de dwaasheid van het creationisme.

Onder meer het hameren op de tweede wet van de thermodynamica of het onder de noemer van evolutie brengen van abiogenese.
Plaats reactie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

de dwaasheid van het creationisme.

Bericht door Juda » 02-06-2011 15:37

Een vergelijking [ niet echt gebeurd]

Een man zei eens tegen mij:
Ik geloof dat New York niet bestaat.
Ik geloof dat er een andere stad bestaat, die op dezelfde plek ligt.
Deze stad noem ik Jokka, en je mag kiezen of je gelooft of New York bestaat, of Jokka.

Jokka is een stad die natuurlijk helemaal niet bestaat, en we weten allemaal dat New York bewezen is.

Creationisten hebben net als deze man een foute redenering.
Ze denken dat ze kunnen kiezen tussen New York en Jokka.
Dit betekent dat je met ze naar New Jork kan reizen, en het laten zien.
Dat doen ze echter niet.
omdat ze denken dat het Jokka heet, en dat betekent weer dat deze mensen de bewijzen van New York probeert weg te redeneren.
New York bestaat gewoon.
Zo is het ook met evolutie.
Dit gebeurt gewoon.
Het verbaast mij dan ook, dat ik zelf vroeger als Creationist in Jokka geloofde, in plaats van het bestaan van New York te zien.
Ik wees naar een boek dat het bestaan van Jokka bevestigde, maar dat al oud was.
Het was een boek, dat ik erkende als de enige waarheid en alles dat dat boek tegensprak, accepteerde ik niet als waarheid.
verrassend was dan ook, dat vrienden van me op reis gingen naar New York, en met ansichtkaarten van het Vrijheidbeeld kwamen.
Deze dingen lieten mij twijfelen aan Jokka en ik ging zelf op vakantie naar New York.
Tot mijn verbazing kwam ik als evolutionist terug, en had ik ook nog fotos van New York ( bewijzen van evolutie).
het verbazende aan veel creationisten was dat zij beweerden dat ze vervalst waren, en ze bleven volhouden dat Jokka bestond.
Ze waren koppig, wezen naar God en zeiden dat Hij dat gezegd had.
Ze bleven volhouden, maar naar New York reizen deden ze niet.

Wie is nu dom bezig?
de creationist die bij hoog en laag tegen de werkelijkheid ingaat (ik vind het een waanidee) Of de evolutionist die met foto's komt en zelfs een vliegticket voor de creationist kan boeken naar New York?

Iets voor creationisten om over na te denken...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 02-06-2011 16:43

Hi Juda,

Aardig vergelijk dit. En het heeft ook behoorlijk goede parallellen met creatie en evolutie. De archeologie en geologie laten precies zien dat alles wat er is qua biologisch leven op grond van processen als natuurlijke en seksuele selectie is ontstaan. De geologie levert ook nog de tijdsspanne die voor zo'n opmerkelijk proces noodzakelijk is.

Ik denk dat een crea zo op jouw voorbeeld zou kunnen reageren: Ja, dit is wel New York, maar Jokka bestaat ook en ziet er ongeveer hetzelfde uit. Of, deze: "voodat wij hier kwamen hebben 'ze' de naambordjes van de stad verhangen, het is allemaal een groot complot".

Kortom een wedstrijd die je zelfs op argumenten niet wint.

Je kunt het een beetje vergelijken met populaire dingen als de ufologie en 'er is niemand op de maan geweest'. Amerikanen zijn op sommige gebieden het slimst van allemaal, kijk maar naar internet, dat komt nagenoeg allemaal iit de VS, en op sommige gebieden zijn ze dommer dan de domsten. En dan werken argumenten niet. Hebben ze nooit gedaan. Het enige dat wij kunnen doen is het debat voeren en hun onderwijs aan kinderen scherp aan de kaak stellen.

Tenminste, zo zie ik dat
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 02-06-2011 17:06

ik ook... triest dat mensen zichzelf zo voor de gek kunnen houden. Incluis mezelf ooit.
Is kwestie van onwetendheid denk ik...:(
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie