De mens is een aap

Discussie rond themas als evolutie en creatie
Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 25-07-2010 16:03

Ach, misschien is het wel gewoon de onkunde van de journalist geweest...

Jelle Reumer: "de mens is een primaat"
De onkundige journalist bij het uittikken van zijn verhaal: een primaat is toch gewoon aap? En voilà, lees voor kip konijn en je hebt de zin "de mens is een aap" zwart op wit staan.

En al zou Reumer dit letterlijk zo gezegd hebben, wat dan nog???
Welke behoorlijke gevolgen heeft dit zogenaamd voor christenen???
Welke weerzinwekkende conclusies zijn er dan wel niet uit te trekken???

Een nogal overtrokken geschreven relaas van Peter lijkt mij!
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 25-07-2010 16:31

Flight schreef:Ach, misschien is het wel gewoon de onkunde van de journalist geweest...

Jelle Reumer: "de mens is een primaat"
De onkundige journalist bij het uittikken van zijn verhaal: een primaat is toch gewoon aap? En voilà, lees voor kip konijn en je hebt de zin "de mens is een aap" zwart op wit staan.

En al zou Reumer dit letterlijk zo gezegd hebben, wat dan nog???
Welke behoorlijke gevolgen heeft dit zogenaamd voor christenen???
Welke weerzinwekkende conclusies zijn er dan wel niet uit te trekken???

Een nogal overtrokken geschreven relaas van Peter lijkt mij!
Tja, het staat er letterlijk, en dan de journalist maar weer van onkunde betichten? Net als het publiek bij Piet Borst?

Wat zijn dit voor vreemde praktijken? Neem je dan niemand serieus als het bericht je niet uitkomt?

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 25-07-2010 16:55

PeterT:
Tja, het staat er letterlijk, en dan de journalist maar weer van onkunde betichten? Net als het publiek bij Piet Borst?
Het zal er best zwart op wit staan Peter, daar twijfel ik niet over. Het is een mogelijkheid dat de journalist Reumer niet correct geciteerd heeft...dat komt vaker voor in de journalistiek of wil je beweren van niet soms?
Wat zijn dit voor vreemde praktijken? Neem je dan niemand serieus als het bericht je niet uitkomt?
Peter, het zal me werkelijk aan m'n reet oxideren of Reumer nu wel of niet precies gezegd heeft wat er in de JFK staat. Wat mij wel interesseert is waarom dit behoorlijke gevolgen heeft voor christenen volgens jou. Wat mij ook interesseert is welke weerzinwekkende conclusies hier uit te trekken zijn volgens jou.

Kun je ons, lezerspubliek, hier wat meer over vertellen???
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 25-07-2010 17:02

Het zou ook eens mooi zijn als we een referentie of een link krijgen waarin we de context van het citaat kunnen lezen.

Niet de eerste keer dat er aan quote mining gedaan wordt.

Belangrijker om te waar crea's de scheiding tussen mens en aap maken volgens hun baramin principe.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 25-07-2010 17:26

Flight schreef:PeterT:
Tja, het staat er letterlijk, en dan de journalist maar weer van onkunde betichten? Net als het publiek bij Piet Borst?
Het zal er best zwart op wit staan Peter, daar twijfel ik niet over. Het is een mogelijkheid dat de journalist Reumer niet correct geciteerd heeft...dat komt vaker voor in de journalistiek of wil je beweren van niet soms?
Wat zijn dit voor vreemde praktijken? Neem je dan niemand serieus als het bericht je niet uitkomt?
Peter, het zal me werkelijk aan m'n reet oxideren of Reumer nu wel of niet precies gezegd heeft wat er in de JFK staat. Wat mij wel interesseert is waarom dit behoorlijke gevolgen heeft voor christenen volgens jou. Wat mij ook interesseert is welke weerzinwekkende conclusies hier uit te trekken zijn volgens jou.

Kun je ons lezerspubliek hier wat meer over vertellen???
Ja, daar begon dit topic mee!

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 25-07-2010 17:38

Ik zie een link naar een horloge makerij gilde.
Ook wel interessant maar geen link naar het artikel. Dat is dan weer jammer, want zo kunnen we natuurlijk niet de context van de citaat lezen.

Wellicht belangrijker om aan te geven waar een soort geen soort meer is volgens het baramin principe. En de discussie over een 6000 jarige jonge aarde te starten. Toch wel erg benieuwd naar de argumenten hiervoor. Die er vast zullen zijn.

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 25-07-2010 17:42

PeterT schreef:
Genesis moet dus aangepast worden, God schiep niet de mens naar zijn beeld, maar de aap. God is een aap dus. Jezus, de Immanuël, God met ons, is een aap. En als wij apen zijn, ik heb de vraag al eerder gesteld, waarom zouden wij dan überhaupt ons brein nog vertrouwen? Of geloven in een God?
Oh, dit is wat je bedoelt met 'behoorlijk wat gevolgen' en 'enkele (naar mijn mening weerzinwekkende) conclusies'...my bad! Vind het relaas dan een beetje te zwaar aangedikt van je eerlijk gezegd...dacht minstens dat de wereld zou vergaan.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 25-07-2010 18:24

Flight schreef: Oh, dit is wat je bedoelt met 'behoorlijk wat gevolgen' en 'enkele (naar mijn mening weerzinwekkende) conclusies'...my bad! Vind het relaas dan een beetje te zwaar aangedikt van je eerlijk gezegd...dacht minstens dat de wereld zou vergaan.
Ja, peters wereld. Voor de rest verandert er niets.

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 25-07-2010 18:28

Wie is Jelle Reumer ? En wat maakt het uit wat hij gezegd zou hebben ?

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 25-07-2010 20:20

Hi Flight,
Flight schreef:“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson
Ik kwam Homer Simpson tegen, je moest de groeten hebben :D
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie