fw

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

fw

Bericht door FonsV » 08-08-2011 21:32

Regelmatig krijg ik van de familie in Canada een mailtje. Nogal eens is het er eentje met ´fw´ achter de afzender (een door hen doorgestuurde mail). En dan weet ik meteen: dat is ófwel een joke ófwel een ´wijsheid´. Omdat ik gek ben op mijn familie vind ik de joke altijd ´leuk´ en de wijsheden dus altijd... nou ja... niet dom. ;)

De atheïst

Een atheïst maakte een wandeling in een tropisch bos. “Wat een majestueuze bomen”! “Wat een machtige rivier”! “Wat een prachtige dieren”! zei hij tegen zichzelf. 

Langs een rivier lopend hoorde hij geritsel in de bosjes achter zich. Hij keerde zich om en keek. Hij zag dat een twee meter hoge bruine beer hem volgde.
Hij rende zo snel hij kon weg over het pad, keek weer over zijn schouder en zag dat de beer dichterbij kwam.
Hij keek nog eens en de beer was vlak achter hem. Hij struikelde en viel op de grond. Hij probeerde weg te rollen maar zag de beer boven zich. Het dier hief de rechter voorpoot, duidelijk met de bedoeling hem een doodklap te geven. 

Op dat moment riep de atheïst: “Mijn God”! 

Toen stond de tijd stil, de beer verstijfde, in het bos was niets te horen en de rivier stroomde niet meer. Een helder licht drong tussen de bladeren door en hoog uit de lucht kwam een stem: “Je hebt jarenlang mijn bestaan ontkend, hebt ook anderen voorgehouden dat ik niet besta en je hebt zelfs de schepping teruggebracht tot een toevalligheid. Verwacht je dat ik je nu uit deze situatie zal bevrijden? Moet ik je nu ineens als een gelovige zien”? 

De atheïst was verblind door het licht. “Het zou wel erg hypocriet zijn op dit moment te vragen dat u mij als een christen behandelt, maar mogelijk kunt u van de beer een christen maken”. 

“Oók goed” zei de stem uit de hoogte. 

Het licht doofde. De geluiden in het bos keerden terug en de rivier stroomde verder. De beer legde zijn voorpoten tegen elkaar, boog het hoofd en zei: “Heere zegen deze spijze. Amén”.


Voor het gemak vertaald. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 10-08-2011 00:12

die kende ik al, maar die is wel lachen.

ik ken er nog een...Hij is wel erg zwart wit,..:P

Hoe noem je een leugenaar, bedrieger, dief en kinderlokker in 1 persoon?


Antwoord;
Meneer Pastoor.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

fw

Bericht door FonsV » 10-08-2011 12:05

Dag Juda,
Je schreef:Hij is wel erg zwart wit,.. :P Meneer Pastoor
Misschien... tenzij de pastoor een neger is? ;)

Groeten.

Fons
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Plaats reactie