Zwendel...!

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 10-02-2012 18:24

Dan heb je ook zeker iets tegen Zembla. Dat is helemaal links georienteerd. Ik ben juist wel blij dat er iemand iets doet tegen de toon van populistisch rechts. Aan de ene kant is links (volgens populistisch rechts) betweterig aan de andere kant hoor je dat ze niet met eigen oplossingen komen. Dus vanuit de rechterkant is het ook nooit goed. Terwijl ze gewoon wel weer doorgaan met hetzelfde neokapitalistische beleid waardoor we een financiele, kredietcrisis en economische crisis hebben die betaald moet worden door de mensen met de lagere en midden inkomens. Dat merken de mensen aan de rechterkant niet. Tot dat de HRA ingekort wordt dan gaan ze op de achterbenen staan. Maatregelen op de lagere inkomens en zwakkeren worden zonder pardon ingevoerd.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 11-02-2012 01:29

Hi Niels,

Wij zijn het over een behoorlijk aantal dingen wel eens. Maar dit is een discussieforum en dan zoek je nog wel eens de grens op.

Laat ik zeggen dat ik niet enthousiast ben over wat het kabinet Rutte laat zien. En Rutte zelf begint steeds meer het vrolijke lachebekje te worden dat we eigenlijk op dit moment niet nodig hebben. Kunduz? Hebben we niks te zoeken, om maar een voorbeeld te noemen.

En de HRA. Twee dingen. Ik las dat Bergkamp, de voetballer, zijn huis van ettelijke miljoenen helemaal gefinancierd heeft, dus met maximale hypotheekaftrek. Terwijl die man ongeveer 60 miljoen euro bezit en dat huis dus met twee vingers in de neus contant had kunnen betalen. Daarvoor is de HRA niet, nooit bedoeld geweest.

Maar goed, dat zag je al in mijn vorige post: ik heb niks tegen links op zich. Het gaat me om de toon en die bevalt me niet. Ik denk aan sites als joop.nl waar je mij niet vaak aan zult treffen. Of het programma rambam.

ik ben bepaald niet populistisch rechts, verre van zelfs, maar betweterig vind ik links wel. Daar neem ik niks van terug.

En tenslotte: nee, ik heb niks tegen Zembla. Kijk ik graag naar.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 11-02-2012 13:14

Dag Carel,

Dan zijn we het toch over een aantal dingen flink eens. Zelfs politiek gezien.

Ik ben ook niet voor populistisch links. Maar ben ook niet tegen het opwerpen van politieke linke of rechtse standpunten op een ludieke wijze. Dat drammerige hou ik ook niet van. Je moet mensen juist stimuleren ipv dingen opleggen. Maak zaken concreet, daar schort het nog wel eens aan politiek.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 11-02-2012 16:44

nielsbosman schreef:Dag Carel,

Dan zijn we het toch over een aantal dingen flink eens. Zelfs politiek gezien.

Ik ben ook niet voor populistisch links. Maar ben ook niet tegen het opwerpen van politieke linke of rechtse standpunten op een ludieke wijze. Dat drammerige hou ik ook niet van. Je moet mensen juist stimuleren ipv dingen opleggen. Maak zaken concreet, daar schort het nog wel eens aan politiek.
Oh ludiek mag zeker. Alleen is het dan de vraag wat precies ludiek is en waar je een grens zou kunnen trekken. Bijvoorbeeld die voorgenomen actie van die schoonmakers rond het huis van die Philips baas. Even op bezoek komen heette dat. Zoiets gaat me te ver en ik zie er ook niks ludieks in. Dat is gewoon bedreigend. Als ze vinden dat ze te hard gepakt worden, iets dat ik me trouwens heel goed kan voorstellen, dan zijn er met wat creativiteit andere en waarschijnlijk effectievere methoden denkbaar.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 12-02-2012 22:58

dus 2 dingen willen we volgens mij allemaal niet.

Linkse betweterigheid en rechts zijn ten onrechte als humor verpakt aso gedrag...:P
fouten die ik zie.

rechts:
"Doe eens ff normaal, man" zeggen tegen de Minister President,
Job Cohen een bedrijfspoedel noemen,
Ella vogelaar knettergek noemen...

links:
Rechts bruin1 noemen.
Pwned had er een hele uitzending over.

Rechts uitmaken voor racisten en en Fascisten...
Kijk maar naar de uitzendingen met Pim Fortuyn.

Rechts zwart maken op alle mogelijke manieren.
Kijk voor de grap eens het vragenuurtje...dan lig je dubbel van het lachen.:lol:

En daarna ben je aan het huilen omdat niet alleen degene waar je op stemde niet eens een gesprek kan voeren, maar dat je een psychiatrische instelling voor alle leeftijden in de Kamer moet opzetten.
1) om de luiers van Cohen te verschonen.
2) Geert Wilders en Emile Roemer na de zoveelste ruzie weer eens in de hoek te zetten .
3) om een extra psycholoog aan te nemen om de jonge jeugd ( veel van de PVV en PvdA aanhang) wat sociale vaardigheden bij te brengen..
Kritiek leren verdragen en beantwoorden zonder gelijk te willen halen, lijkt me een goed aandachtspunt...:(


Zijn er nog een aantal voorbeelden nodig? :( :lol: :(
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 12-02-2012 23:53

Hi Juda,

Jouw post geeft het prima weer vind ik. Dit soort standpunten over en weer leiden tot niks, ze verwijderen de partijen alleen maar meer van elkaar. Juist in een tijdsbesef waar samenhang en bruggen slaan veel belangrijker is. Ooit hadden we drie grote partijen, met twee hele grote, de PvdA en het christelijk blok, KvP CHU en ARP, nu CDA. De VVD was altijd al kleiner, maar die drie konden altijd tot een stabiele regering komen. Alhoewel PvdA en VVD bij mijn weten nooit een regering hebben gevormd. Natuurlijk waren er ook toen spanningen tussen die partijen, denk maar aan Den Uyl en Van Agt of Den Uyl Wiegel.

Ik zie deze uit elkaar drijving in een groter verband. Op mijn website heb ik daar een aantal posten aan gewijd. Ik probeer daarin te komen tot een vooruitblik op de jaren 2015-2020. dat doe ik op basis van een aantal modellen uit de niet lineaire dynamica en de uitkomsten zijn verstrekkend. Reken er maar op dat alles dan echt anders zal zijn en ik betwijfel of het huidige politieke systeem ook dan nog bestaat.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 13-02-2012 00:26

hoi Carel...

wat krijgen we er dan voor in de plaats?
heb je een idee?
ik hoop geen keuze tussen doorgeschoten Rechts (fascisme) enerzijds of de islam anderszijds.

Maar wat denk jij dat er komt?

Groeten Juda
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 13-02-2012 10:06

Juda schreef:hoi Carel...

wat krijgen we er dan voor in de plaats?
heb je een idee?
ik hoop geen keuze tussen doorgeschoten Rechts (fascisme) enerzijds of de islam anderszijds.

Maar wat denk jij dat er komt?

Groeten Juda
Om goed te plaatsen waar we heen gaan is het goed al mijn posten over 2015-2020 te lezen op mijn website www.vhcbv.com. Het is geen gemakkelijke kost, het begrijpen wat een niet lineair model doet is niet even simpel, maar goed, ik heb het naar beste weten opgeschreven. Mijn laatste post is er nog niet, daarin beschrijf ik waar het heengaat, alhoewel je dat tussen de regels door al aardig kunt lezen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 19-02-2012 10:39

de petitie was nog niet actief.
Mijn excuses daarvoor.
Tis mijn eerste petitie.
Nu doet hij het wel, achter deze link...

Please spread the word...;)
http://alturl.com/6cq7r
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 19-02-2012 14:05

Juda schreef:de petitie was nog niet actief.
Mijn excuses daarvoor.
Tis mijn eerste petitie.
Nu doet hij het wel, achter deze link...

Please spread the word...;)
http://alturl.com/6cq7r
Ik kom er niet in, je moet een password hebben
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie