Gebroeders Lucassen

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Gebroeders Lucassen

Bericht door FonsV » 19-09-2011 17:07

In Vlaanderen bestaat een (week)blad of tijdschrift onder de naam Knack. Daarin verschijnen regelmatig interviews. Het aantrekkelijke is a) dat de uitgenodigden altijd iets te vertellen hebben dat op zijn minst belangrijk lijkt en b) dat de interviewers 'open' vragen stellen en geen verkapte insinuaties lanceren. Hoe ik dat weet? Een kennis van me uit Vlaanderen, die erg lang heeft doorgeleerd zal ik maar zeggen, stuurt me regelmatig zo'n interview op. Tot mijn genoegen mag ik er wel aan toevoegen. :)

De laatste zending bevatte een interview met Jan (1947) en Leo (1959) Lucassen. De eerste is als senior medewerker verbonden aan het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) en bijzonder hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, de tweede hoogleraar sociale geschiedenis aan de Universiteit van Leiden. Nederlanders dus.

Graag had ik dat interview hier neergezet maar dat is in strijd met de regels. Als je op Google 'Lucassen gebroeders' intikt krijg je een aantal adressen waar je vrij aanrdig hun mening kunt vinden over de vele immigratiemythen die hedentendage de ronde doen. Daarover ging dus het toegestuurde interview. Ook zijn er een paar adressen te vinden waarop critici de beweringen van de gebroeders tot de grond afbreken. Maar... dan kun je een door jezelf gekozen onderbouwd standpunt innemen. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Plaats reactie