PROBLEEM!!!

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

PROBLEEM!!!

Bericht door FonsV » 30-07-2011 16:30

Toch goed dat we, dank zij onze hersens, problemen op tijd kunnen zien aankomen. De Volkskrant maakte me vandaag attent op een probleem, waarvan ik me totaal niet bewust was:

Degenen die vasten, (bedoeld: moslims) mogen vanaf zondag of maandag niet eten en drinken tussen 4.00 uur 's ochtends en 21.30 uur 's avonds. De dag waarop de ramadan begint, hangt af van de stand van de maan. De ramadan valt elk jaar elf dagen vroeger, wat betekent dat moslims over enkele jaren in Nederland zullen gaan vasten tijdens de langste dag, op 21 juni. 'De periode dat mensen mogen eten en drinken en hun medicijnen innemen wordt beperkter', zegt Annegees van Linge van de tweehonderd Mediq-apotheken.

Gelukkig reasliseer ik me nog op tijd dat ik geen moslim ben. Bovendien: mijn apotheek is een Kringapotheek. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Plaats reactie