gevangenenruil Israel..

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

gevangenenruil Israel..

Bericht door Juda » 19-10-2011 13:51

Hallo mensen:
Dit volgende filmpje zette mij sterk aan het denken...

bekijk deze link eerst:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113846

het begint vanaf 9 minuut 18.
Wat mij opvalt is dat de Moslims in deze clip zeer gewelddadig zijn en het bloed van de Joden letterlijk vergieten
het zijn net een soort Nazi's die kinderen opblazen, en zelfs de vrouwen zijn discipelen van de Dood geworden.
Ze vermoorden Joden, hun kinderen en zelfs hun eigen mensen in de straten van Israel.
Daarnaast zeggen ze eerlijk:We zouden het zo weer doen!

De gevangenenruil is in mijn ogen ook een slecht idee, omdat:

1) er onderhandeld wordt met terroristen.

2) er moordenaars worden vrijgelaten.

3) de ruil in mijn ogen on-eerlijk is en:

4) omdat men zich dramatisch compromitteert:
Zo worden de Joodse Soldaten vogelvrij verklaard door de Hamas en verraden door Israel.


1) Er onderhandeld wordt met terroristen en er moordenaars worden vrijgelaten:


ongeveer 300 van de precies 1027 mensen die Israel vrijlaat hebben bloed aan de handen.
de een is een terroristische kindermoordenaar, een ander een koerier van terroristen.
Deze gevangenen, die door Israel vrijgelaten worden, zijn ordinaire kindermoordenaars.
ze hebben totaal geen respect voor het leven en ze blazen zelfs kinderen en baby's op.
Ze hebben 1 of meerdere aanslagen gepleegd en sommige anderen hebben hun eigen leven gelaten en talloze mensen vermoord omdat ze zich opbliezen in Israel.
Deze mensen zijn gewoon ziek in de kop en moeten berecht worden.
als ze in Nederland voor de rechter kwamen, zouden ze direct onder TBS geplaatst worden!



2) De ruil niet eerlijk is:


1027
Palestijnen tegen 1 Jood is niet echt eerlijk te noemen.

3) Men compromitteert zich in mijn ogen op een fnuikende manier:


Wanneer je zoveel over hebt voor 1 soldaat, of voor de vrijheid, dat je 300 kindermoordenaars en aanslagplegers laat lopen, waar ben je dan mee bezig?
Israel zet zichzelf in een hopeloos kwetsbare situatie en geeft de Hamas volgens mij alle macht over hun lot.



dit is mijn bescheiden maar felle mening, maar ik ben benieuwd naar die van jullie...;)
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 19-10-2011 21:00

Hi Juda,

Laat ik zeggen dat ik van zowel Israel als Palestina, zo noem ik het maar even, niks begrijp. En deze gevangenruil is daar weer een perfect voorbeeld van. Daar klopt helemaal niks van, ik deel jouw argumenten.

Als je als Israel zijnde je buren zo behandelt als de Israeliers al jaren doen, dan kun je op shit rekenen. Als je elke dag raketjes op Israelische gebieden afschiet dan kun je een lel terug verwachten. En wat te denken van het Palestijnse zelfbewustzijn, 1000 man tegen een jood? Dan maak je toch een voetveeg van jezelf?

Een onzalig conflict, langs welke kant je het ook bekijkt en bij onzalige conflicten horen nu eenmaal onzalige gevangenruilen.

Snieleuk, maar tis niet anders. Dit zal nog jaaaaaren zo dooretteren.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-10-2011 22:42

Hoi Carel...

Je schreef:
dit zal nog jaaaaren zo dooretteren...


ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben...

Helaas...:( Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-10-2011 22:48

Juda schreef:Hoi Carel...

Je schreef:
dit zal nog jaaaaren zo dooretteren...


ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben...

Helaas...:( Groeten Juda.
ik zit op Facebook in een aparte groep, waarin palestijnen, aardige kerels overigens, met elkaar discussieren. Vrolijk maakt het me niet, laat ik het zo maar formuleren.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 25-10-2011 17:14

Carel,

weet jij waarom de Palestijnen een Palestijnse staat willen in Israel?
Ze hebben Jordanie toch al toegewezen gekregen?

Bron:
balfourverklaring:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Balfour-verklaring

Transjordanie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transjordanie

Hoe kan het dat een heel volk zo leugenachtig is, om te zeggen dat ze een palestijnse staat willen, terwijl het oosten van Transjordanie ( Het huidige Jordanie) hen is toegewezen?

Ik snap niet dat mensen doen alsof die mensen zielig zijn, terwijl ze niets te zoeken hebben in Israel...

Of is dit een te simpele voorstelling van zaken?
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 26-10-2011 00:18

Hi Juda,

Het probleem met een conflict als dat tussen Israel en de Palestijnen is dat het aan twee kanten verkeerd zit. Jouw argumenten zijn valide, kan ik niks tegenin brengen, maar met hetzelfde relatieve gemak kan men ook een rijtje opnoemen waar Israel flink mee mis peert. Laat ik daar eens iets van opschrijven.

Ik ben een heel stuk verder van Israël komen af te staan door een beeld dat me nog steeds bij staat. Weer een behoorlijke tijd geleden. Op tv. Israël voert een actie in de Palestijnse gebieden uit. Ik geloof, nee, weet zeker, dat dit na een lange periode van relatieve vrede was. Ik zag Israëliërs met van die grote tractoren met zo'n spies die naar beneden priemt de straten doorklieven. Puur en alleen gericht op het vernielen van de infrastructuur, geen gas, geen water, geen afvoer, niks meer. Puur gericht op de burgers. Daarmee breng je zo'n gebied ongelofelijk in de chaos. Als je dat hier in Amsterdam zou doen dan zou die stad naar de middeleeuwen worden teruggekegeld. Er is dan meteen een tekort aan van alles en herstel duurt lang want die rottractoren vernielen echt alles.

Vanaf dat moment kon Israël van mij verrekken. En dat is sindsdien niet veel meer veranderd, want de manier waarop ze met de burgers van die Palestijnse gebieden omgaan is ongelofelijk klote. Ik zou ook raketjes gaan afschieten als ik zo behandeld zou worden.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 26-10-2011 16:08

Hoi Carel,

Ik snap wat je bedoelt...
Waar 2 vechten, zijn vaak ook 2 schuld.

Maar ik vind niet dat een van de twee kan verrekken.
ik ben van mening dat de Palestijnen moeten accepteren dat Israel de macht heeft in dit gebied,
en ook dat de Joden wijs met die macht moeten omgaan, door de Palestijnen hun rechten en het eigen grondgebied met AL haar inwoners te respecteren.
Alleen zo verandert er denk ik iets...

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 26-10-2011 18:02

Juda schreef:Hoi Carel,

Ik snap wat je bedoelt...
Waar 2 vechten, zijn vaak ook 2 schuld.

Maar ik vind niet dat een van de twee kan verrekken.
ik ben van mening dat de Palestijnen moeten accepteren dat Israel de macht heeft in dit gebied,
en ook dat de Joden wijs met die macht moeten omgaan, door de Palestijnen hun rechten en het eigen grondgebied met AL haar inwoners te respecteren.
Alleen zo verandert er denk ik iets...

Groeten Juda.
Klopt en dat respect zie ik nog niet zo snel ontstaan eerlijk gezegd. Wat Israel toen deed was zo ongelofelijk stom en ik heb me laten vertellen dat die actie de basis is geweest voor veel verzetshaarden die er alles aan doen om het Israel zo moeilijk te maken.

Israel heeft heel weinig vrienden in die regio en daar zou men eens over kunnen nadenken.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 27-10-2011 16:38

hoi Carel,

ik ben het met je eens dat dat respect nog ver weg is.

Ik hoop dat God daar ooit verandering in zal brengen.
Ik vertrouw op een belofte die de apostel Paulus beschrijft in de Romeinenbrief (Hoofdstuk 9 tm 16).
Die luidt dat het evangelie van God ( dat is het getuigenis van de Geest/Atman en Christus )wereldwijd aan alle volken verkondigd gaat worden en dat de Joden daarna eindelijk gaan zien dat ze verkeerd bezig zijn.
Veel Joden zijn namelijk, net alsof een sluier over hun ogen is gedaan, verblind door de te letterlijke lezing van de Schriften en door hoogmoed, ego en haat.
God zal hen volgens deze beloftenop het moment dat ze daar klaar voor zijn en voor openstaan, in hun harten laten zien dat men verkeerd bezig is.
Daarna zal Israel ( dit denk ik aan de hand van deze profetie ) eens diep gaan nadenken waar men mee bezig is.
Dan zullen ze ook eens naar God gaan luisteren en het licht voor de volken worden waar ze zich nu helaas ten onrechte voor houden.

Ik hoop dat alles nog goed komt in elk geval.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 27-10-2011 22:13

voor de meelezers een beknopte geschiedenis van
de oorsprong van het conflict:

Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

Het begon rond 1900 toen een aantal Joden naar Palestina trokken om het land op te bouwen.

het was namelijk een woestijn, waar zo een 10.000 bedoeïenen woonden.
Zij waren blij met de komst van de Joden, omdat zij welvaart meebrachten.
de Joden waren pioniers die het land opbouwden.

in 1920 werd het Ottomaanse rijk veroverd door de Britten en werd het gebied eigendom van Groot Brittanie.
Vanaf dat moment kreeg het de naam Trans-Jordanië.
Wikipedia bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transjordani%C3%AB

Daarna kwam Adolf Hitler, die de Joden verjoeg en vervolgde.
Hij zorgde cru genoeg voor de staat Israel, door de Joden zoveel leed aan te doen.
In 1933 vertrokken veel Joden naar Palestina en ze begonnen het land fatsoenlijk op de kaart te zetten.
toerisme, handel, economie en steden werden binnen 15 jaar uit de grond gestampt.
Naderhand besloten de Joden onder de stroming die bekend staat als de "Zionisme" om recht op het gebied te vragen aan de Britten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

De Britten stonden dit al eerder toe in de Balfourverklaring:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Balfourverklaring
Maar ze beloofden de Arabieren hetzelfde land.

De oplossing werd dit:
Het werd in 2 gebieden opgedeeld en het gebied ten westen van de rivier de Jordaan werd voor de Joden.
Het gebied ten oosten werd voor de Arabieren en is in feite al lang de Palestijnse Staat, die de "Palestijnen" ( smalle definitie wikipedia "Palestijnen" ) vandaag de dag in Israel willen hebben.

wie zijn de Palestijnen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen

Wie zijn de Israëliërs?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Israel

een aantal vragen waar een mens over dient na te denken in dit conflict:
Wat is de reden dat de Palestijnen een Palestijnse staat willen hebben in Israel?
Waarom is er geen echte vrede mogelijk door een tweestatenoplossing?
zijn de Palestijnen allemaal terroristen?
Zijn de Palestijnen mensen die wel een eigen staat te zoeken hebben in Israel?
Is Israel altijd rechtvaardig of maken zij ook de nodige missers?
Waarom hebben de Arabische landen het vluchtelingenprobleem
( Zie wikipedia ) in stand gehouden, terwijl het ging om de eigen mensen?
waarom gebruiken de Joden zoveel geweld tegen de mensen die zich Palestijnen noemen, maar die feitelijk van Kreta komen?
Waarom willen de Arabieren een Palestijnse staat en waarom pas sinds de jaren 60 terwijl Israel in de 1948 is opgericht?( Zie wikipedia ).
Is de Arabische wereld wel eerlijk tegen de Joden?
Waarom willen de Palestijnen de Joden vernietigen?
kijk ook deze youtube film eens:
http://www.youtube.com/watch?v=JIXdFjuA ... r_embedded#!

Waarom staan er dezelfde tekens als de Griekse tekens die in Openbaring 13 vers 18 (Die verkeerd vertaald zijn als 666) op de groene bandjes op deze site?

http://watchermeetup.50.forumer.com/vie ... hp?t=10673

Dit roept de nodige vragen op...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie