de wanpraktijken van het creationisme

Onder meer het hameren op de tweede wet van de thermodynamica of het onder de noemer van evolutie brengen van abiogenese.
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 02-06-2011 12:11

dat is precies het probleem, Carel.
het zijn vaak van binnen heel lieve mensen, die misleid zijn, en daardoor door de valse leer psychisch slecht zijn geprogrammeerd.
daardoor gaan ze raar gaan doen.
Zo was ik ook.

het probleem is de indoctrinatie, die ik beschreef in de eerste posten van dit topic.

Ze zijn voor de gek gehouden:
A door zichzelf, ze nemen de Bijbel letterlijk, in plaats van de Geest: De Geest maakt levend en de Letter doodt.

B door mensen die zichzelf voor de gek houden, maar die gezag hebben in hun kerk.
Denk aan predikanten, voorgangers en anderen die de schaapjes mis-leiden.

er zijn genoeg Bijbelteksten te vinden die kritiek geven op het soort leiders, dat dit soort kul verkopen.
de belangrijkste kritiek op deze lui is te vinden in Matheus 23, en al de brieven in het NT.
De Bijbel letterlijk lezen doet denken dat deze kritiek op zgn"Ongelovigen" van toepassing is, maar ik zie dat ze daarop niet toepasbaar is.
wel zie ik veel mensen die creationisme aanhangen aan deze nogal harde en negatieve dingen voldoen.

Die voorgangers indoctrineren zichzelf en de hele kerk, of gemeente en dan wordt het moeilijk om kritiek te uiten.
dit proces ( hoe dit werkt met leiders, usurpatie e.d. heb je ook in een hele lijst beschreven in de draad: foute regels en Verkeerd omgaan met de Bijbel. ( Koffiehoek)

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie