Yellowstone Parc

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Yellowstone Parc

Bericht door FonsV » 29-09-2011 17:31

Weer eens wat tijd doorgebracht met het bekijken van Amazing Earth van de BBC. Dit maal ging het over het Yellowstone Parc. En weer eens een keer dacht ik bij mezelf: ik neem regelmatig het woord 'natuur' in de mond en nu heb ik weer een paar redenen meer om te beseffen dat ik niet weet waarover precies ik het heb. Maar... bewonderen is ook een hoogstaande bezigheid. ;)

Deze epische BBC natuurreeks volgt het dramatische leven van de flora en fauna in Yellowstone National Park gedurende drie seizoenen: de winter, de zomer en de herfst.
Yellowstone National Park, één van de oudste en grootste natuurreservaten ter wereld. Een 9000 km² grote wereld van uitgestrekte vlaktes, groene weides en eindeloze bossen, aan alle kanten ingesloten door torenhoge bergen. Het is ook een van de meest thermische gebieden op aarde, met meer dan 10.000 warmwaterbronnen en fumarolen ...


Verkrijgbaar bij www.bol.com voor € 11,99 (besparing van 14% = € 1,96); 2 dvd's, speelduur 175 minuten. Nederlands ondertiteld.

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-09-2011 21:53

Yellowstone National Park

Ik zag laatst een docu waarin dat Yellowstone Park werd beschreven als een enorme hypervulkaan, dus een vulkaan die heel Amerika van de mat zou kunnen vegen. Op NtGeo, ik heb helaas geen referenties. land stijgt daar of daalt, waardoor meren groter of kleiner worden in een relatief klein tijdsbestek.

Interessant gebied, maar het zou dus zomaar de wereld kunnen veranderen. Zijn we wel van tea party af, dat wel natuurlijk
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie