De Bijbel van kaft tot kaft waar? NEE!

Natuurwetenschappelijke kennis halen uit de Bijbel lijkt een verkeerd gebruik van de Bijbel in te houden. Welke passages lenen zich niet voor letterlijk gebruik
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

De bijbel van kaft tot kaft waar? NEE!

Bericht door FonsV » 02-08-2011 22:33

Dag Juda,

Dank voor je reactie. :)
Je schreef:Dit kan alleen maar als we de stilte opzoeken en onszelf confronteren met Ons-Zelf en alles eerlijk onder ogen komen, wie we zijn.
Nu denk ik dat ik voor jou iets te doen weet en... ik ben er nagenoeg van overtuigd dat je, als je het hebt gedaan, zult zeggen: "Ben ik even blij dat ik dát gedaan heb"!!! :o

Ik heb het over een mapje, daarin drie dvd's (2x3 + 1x4 = 10 documentaires) uit de beroemde serie van de BBC: EARTH. De naam volledige naam van het mapje is: 'Somewhere on earth'.
Je maakt er kennis met een tiental gebieden op aarde, met degenen die daar leven en met de lessen die zij uit hun leven hebben getrokken. Er wordt keurig ondertiteld als je dat wilt! Je zult daar de nodige, voor iedereen te bevatten, verwoordingen aantreffen van de ideeën en gevoelens waarvan je zo vol bent.

Als je naar bol.com gaat kun je nog wat meer informatie vinden, het bestellen en meteen zien dat je voor elke documentaire van 35-45 minuten nog geen €1,50 betaalt. Meer dan goed besteed geld en anders... vraag het als cadeautje of zo. :-)

Veel kijk- en luisterplezier!

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 04-08-2011 19:46

hoi Fons,

heb t besteld.
lijkt me leuk.

Maar ik moet wel nog 3 weken w8en... :'(

Je hoort me er vanzelf over;)

Groeten Juda
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 15-08-2011 14:33

hoi Fons:
Heb het mapje binnen en het is inderdaad een mooie serie.
heb deel 1 gekeken over het leven in Alaska.
De rest moet ik nog kijken....

Groet Juda.
PS bedankt voor de tip.. :)
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie