wilders..

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

wilders..

Bericht door Juda » 13-02-2012 01:48

http://www.youtube.com/watch?v=IdVa4AibDlk

Dit filmpje gaat over Geert Wilders.

Zijn hele leven wordt uit de doeken gedaan net als het succes van de PVV.
Hij wordt in zijn tijd geplaatst als opvolger van Pim Fortuyn.
Ook wordt er gekeken naar zijn Joodse verleden.
Hij is een Indiër, die veel tijd in Israël doorbracht.
Daar heeft hij ervaring opgedaan met de Islam en het Jodendom.
In India zal hij vast de Veda's hebben gelezen, maar dat blijft natuurlijk speculeren.

Wat intrigeert mijn denken aan dit filmpje?
De chaos die ontstaat wanneer iemand zegt dat een hele religie ons wil aanvallen.
Een religie die volgens hem de wereld wil overnemen en elke ongelovige wil vermoorden.
Een religie die feitelijk een kleine 20.000 bomaanslagen op zijn naam heeft staan sinds 2001.
een religie die miljoenen van zijn eigen mensen heeft vermoord, in Syrië, in Iran, Irak, Libanon,
Egypte enzovoorts...

Waarom dit schrijven?
Wilders roept bij mij veel vragen op.

Zoals:
Is de Islam echt een bedreiging?
Is dat geen onnodige angst?

Of is het toch een vredelievende godsdienst?
Waarom is links tegen alles dat G.-W. zegt?
Waarom die ophef over iemand die lijkt te liegen?
Doet hij wel liegen?
Spreekt hij de waarheid?
Waarom zegt hij de dingen die hij zegt?

Deze vragen spoken door mijn hoofd en het lijkt wel of er machten zijn die verhinderen willen dat ik het antwoord te weten kom...er is alom verwarring...
hoe denken jullie hierover en is dat een wetenschappelijk onderbouwde mening?
gebaseerd op de islam kennen of gebaseerd op angst?


Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 13-02-2012 11:05

Hi Juda,

Het aardige is dat ik Fortuyn persoonlijk heb gekend. Hij zat in het lezingencircuit en ik deed daar toen ook allerlei dingen in. Fortuyn was politicus tegen wil en dank, dat is nooit zijn opzet geweest, weet ik zeker. Hij was een flamboyante man met de duurste pakken en veel humor in wat hij zei. Was ook heel belezen en hij heeft de nodige studie naar de islam en de invloed daarvan verricht. Fortuyn was daarbij een hoogst intelligente man die een scherp oog had voor wat er in de wereld gebeurde. Hij was de eerste die mij erop attent maakte dat het verdwijnen van religie als ethische school voor mensen tot de nodige problemen zou kunnen leiden. religie heeft rare kanten, maar het werkt ook bindend. Religie helpt mensen zich op moreel en ethisch vlak te ontwikkelen. Dat zag Fortuyn heel scherp. Veel van wat hij zei kan ik nog letterlijk reproduceren. Dit soort dingen: Veel mensen zijn in ethische zin op drift, losgeslagen. Mensen hebben vaak sturing en leiding nodig. dat geven ze natuurlijk niet toe, maar het is wel zo. Dat beschrijft hij prima in zijn beste boek: De Verweesde Samenleving. Fortuyn was daarbij een fantastische spreker, ik heb in Nederland nog nooit zo'n spreker gehoord. Echt een belevenis.

Hij keek dus naar de positieve en negatieve kanten van de islam en hij waarschuwde, lang voordat het de gemiddelde Nederlander bekend was, voor de totalitairiteit van de islam. Hij waarschuwde vooral voor de importbruiden, dat versterkte de ongelijkheid tussen man en vrouw in islamitische kring. Die vrouwen kwamen nooit buiten, de man had alle macht. Maar, zei hij er meteen bij met dat typische toontje van hem: "dat was een paar honderd jaar geleden bij het christendom precies zo. Nu kunnen we om veel christelijke zaken lachen en pas als je dat bij de islam ook kunt is het een volwassen godsdienst geworden. En dat duurt nog wel even". Vervolgens kwam er een jongensachtige grijns en stak hij een grote cigaar op, riep met geaffecteerde stem de ober: "wijn, de mensen komen om van de dorst". Hij kon daarbij heel goed relativeren. Eerst ging hij diep op de materie in en dan met een kwinkslag ging hij over op allerlei aardige en rare dingen. Vaak werd het heel laat toen. Prachtige tijd.

Dat was ver voordat hij de politiek inging. Rond 1995 dacht ik. Vanaf dat moment dat hij de politiek inging kende ik hem bijna niet meer terug. Hij was verkrampt en zijn fijnzinnigheid werd compleet weggedrukt door grote woorden en grote gebaren. Geen leuke man om mee door te zakken. Dat was een onzalig toneelspel dat hij zich heeft laten overkomen. Zijn ijdelheid maakte dat hij er niet meer van wegkwam, maar eigenlijk had hij er nooit aan moeten beginnen, politiek hoorde gewoon niet bij hem.

Maar sjonge jonge wat wist hij veel van de islam. Hij zag zeker het totalitaire en ook de risico's voor ons soort open samenleving. Veel van wat hij voorspeld heeft is uitgekomen. de islam wordt pas een normale religie als er van binnenuit iets gebeurt. Wij westerlingen moeten daar van afblijven, dat moeten ze zelf doen. Het grootste gevaar zag Fortuyn in het afwijzen van de moderniteit door de islam. Je kunt het aantal grote wetenschappers van islamitische huize op de vingers van een hand tellen. Vergelijk het maar met de Joden, dat is ook een fundamentalistische religie, maar die kunnen ze heel goed scheiden van wat ze wetenschappelijk en maatschappelijk doen. Het aantal Nobelprijswinnaars bij de joden is veel en veel groter dan bij islamieten. "De Sabbath is voor JHWH en de rest van de week is voor mij". Fortuyn kon die vergelijkingen heel goed maken, heel leerzaam.

Wilders is een totaal ander verhaal. Dat is wel een politicus in hart en nieren, heeft veel minder kennis van de islam dan Fortuyn had en hij kijkt er te verkrampt naar. Ik denk dat hij minder intelligent is, alhoewel zijn politieke voelhorens weer beter zijn dan die van Fortuyn. Die website waar mensen kunnen klagen over oost Europeanen geeft het al aan: Wilders is al een hele tijd de weg kwijt waar Fortuyn de weg pas kwijtraakte toen hij de politiek in ging. Je kunt die twee dus niet met elkaar vergelijken. Bij Wilders hield ik het geen 5 minuten uit.

Ik deel Fortuyns mening (van voor hij de politiek inging) nog steeds: Het komt wel een keer goed met die islam. Onze houding daarbij is wel van belang. Als wij de islam als achterlijke religie, die term komt trouwens van Fortuyn, blijven wegzetten, dan zullen ze zich verharden en zullen de gematigden zich achter de fundamentalisten gaan scharen.

Iets wat je overigens ook ziet in het overwegend streng christelijke Republikeinse kamp in Amerika. Daar putten de kandidaten zich uit in een harde fundamentalistische christelijke stijl. Geen abortus, geen euthanasie, homo's weg en zo meer. je ziet daar veel overeenkomsten met wat je bij de islamisten ziet. Verharding dus. Domme lariekoek. Echt, het christendom is in essentie net zo gevaarlijk en net zo totalitair. Jij,Juda, hebt dat in verschillende posten overigens goed getypeerd.

De islam is een totalitaire religie maar dat is het christendom dus ook. Alleen relativering, de spot drijven, grappen ermee maken helpt om de scherpe kantjes er vanaf te krijgen. Maar vooral: niet blijven schoppen als westerlingen, daarmee maak je het probleem groter.

Ik heb via Facebook behoorlijk wat contacten met strenge islamieten uit allerlei landen. Daar merk je niks aan, wel weet ik dat ik op mijn woorden moet letten en dat doe ik tegenover hen dan ook. ik heb respect voor de mensen zelf, niet voor hun religie. Het is HUN groeiproces, niet het mijne.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 15-02-2012 05:47

Carel, ik heb eens nagedacht en ik begrijp wel waarom veel Moslims tegen het Westen zijn.

Ik heb het uitgeschreven achter deze link.

http://ditishart.hyves.nl/

Ik hoop dat je je hier in kan vinden, maar kritiek is altijd welkom.

Ik ben namelijk van mening, dat de Moslims ontzettend veel te lijden hebben.
ze zijn zo kwaad, maar met een reden...

Irak, Afghanistan enzovoorts.
Dat zal je misschien weten, misschien niet, Maar de Amerikanen hebben er een puinhoop van gemaakt.
Ze hebben het land achtergelaten tussen de zelfmoordcommando's de schietende bendes en de bommen.
kijk maar eens naar de Winter soldiers op YouTube.
dat is een hele compagnie Amerikanen.
Die zijn opgestapt: Gedeserteerd.
Ze pikken het niet meer.

ook hebben de Amerikanen volgens mijn informatie 1 tot 2 miljoen Moslims vermoord.
alleen al in Irak.


Ik ben daar verdrietig over, want ik zie 11 september nu in een heel ander licht.
Hoe kan het dat wij rouwen om 3000 man, terwijl onze leiders er miljoenen van hen hebben afgeslacht?

Ook verneuken wij de wereld, met onze auto's en gifgassen.
We delen onze rijkdommen niet goed, hoewel we wel wat delen.
We treden niet voldoende op tegen onrecht in onze eigen landen.
We worden bestolen door Goldman Sachs.
onze westerse politiek ( Amerika ), daar zitten moordenaars tussen.
Onze steden zijn een vrijhaven voor zwendelaars, criminelen en geweldplegers.
en racisme tegen Moslims tiert welig.
Ookal hebben mensen goede argumenten, ze blijven MENSEN wegzetten als BEESTEN, terwijl we ons moeten afvragen: wat zijn wij eigenlijk?

nu zijn we onwetend geweest over de plannen van onze leiders, maar we zijn net zo schuldig totdat we die mensen voor de rechter slepen.
en dan moeten we beginnen bij Bush en staf.

maar het probleem ligt veel dieper.
De onkunde om recht te spreken over misdaden, en het laffe gedrag van mensen die bang zijn om criminelen aan te pakken ligt ten grondslag aan het probleem.
Wij zijn blinden, die denken dat alles goed komt.
Maar als er geen God is?
Waar blijven we dan?
Wie redt ons dan van deze duisternis?
we gaan dan met zijn allen naar de Hel.

als God wel bestaat, dan zijn we technisch gezien verdoemd, omdat we de Hel verdienen.

Gelukkig is Brahman een genadig en onverdiend goed God.
Hij stuurde Christus om onze straf te dragen.

Maar de natuur wreekt zich eens op de fratsen die "wij" ( Ik was misleid, minderjarig en dus niet verantwoordelijk) ongestraft menen uit te halen hier.

groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 15-02-2012 16:43

Hi Juda,

Zoals je uit mijn vorige post kunt lezen kijk ik relativerend naar de islam. Die religie is echt precies hetzelfde als het christendom van 400 jaar geleden. Ooit zal ook die religie wel volwassen worden. Alhoewel... ALs ik kijk naar Amerika, dan is de rabiate groep christenen daar verre van volwassen. Ik begin er toch steeds meer naar te neigen dat religie uitgebannen zou moeten worden, uiteindelijk komt er niks goeds van. Laat mensen individueel hun eigen geloof en opvattingen hebben. Prima, maar niet in groepsverband. Alsjeblief...

Jij noemt een aantal (geo)politieke zaken die ik in grote lijnen wel kan onderschrijven, maar veel belangrijker is het onderliggende krachtenspel, waar we van Groei, waarin we elkaar konden bereiken in Onbalans terecht zijn gekomen en alle dingen die je noemt en nog veel meer laten zien dat we uit elkaar drijven, de eigen balk in het oog niet meer zien en zo meer. De belangrijkste reden ligt in het feit dat wij evolutionair niet opgewassen zijn tegen de problemen waar we onszelf mee opgezadeld hebben. Het is volkomen onverantwoord dat de helft van de wereldbevolking armoe lijdt, dat een fractie van een procent 20% van alle inkomsten geniet, dat in 70% van de wereld vrouwen geen gelijke rechten hebben. We kunnen het niet aan en dat blijft niet zonder gevolgen.

Ik reken dus op een 'correctie' en dat betekent dat Europa, maar ook Amerika en de nieuwe economieen er flink van langs gaan krijgen. Evolutionair zal dat betekenen dat de mensen dan biologisch 'teruggrijpen' op hun niet-coderend DNA en kleiner en steviger/sterker zullen worden. Generaties na ons zullen er dan min of meer als oermensen uitzien. Tenminste in onze ogen dan. Zelf vinden ze zichzelf natuurlijk heel knap en aantrekkelijk. Arrogantie zal ook dan een veelvuldig voorkomende karaktertrek zijn. Want iets leren van deze tijd..., ik geloof daar niet meer in.

Sneu maar waar.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 16-02-2012 14:28

ik denk er net zo over Carel.
Ik had trouwens het boek van E kuitert binnen.
Is zeer interessant.

Zal het er nog met jullie ( ook Fons, wiens tip het is, )over hebben als ik het uit heb.

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 16-02-2012 20:26

Juda schreef:ik denk er net zo over Carel.
Ik had trouwens het boek van E kuitert binnen.
Is zeer interessant.

Zal het er nog met jullie ( ook Fons, wiens tip het is, )over hebben als ik het uit heb.

Groeten Juda.
Goed plan! Geef als je er wat over schrijft ook weer wat Kuitert schrijft en niet alleen de bladzijde. Dan kan ik ook meedoen...
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 17-02-2012 13:26

dat is erg lastig, Hij houdt er nogal een preek op na, die moeilijk op te schrijven is.

Het geheel is moeilijk in een paar zinnen op te schrijven.
Maar ik zal als ik het uit heb, mijn best doen.

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie