Zwendel...!

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Zwendel...!

Bericht door Juda » 11-01-2012 11:01

wat vinden jullie van de in mijn ogen regelrechte zwendel die mensen als Derek Ogilvie, Char het medium, Uri Geller en Astro TV doen?

Ik ben van mening, gebaseerd op uitzendingen van James Randi, ( een Psychic Debunker ) , de uitzending van
RAMBAM over Derek Ogilvie, de uitzending van ZEMBLA over Char Het medium, Wikipedia ( over technieken gebruikt door "waarzeggers en mediums" en sites als SKEPP.nl, dat er gefraudeerd wordt.
Mensen wordt volgens mij, gebaseerd op deze feiten, wijsgemaakt dat men met overleden geliefden kan praten en dat ze een boodschap krijgen.
Vervolgens kloppen de zwendelaars veel zakken leeg en pakken ze veel geld.

Ik ben tegen reclame, maar hiervoor maak ik een kleine uitzondering, omdat ook vrienden van mij opgelicht zijn door dit soort zwendelaars, en ik heb hen aangetoond dat ze misleid zijn.
Ze hebben dat erkend en nu wil ik dat de zwendelende mensen bestraft worden.

Voor de liefhebber heb ik een petitie opgesteld, die je kan ondertekenen, om dit soort wanpraktijken te verbieden.
er staan pas 2 handtekeningen onder, omdat hij pas 15 uur oud is.

Wie wil, mag hem verspreiden op het net.
http://alturl.com/hwcbb


waarschuwing: deze tekst is op 19 februari 2012 gewijzigd.
De link is veranderd.
Dit omdat de petitie nog niet actief was.
De alt url link is wel goed.
hij kan nu wel ondertekend worden




Groeten Juda
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 11-01-2012 21:05

Helemaal eens.

Er is op donderdag, op SBS 6 een serie, The Mentalist geheten met Simon Baker in de hoofdrol waar hij een soort Ogilvie speelt. Alleen.. in die - intelligente - serie laat men zien dat het allemaal larie is.

Je kunt je die technieken heel gemakkelijk eigen maken, soms peer je er naast en dan kun je zeggen dat het erg druk was met allerlei mensen van gene zijde die contact wilden maken. Daar kun je dan gemakkelijk weer nieuwe klanten uit winnen.

Ik vind overigens dat rambam ook helemaal niks. Typische linkse betweter-humor, dus gespeend van elke daadwerkelijke geestigheid, want dat krijgen ze maar niet voor elkaar, net als dat volkomen smakeloze lucky-tv-gedoe na DWDD over de gefotoshopte naakte koningin.

Maar mensen blijven, om terug te komen op die Ogilvie, in dit soort gedaas geloven. En dat verandert niet snel denk ik.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Artitu
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-07-2010 14:23

Bericht door Artitu » 11-01-2012 21:08

Ik geloof er totaal niks van, Derek Ogilvie is gewoon kinderpsychiater maar hij zegt dat hij zogenaamde "gaven" heeft.
Ook is er nu één of andere serie op TV op SBS 6 over kinderen die traumatische ervaringen hebben gehad en daarbij denken dat de "geesten" zien of bepaalde "gaven" hebben.

Nee deze dingen is echt niks voor mij, en geloof er zeker niet in.
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 11-01-2012 21:16

Artitu schreef:Ik geloof er totaal niks van, Derek Ogilvie is gewoon kinderpsychiater maar hij zegt dat hij zogenaamde "gaven" heeft.
Ook is er nu één of andere serie op TV op SBS 6 over kinderen die traumatische ervaringen hebben gehad en daarbij denken dat de "geesten" zien of bepaalde "gaven" hebben.

Nee deze dingen is echt niks voor mij, en geloof er zeker niet in.
Ook mee eens. Ik denk dat dit soort dingen gevaarlijk kunnen zijn. mensen kunnen zich gaan wentelen in de larie en het werkelijke leven wat aan zich voorbij laten trekken. Lijkt me niet goed. En die Ogilvie verdient bakken gelds. Maar waarmee dan? Met dit soort handige larie kun je mensen heel gemakkelijk geld uit de zak troggelen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 12-01-2012 12:27

En wat vinden we van:

- Bid-sessies waar de voorganger geld voor krijgt. Eigenlijk is iedereen die geld krijgt voor lucht crimineel
- Commerciële reizen naar Lourdes, is toch ook schandalig? Verbieden !
- Homeopathie. Niet bewezen maar betaalt grof geld. Weg uit de schappen !
- Oil of Olaz. Miljarden gaat er in om, ouder wordt je toch. Dames, have a life
- Mensen die geld vragen om een horoscoop te maken. Afperserij. Moet verboden worden.
- Hoe durft een wichelroedeloper geld te vragen....nee mag niet meer.

ik kan wel even doorgaan....

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 12-01-2012 16:05

Jouw voorbeelden laten zien dat mensen heel gemakkelijk te misleiden zijn. Het aantal voorbeelden is dus nagenoeg oneindig lijkt me.

Daarom geloof ik alleen in Harry Potter. Oh sorry, die schrijfster is daar ook miljardair mee geworden.

Sjonge, ik moet nog even doorzoeken...
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Artitu
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-07-2010 14:23

Bericht door Artitu » 18-01-2012 14:43

carel schreef:
Artitu schreef:Ik geloof er totaal niks van, Derek Ogilvie is gewoon kinderpsychiater maar hij zegt dat hij zogenaamde "gaven" heeft.
Ook is er nu één of andere serie op TV op SBS 6 over kinderen die traumatische ervaringen hebben gehad en daarbij denken dat de "geesten" zien of bepaalde "gaven" hebben.

Nee deze dingen is echt niks voor mij, en geloof er zeker niet in.
Ook mee eens. Ik denk dat dit soort dingen gevaarlijk kunnen zijn. mensen kunnen zich gaan wentelen in de larie en het werkelijke leven wat aan zich voorbij laten trekken. Lijkt me niet goed. En die Ogilvie verdient bakken gelds. Maar waarmee dan? Met dit soort handige larie kun je mensen heel gemakkelijk geld uit de zak troggelen.
Ik raad je eens aan dit filmpje te kijken van de tv serie Rambam die derek Ogilvie ontmaskerd hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=ZcwWn4Kd ... re=related

gewoon hilarisch om te zien! :twisted: [/url]
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 02-02-2012 14:05

zeg Carel,

Wat bedoel je precies met "linkse betweterigheid"?
Het komt op mij over alsof je linkse opvattingen slecht vindt.
Is dat zo? en zo ja, waarom is links denken volgens jou slecht?
Wat bedoel je eigenlijk met "Links"?
Ik begrijp dat begrip niet helemaal.

Ik hoor de laatste tijd in de media een ware lastercampagne tegen alles dat "links" is, en ik weet niet wat men ermee bedoelt.

Graag uitleg...
Groeten Juda
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 02-02-2012 17:50

Juda schreef:zeg Carel,

Wat bedoel je precies met "linkse betweterigheid"?
Het komt op mij over alsof je linkse opvattingen slecht vindt.
Is dat zo? en zo ja, waarom is links denken volgens jou slecht?
Wat bedoel je eigenlijk met "Links"?
Ik begrijp dat begrip niet helemaal.

Ik hoor de laatste tijd in de media een ware lastercampagne tegen alles dat "links" is, en ik weet niet wat men ermee bedoelt.

Graag uitleg...
Groeten Juda
Ik heb het hier over betweterigheid en - helaas dan - kom je dat meer ter linkerzijde tegen dan ergens anders. Met links denken op zich is niks mis maar men doet mij echt een plezier als men dat betweterige toontje wat loslaat. Ze weten het zo verrekte goed voor een ander, het lijkt soms wel een religie. Zo kijk ik daar tegenaan.

Wat lastercampagne betreft is het goed om te kijken naar wat links doet. Al vanaf het moment dat dit kabinet er zat. Halve waarheden, dingen aangedikt puur ter wille van 'het momentum' en dan de aanpak van alles wat met de PVV te maken heeft. Alles hebben ze uit de kast gereden, inderdaad wat mij betreft over de grens. Met 'bruin kabinet' van die trut, ken haar naam niet, laatst had ze weer wat. Laster, niks anders. Laat duidelijk zijn dat ik verre van blij met dit kabinet ben en nog minder met Wilders en zijn ondemocratische beweging, maar lasteren is iets waar ik zo mogelijk nog een grotere hekel aan heb.

Ik formuleer het maar in ronde termen
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 04-02-2012 18:23

duidelijk
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie