privacy wetgeving: Gaat NL tever?

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 18-05-2011 20:39

Hoi Juda,
Juda schreef:Ik weet niet waarom God niet duidelijker is. [...] het is duidelijk voor mij, maar voor een ander kan het erg lastig zijn dat geef ik toe...
Zoals gezegd, je mag geloven wat je wilt. Ik wijs enkel op de tegenstrijdigheden en onwaarschijnlijkheden die ik zie. Het is aan jou om daar wel of niet iets mee te doen. Ik vind de door jou geboden verklaringen in ieder geval niet overtuigend, maar dat had je vast al wel verwacht... 8)
Juda schreef:Ik geloof dat de Islam iets is waar de Bijbel voor waarschuwt, omdat:
1) Het wil de wereldmacht grijpen.
Aangezien er niet zoiets als "de Islam" bestaat (zo min als er iets "het christendom" is, maar enkel duizenden en duizenden verschillende denominaties/sektes/etc) kun je hooguit zeggen dat bepaalde stromingen "de wereldmacht willen grijpen". En zelfs daarvoor ontbreekt ieder bewijs. Dan kan de bijbel wel zeggen dat "de islam" dat wil doen, maar dat is dan dus gewoon niet waar.
Juda schreef:2) Het verloochent en actief vecht tegen opvatting van de Opstanding van Christus.
In de al Aqsa moskee in Jeruzalem staat het in een tegel: God heeft geen zoon.
Tsja, religies zijn het nu eenmaal met elkaar oneens. Over wie De Waarheid(TM) in pacht heeft, zegt het echter helemaal niets. Christelijke missionarissen hebben actief honderden andere religies uitgeroeid/onderdrukt; daarmee maken zij zich schuldig aan precies datgene wat je nu de islam voor de voeten werpt. M.a.w., als christelijke missionarissen actief bezig zijn zieltjes te winnen, kun je het als christen andere religies niet kwalijk nemen dat zij hetzelfde doen.
Juda schreef:3) Het is tegen Joden en Christenen.
Incorrect. Joden en christenen worden gezien als "volken van het boek" en daarmee "hoger" dan andere "heidenen", en de koran verbiedt religieuze vervolgingen. Dat men zich daar in de praktijk vervolgens niet altijd aan houdt is weer een andere zaak, maar ja, dat geldt voor de bijbel net zo goed... 8)
Juda schreef:4) de Bijbel waarschuwt voor een wereldsysteem dat de Opstanding van Christus verloochent en dat tegen Joden en Christenen gericht is.
Gezien dat "de islam" geen wereldsysteem is maar bestaat uit duizenden stromingen die het, net als in het christendom, vaak fundamenteel met elkaar oneens zijn, zie ik niet hoe deze waarschuwing op "de islam" kan slaan.
Juda schreef:Kun jij misschien een ander systeem noemen dat dezelfde doelen stelt en dat door dit teken 666 genoemd wordt?
Nee, ik kan niet zo'n systeem noemen, zeker niet omdat de islam het dus ook niet is. En omdat ik jouw interpretatie van de tekens voor 666 niet deel. En omdat ik niet zo veel waarde hecht aan de voorspellende waarde van Openbaringen.
Juda schreef:het kan zijn dat ik het mis heb, ookal acht ik dat erg onwaarschijnlijk...maar keeping minds open offcourse...
Keeping an open mind is inderdaad belangrijk.

En dat begint al met de vraag of jij het waarschijnlijk acht dat de oudgriekse tekens voor 666 (en die tekens bestonden al voordat de bijbel geschreven werd!) heel toevallig met wat ronddraaien, hineininterpretieren en eigenlijk die tekens compleet opnieuw tekenen opeens zwaarden en de naam van allah laten zien... En dat dit toevallig de manier was waarop god met Johannes communiceerde over een religie die pas 500 jaar later zou ontstaan... Of dat het misschien toch waarschijnlijker is dat dit bedacht is door (een waarschijnlijk christelijk) iemand die achteraf op zoek was naar een manier om 666 te laten verwijzen naar islam om de islam in een kwaad daglicht te stellen (iets waarvan bekend is dat religies dat nu eenmaal met elkaar plachten te doen)...

Dat zijn dus zomaar wat van mijn gedachten...
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 18-05-2011 20:47

hoi Dirk...
Ik vind dat je zaak erg sterk is.
ik weet het niet of dit de waarheid is.
Nogmaals, het boek Openbaring is al eeuwen geïnterpreteerd en geherinterpreteerd.
en er zijn talloze mensen als antichrist neergezet.
de vraag wat er precies mee bedoeld is is dan ook niet makkelijk te beantwoorden.

Misschien is het dan ook niet de Islam in haar huidige vorm, maar een wereldsysteem dat kan losstaan van de Islam, en zich nog moet ontwikkelen.
misschien is het gewoon een wazig boek en heeft de kerk ermee geknoeid.
de Bijbel is het meest onduidelijke boek dat ik ken.
maar de Christelijke Leer, zoals beschreven in de link in mijn onderschrift is zeer duidelijk.

Ik weet inderdaad niet wat er mee bedoeld wordt.
Ik moet naar mijzelf iig eerlijk zijn daarover.
bedankt voor je inzichten...
Groet Juda...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 18-05-2011 20:52

Hoi Juda,

Het is altijd goed om over dit soort dingen van gedachten te wisselen, en zaken van verschillende kanten te bekijken, en wanneer nodig je inzichten aan te passen. Dat is een eigenschap die helaas niet iedereen gegeven is...
Juda schreef:misschien is het gewoon een wazig boek en heeft de kerk ermee geknoeid.
de Bijbel is het meest onduidelijke boek dat ik ken.
Ik denk dat we deze maar moeten inlijsten en boven het forum hangen. 8)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 18-05-2011 20:58

hahaha...grapjas.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 19-05-2011 17:01

Hoi Juda,
Juda schreef:hahaha...grapjas.
Je zit er anders (althans volgens deze auteur) niet zo ver naast met je suggestie dat de kerk met de bijbel geknoeid heeft... 8)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 19-05-2011 20:52

interessant...
ik weet alleen niet want ik was er niet bij.
wel vind ik frappant dat de Bijbel een boek is, dat zo verrekte onduidelijk is, terwijl het volgens de kerk het Woord van God zou moeten zijn.
Ik vertrouw liever op mezelf, de leer in de Gita, en de natuur.
dat vind ik tenminste praktisch.... :D
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-05-2011 22:55

nog ff ontopic:
deze vid heb ik zelf opgenomen...:

http://www.youtube.com/watch?v=-joXMyTg ... r_embedded#
[later toegevoegd: link niet meer geldig...sorry...]
Heb wel bronnen { die rapper, Big D, op Youtube } gebruikt.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Vond deze beter dan die van Big D.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie