privacy wetgeving: Gaat NL tever?

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-05-2011 17:14

Hi Dirk,
je schreef:Nu is mijn Arabisch niet heel goed, maar ik ben er toch vrij zeker dat dat er niet staat, en dat dit überhaupt geen Arabisch is...
Goed dat je even meekijkt. Dat teken bovenin het plaatje heb ik meer gezien. Bedenk wel dat mijn Arabisch non-existent is maar ik ben wel eigenwijs, zodoende. En dat compenseert een gebrek aan kennis danig...

Kijk te dezent: http://www.surinamstars.com/allah.jpg

Afbeelding

Daar zie je hetzelfde teken en dat betekent wel Allah. En dat is wel hetzelfde teken als in het plaatje van Juda getoond wordt.

Of zit ik er naast? (sluit ik niet uit :) )
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-05-2011 17:18

Dat symbool voor de islam kan ik nergens vinden. Jihad wel.

Voor islam kom ik dit tegen

Afbeelding
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 18-05-2011 17:19

Juda schreef:het eerste ( de twee zwaardjes,) staan voor heilige Oorlog of Jihad.
Het zijn alleen maar 2 zwaardjes als je 2 zwaardjes tekent; de oorspronkelijke symbolen lijken er niet eens op. En ik neem aan dat er geen 2 zwaardjes in de bijbel staan. Anders zou iedere rekensom (4x4=16) ook naar de jihad verwijzen...
Juda schreef:Het Tweede is Arabisch en betekent in Naam van Allah
Opnieuw, alleen als je er iets mee doet (ronddraaien).
Juda schreef:en het derde is een zwaard, dat staat voor de Islam.
Alleen als je een zwaard tekent. Het oorspronkelijke symbool lijkt er m.i. niet eens op...

M.a.w., ik ben niet overtuigd. Dit is m.i. het (broddel)werk van iemand die dit soort symboliek wìl vinden en die er al van overtuigd was dat het er was voordat hij ging zoeken... Op deze manier kan ik iedere boodschap uit iedere willekeurige tekst halen...
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-05-2011 17:21

Hi Dirk,

Dus veel schrijvers voldoen aan deze premisse:

Afbeelding
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 18-05-2011 17:24

Hey Carel,

Je schreef: Ik denk niet dat ik het red als ik voor Hem kom te staan...

dat klopt.
Niemand redt het. ik ook niet hoor:
Gods wetten veroordelen iedereen.
God daarentegen spreekt iedereen vrij, die Liefheeft en trouw is aan zichzelf en Liefde.
Dit is iets waar je op kunt vertrouwen.
dit heet Genade, en ik denk dat velen dat concept wel kennen.
het betekent onverdiende goedheid.

God is goed voor goeden en slechten.
Hij laat Zijn Zon opkomen voor misdadigers en Rechtvaardigen.
en Zijn regen regent over iedereen.

Het enige wat je moet doen om God tevreden te stellen is:
Begrijpen dat Hij al tevreden met je is.
Christus heeft je straf
( die van "Vervloekt iedereen die niet alles doet geschreven in dit boek", Deuteronomium 27:26)allang op zich genomen
Je weet dit als je gelooft en dat is iets dat velen niet weten:

Je zult niet meer door God veroordeeld worden, als je gelooft in Christus/Atman.
het maakt niet uit wat je doet, je bent vrij.
er is 1 Maar: erken Atman en luister naar Atman in jezelf.
het is zo dat Atman je ter verantwoording roept als je echt ter kwader trouw blijft handelen.
Dan zal je vast gaan lopen in je leven.
zo zit de natuur eenmaal in elkaar.

het teken en de Hel...
God is Rechtvaardig en Hij zal mensen die in Openbaring het teken dragen met de 3 "666 symbolen", niet vergeven.
Ik geloof dat de Hel is voor mensen die echt voor het Kwaad kiezen.
verbazend, maar die zijn er ook.
Het onderdrukken van mensen [in openbaring toevallig van Christenen en Joden] is in Atman zijn ogen een groot kwaad.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 18-05-2011 17:28

hoi Dirk...
ik heb het verhaal ergens gehoord, en ik geloof dat.
Echter ik ken niet alle Islamitische symbolen en weet ook niet of de symbolen die op deze plek staan allemaal Islamitisch zijn.

Ik weet niet veel van de Islam, maar ik weet dat de naam van Allah er wel degelijk in staat.
wat die andere twee tekens betekenen weet ik niet, maar het is voor mij genoeg te weten dat de Islam iets is waar God voor waarschuwt.
Openbaring is namelijk ( als je de profetieën gelooft ) grotendeels een gesprek tussen de Apostel Johannes en Christus.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 18-05-2011 17:42

Hoi Juda,

Je mag natuurlijk geloven wat je wilt. Echter, het moet ook voor jou duidelijk zijn dat de oorspronkelijke letters in niets lijken op de zwaarden en Arabisch schrift die jij (of degene die je citeert) ervan maakt. Verder wil ik er even op wijzen dat de islam nog niet bestond toen Openbaringen geschreven werd.
Juda schreef:maar het is voor mij genoeg te weten dat de Islam iets is waar God voor waarschuwt.
Opmerkelijk. Ik zou op zijn minst ook nog willen weten waarom dan voor de islam gewaarschuwd wordt. Mijn vermoeden is namelijk dat vrijwel iedere waarschuwing die op de islam van toepassing is, omgekeerd ook op het christendom toegepast kan worden. Dat zou te denken moeten geven...

Daarnaast ben ik nog benieuwd naar waarom er dan zo cryptisch voor de islam gewaarschuwd moet worden. Waarom niet gewoon "de islam is slecht" in de bijbel zetten? Waarom moet het met tekens die je moet omdraaien en die je in zwaarden moet veranderen enzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-05-2011 17:53

Hi Dirk,
Je schrijft: Daarnaast ben ik nog benieuwd naar waarom er dan zo cryptisch voor de islam gewaarschuwd moet worden. Waarom niet gewoon "de islam is slecht" in de bijbel zetten? Waarom moet het met tekens die je moet omdraaien en die je in zwaarden moet veranderen enzo?
Je komt met goede punten. Het blijft oppassen met de uitleg van de teksten, je weet nooit wat de bedoeling erachter is (geweest).

Het moet me wel van het hart dat quoten met een iPad nog niet simpel is
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

privacy wetgeving: gaat NL tever?

Bericht door FonsV » 18-05-2011 19:08

Dag Carel,

Dank voor je reactie.
Je schreef:Toch doe je (en ik) daarmee bijvoorbeeld posters als Dirk of Determinist, de anderen niet te na gesproken, tekort. Dirk heeft de afgelopen tijd goed doordachte posten geplaatst.
Bij mij bestond niet de geringste bedoeling om lui als uitgerekend Dirk of Determinist tekort te doen. Ik ben alleen gevallen voor – zoals je schrijft – Juda's open en directe manier van schrijven. Gewoon in een hoekje, onder het genot van een kopje koffie babbelen over het onderwerp en mogelijk weer iets nieuws horen. Geen gesmijt met ellenlang geleerd/deskundig/gezaghebbend werk van iemand anders. Met hem zit ik wederzijds met eigen gedachten en eigen woorden wat te kletsen over iets gewoons.
Je schreef:Onze groepen / landen / werelddelen zijn te groot geworden, ze zijn door ons niet meer te behappen, we zijn immers niet veel anders dan die mens die in kleine groepen leefden, duizenden en duizenden jaren achtereen. De laatste 2000, zeg 3000 jaar en in het bijzonder de laatste 10-15 jaar waarin het wel heel erg snel gaat, is er heel veel veranderd, maar evolutionair hebben we niet kunnen 'aanhaken'.
De onderstrepingen zijn van mij. Leg daar nu eens alle nadruk op en stel dan de vraag: 'Zijn wij ons dat allemaal NU voldoende bewust? En dan is mijn antwoord: 'Nee, dat zijn we ons NU te weinig bewust omdat we teveel met ons bewustzijn in een door onszelf ontworpen toekomst leven.

Op die manier vind ik het terecht dat die oosterse filosofen herhaaldelijk of voortdurend met nadruk op het NU wijzen. Ik moet wel toegeven dat de manier waarop zij denken en aan het denken (naast bewust-zijn) een plaats geven drastisch verschilt van onze, westerse de manier. Het kost een tijdje voor je dat door hebt.
Om eventjes griezelig te doen: wat zou Jezus bedoeld hebben met 'Kijk naar de leliën van het veld, zij spinnen niet etc.' en: 'Weest niet bezorgd over de dag van morgen; want morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad'. Maar ja... Hij was ook een oosterling, nabije oosterling dan. ;)
Je schreef:... want wat we NU doen heeft een irreversibele invloed op het DAN
.
Dat heb ik niet ontkend en zal ik ook niet ontkennen. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. En daarom ben ik wat somber over het DAN. :?
Je schreef:Die man (Rutte) is echt en puur en dat laat dit artikel weer helder zien.
Juistum. Hij had ook nog gezegd 'Jammer dat ik niet biseksueel ben, dan had ik iedereen achter me aan gekregen'. Maar waarom dan nu 'Rutte verliest glans' boven het artikel schrijven? Niets van gesnapt natuurlijk of niet op de VVD gestemd. Of gewoon mierenneukerij c.q. sensatiezucht.

Groeten.

Fons.

PS deze draad is zich intussen op een aardige manier aan het ontwikkelen. Zie ik net. :)
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 18-05-2011 19:46

Hoi Dirk...

Je vragen zijn terecht.
Ik weet niet waarom God niet duidelijker is.
wel geloof ik dat Hij Johannes in de toekomst liet kijken en dat Johannes dit in Cryptische Oudtestamentische symbolen liet opschrijven.
Zo spreekt God over 4 dieren.
Die vier dieren staan voor Gods Heerlijkheid, wijsheid kracht en menselijk Gezicht.
De Joden gebruiken die symbolen al eeuwen hoewel veel ( naar mijns inziens te veel ) christenen denken dat alles letterlijk is....
Maar waarom het niet duidelijker is?
het is duidelijk voor mij, maar voor een ander kan het erg lastig zijn dat geef ik toe...

Ik geloof dat de Islam iets is waar de Bijbel voor waarschuwt, omdat:
1) Het wil de wereldmacht grijpen.
2) Het verloochent en actief vecht tegen opvatting van de Opstanding van Christus.
In de al Aqsa moskee in Jeruzalem staat het in een tegel: God heeft geen zoon.
3) Het is tegen Joden en Christenen.
4) de Bijbel waarschuwt voor een wereldsysteem dat de Opstanding van Christus verloochent en dat tegen Joden en Christenen gericht is.

Kun jij misschien een ander systeem noemen dat dezelfde doelen stelt en dat door dit teken 666 genoemd wordt?
het kan zijn dat ik het mis heb, ookal acht ik dat erg onwaarschijnlijk...maar keeping minds open offcourse...


Groet Juda....
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie