasreus, soms wel eens aangeduid met 'bruine ster', omdat hij eigenlijk iets te groot is voor een planeet

Ik ben wel benieuwd waarom men Shoemaker, nota bene een van de naamgevers van de komeet in kwestie, Levy-Shoemaker heette die, links heeft laten liggen. Weet jij daar meer van?

En wetenschappers 'beschermen' hun paradigma niet, daar ligt ook niet het probleem, Arie van den Beukel, 'Met Andere Ogen', jouw boek, beschrijft het veel preciezer. Hij zegt, wetenschap en onderzoek, allemaal tot je dienst. Maar ga niet zover om te claimen dat er naast wetenschap niks anders kan bestaan en er geen andere kengebieden kunnen zijn. Dat is arrogant en ongepast. Daar ben ik het ten diepste mee eens.

En revolutionaire ideeen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn, niet alleen van mensen die er een andere basis op nahouden, maar ook binnen wetenschappelijke kring
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 04-10-2010 23:12

Geen idee wat dit filmpje probeert te zeggen: het lijkt een antwoord op een zekere corrinepace te zijn, maar wat beweerde die dan ?

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 05-10-2010 01:30

Eelco schreef:Geen idee wat dit filmpje probeert te zeggen: het lijkt een antwoord op een zekere corrinepace te zijn, maar wat beweerde die dan ?
Kan ik uit het filmpje ook niet opmaken.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie