De '6000 jaar' maakt de discussie lastig

Discussie rond themas als evolutie en creatie
hetty
Berichten: 72
Lid geworden op: 31-01-2011 19:16

Bericht door hetty » 02-02-2011 23:59

Carel schreef:Daar zit vooral mijn zorg en daarom zoek ik ook het debat. Iedereen mag van mij in elke soort larie geloven, maar laat kinderen alsjeblief zelf de wereld ontdekken en geef ze kennis en help ze vaardigheden ontwikkelen om zelf een keuze te kunnen maken.
Inderdaad. dat is ook één van mijn motivaties voor de discussie. Maar ik zie toch dat het merendeel van de creationisten de discussie ontwijkt en ondertussen de kindjes hersenspoelt met allerlei onzin. In mijn familie zijn al genoeg voorbeelden te vinden...
Fons schreef:Leuk dat in dit hanenkot opeens een hen opduikt. Dat zou de gedachtewisseling gunstig kunnen beïnvloeden. Welkom dus! Smile
Carel schreef:Klein dingetje, je gaat ervan uit dat 'hetty' een vrouw zou zijn. Als blogger weet je dat niet. Alleen als de persoon zelf zich als zodanig kenbaar maakt weet je dat zeker.
Hier spreekt zeker een vrouw, een moeder zelfs. een echte hen dus :wink:


Fons schreef:Veel plezier hier! :wink:

Groeten.

Fons.
Dank je. :wink:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 03-02-2011 00:14

Hi Hetty,
je schreef:Maar ik zie toch dat het merendeel van de creationisten de discussie ontwijkt en ondertussen de kindjes hersenspoelt met allerlei onzin. In mijn familie zijn al genoeg voorbeelden te vinden...
Glasheldere motivatie! En dat hersenspoelen doen ze behoorlijk in het geniep. Ze weten verrekt goed dat 'normale' mensen, ook christenen!, dit ten sterkste verwerpen.

Kijk maar eens naar dit: http://www.youtube.com/watch?v=ulX8nZjeCXE Richard Dawkins: Faith School Menace? (1 of 4). Inderdaad, 4 delen, maar zeker de moeite waard. Je knijpt je tenen bij elkaar. Gelukkig hebben we Youtube waar we dit soort docu's op elk moment kunnen bekijken. Wat me wat bezorgd maakt is dit: 72.573 kijkers en dat is veel te weinig vind ik.

Je hebt het over je familie, dus dit onderwerp komt ook nog eens echt dichtbij. Ik heb geen streng religieuze vrienden, heb er wel veel gehad, maar mijn wat kritische en zeker onorthodoxe kijk erop bracht de vriendschappen wel tot een einde.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 29-04-2011 09:52

carel schreef: Zo kun je ook niet zeggen 'de big bang' is wetenschap.
De 'big bang' is een gekscherende opmerking van Fred Hoyle, en inderdaad geen wetenschap. Geen kosmoloog die die term dan ook gebruikt ! Kosmologie is uiteraard wél wetenschap.
carel schreef: Je kunt ook fantaseren over wat er toen precies gebeurd is. Momenteel vindt bijvoorbeeld veel onderzoek en theorievorming rond dat 'begin' plaats. We weten eigenlijk niet eens of het wel een begin was, zelfs of er wel een big bang geweest is, we kunnen met onze modellen namelijk niet terug naar dat moment, wel heel erg dicht benaderen.
Helemaal goed !

Plaats reactie