winkelcentrum t Loon in Heerlen

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 05-12-2011 11:55

Hoi Carel,
min of meer ( met wat wijzigingen ) een herhaling van een stuk van de beruchte post, maar nu met ShortURL ;).

voor de meelezer:
ik heb eerst in de verklootte post 2 te lange links geplaatst.
ik wist nog niet hoe ik ze moest inkorten.
vandaar de reactie van Carel: Graag links inkorten dit werkt niet.

de oorzaak van de verzakking in T Loon is volgens mij de Oranje Nassau mijn, waarvan 2 hoofdgangen precies onder het centrum doorlopen.
ze zijn 80 jaar oud, en in de jaren 80 gesloten.
in de jaren 60 is het winkelcentrum gebouwd, met een knipoog van goed vertrouwen naar de mijnwerkers.

Ook is er vroeger 2 keer een brand geweest in T Loon, maar daar weet ik niet genoeg van af om er iets zinnigs over te zeggen.

Wel weet ik dat het gebied onder de koepel ook verzakt.
Dit heb ik gezien aan het feit dat er 7 ruiten gesprongen zijn in de koepel.
het rare is dat dit niet het gebied is waar men het in het Nieuws over heeft.
dan krijg ik het enge gevoel dat er meer aan de hand is.
:?

de koepel zoals die vroeger was? zie de link:

http://alturl.com/coy5r

en kijk ook voor de plek waar ik de scheur zag.
helaas heb ik alleen een foto gevonden, waarvan je de pilaar niet ziet.
( de foto waar ik het in de vorige post over had, kan ik niet meer vinden met Google...dit is een andere) :

http://alturl.com/3qwih


de scheur zit helaas op zijn duidelijkst aan de rechter achterkant op de pilaar op de verdieping hierboven.
je ziet hem net niet.
Helaas kan ik geen betere foto vinden:(
vind ik balen, want ik wil graag een sluitend verhaal.
ik vind dit indirecte bewijs zo slordig.

wel opvallend is dat er nu een afzet-lint staat.

deze foto is van 3 dagen geleden en ik heb hem net pas online gevonden.

ook heb ik nog een tekening die laat zien waar precies het in het nieuws bekende probleem zit.
de auto's geven de garage aan en het glaswerk erboven is het stuk dat in het Nieuws was.

http://alturl.com/w7rxr

ook zijn er foto's van de garage te zien op www.L1.nl

groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 05-12-2011 13:12

Je ziet dat dit een heel stuk beter werkt. Tegenwoordig met Twitter en zo ben je verplicht om shorturl's te gebruiken, anders kun je maar heel weinig tekst kwijt.

Ik ben benieuwd of ze ooit de oorzaak van de verzakking echt boven water krijgen. Ik denk dat dit voor de bouwers en architecten geen gevolgen meer zal hebben, die zaak is ongetwijfeld verjaard.

... Alhoewel...

Ik meen me te herinneren dat bouwbedrijven altijd verantwoordelijk blijven voor de constructie en de fundering hoort daar ook bij. Dus niet de constructeurs die het plan hebben uitgedacht maar de uitvoerende partij. Onrechtvaardig vind ik dat overigens.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 05-12-2011 21:18

Hoi Carel,

Ik vind dat idee ook onrechtvaardig, want dat betekent dat een bedenker het plan kan verknallen en een bouwbedrijf moet betalen voor de schade.

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 07-12-2011 02:29

trouwens Carel, ik heb nog eens naar de kaart gekeken.
de roltrappen vallen WEL net binnen de gevarenzone van de parkeergarage.
Ze hebben dus wel eerlijk alles gezegd.
maar het scheelt echt maar meters. ) ongeveer 2 centimeter van de hoek links boven van de gearceerde zone is de roltrap...(op 2 minuut 49 in de animatie in het filmpje bij RTL Nieuws.)

http://alturl.com/zubkn



de koepel ligt erboven...en net buiten het gebied, maar staat wel in verbinding met het stuk winkelcentrum dat betrokken is bij de verzakking ( zie link Cobouw) en deze verklaart een klein beetje de losraking van de pilaar bij de roltrappen.
als het ene stuk gaat gaan de pilaren van de roltrap ook loszitten, omdat ze verbonden zijn met het stuk gebouw dat in de verzakking zit.

groeten Juda.

ps: kijk hier voor het gebied dat verzakt is ( Niet het gebouw, maar de grond is in het rode en gele gebied verzakt).
http://cobouw.nl/


ik denk nu steeds meer dat ik het ontdekt heb... :o :o
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie