HIER gaat het om:

Discussie rond themas als evolutie en creatie
Plaats reactie
Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 28-05-2011 09:04

carel schreef:Heren,

Een vrij groot aantal reacties naar aanleiding van een post van Peter waarin hij verongelijktheid als privaat erfgoed etaleert.

Iedereen die aan deze draad heeft meegedaan, door Peter opgestart met 0,0 aan eigen mening, eigen inzicht, eigen redenatie, heeft zijn reacties van argumenten voorzien. Loop de draad maar na. Verderop kwam de starter gelukkig wel een wat meer inhoudelijke reactie/toelichting en daar ben ik dan ook op ingegaan. Gewoon door het artikel eerst goed te lezen en er een kernpunt, zijn 3 problemen met evolutie, uit te halen. En dit beargumenteerd te behandelen. Zoals ik denk dat je dat doet in een debat.

Vervolgens komt er dan een post van Peter met een aantal sneren naar links en naar rechts. Allemaal tot je dienst zeg ik dan, maar daar leen ik me toch niet meer voor.

Of Peter vertrekt of niet, mij is het - als het zo moet gaan - om het even. Dit is een forum waarin vrijwel iedereen met argumenten komt, vaak zelfs veel tijd steekt in de posten en de beantwoording van vragen/ en reacties stellingen. Ik hoef niet iemand in het bijzonder te noemen, want dat doet iedereen eigenlijk.

Hopelijk komen er nog veel behartenswaardige posten, daar doe ik het voor.

Het creatie-evolutie debat is nog niet over, wel sluit ik graag het Grote Snerenboek, daar heb ik mijn buik van vol.
Dikke zonnebril op Carel?

Ik heb precies beargumenteerd in mijn post waarom ik datgene schreef wat ik geschreven heb. Je bent gewoon oneerlijk. Zal ik het even herhalen?
Peter schreef:Juda die totaal niet op mijn post ingaat en dan vraagt: "1) op welke manier doe ik geen recht aan jouw post? leg uit waarom niet, hoe je daar bij komt, en wat er je er verkeerd aan vindt. " dezelfde arrogante en demanding toon als bijv. bij Dirk; en ook zonder argumenten stelt dat ik misleid ben door het creationisme, terwijl ik echt mijn eigen mening wel vorm;

Dirk die mijn indruk "fout" noemt, dat is echt verwerpelijk, Dirk zeg dan "ik ben het niet met je eens!"

Carel die gigantisch uit de bocht vliegt: "via natuurlijke selectie langs de kant gezet ten faveure van de complexere cel die beter aangepast bleek", Carel toch, NS werkt op POPULATIE niveau en niet op cel niveau, en dan aan het eind Bruinsma adviseert zijn studie over te doen, hoe kom je er bij???

Daarbij komt Carel, dat als je zó reageert, zonder de nodige distantie, Bruinsma inderdaad gelijk heeft, het gaat hier niet meer over een wetenschappelijke theorie, maar over een ideologie!!! DAT is gezien de reacties wel erg duidelijk! We kunnen van mening verschillen over snaren, dimensies en wat niet al uit de natuurkunde, maar O WEE als het over evolutie gaat!

En dan, eigenlijk kan ik hem niet serieus nemen, Flight, die mij verwijt te schofferen, terwijl ik Juda vraag om to the point te zijn. Flight kan alleen nog maar schoppen, dat blijkt;

En dan de PDF waarbij het me opvalt dat NIEMAND daar op ingaat.
Dat heeft niets met sneren te maken, maar met vaststellen wat er nu eigenlijk gebeurd hier. Juda is meteen gaan blaten over creationisme, zonder ook maar iets te zeggen over mijn artikel en mijn stelling.

Dirk noemt mijn indruk fout, en rijdt daarmee meteen een scheve schaats, hij mag dat kennelijk van jou, maar het is niet volgens de normale spelregels, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen toch?

Zelf vlieg je enorm uit de bocht met NS en sneer je door te zeggen dat Bruinsma zijn studie over moet doen. Wie denk je wel dat je bent? Moet jij mijn splinter uit de ogen halen terwijl je zelf met een balk rondzeult? Als je zonodig het woord sneren wilt gebruiken doe het dan zelf niet.

Flight komt alleen maar als het wat te schoppen valt dus daar verspil ik geen tijd meer aan.

Niemand heeft indoudelijk iets te zeggen over het naturalisten artikel wat ik gepost heb, waarin er wéér blijkt dat er van de ET inmiddels niets meer klopt.

En wéér blijikt dat ET een ideologie is en geen theorie, want ook over mijn opmerking uit de natuurkunde heb je niets gezegd.

Uw ideologie is kennelijk in doodsnood.

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 28-05-2011 09:06

Héél erg vreemd dat je nu juist niet ingaat op datgene wat ik over jou te zeggen had.
tja papegaaien is niet heel moeilijk. Het grote verschil is dat Dirk wel argumenten geeft met referenties. Zien we jou nog niet echt doen hier.

Terugkomend op het pdf artikel? Heb je het uberhaupt gelezen? En zo ja deel je de mening dat de genesis letterlijk opgevat moet worden en niet symbolisch gezien kan worden?

Of ben je niet geinteresseerd in je eigen artikel?

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 28-05-2011 09:22

Altijd leuke die selectieve verontwaardiging.
Ik heb precies beargumenteerd in mijn post waarom ik datgene schreef wat ik geschreven heb. Je bent gewoon oneerlijk. Zal ik het even herhalen?
Dat is nu precies het verwijt van anderen. Je beargumenteerd helemaal nooit wat. Je plaatst slechts een artikeltje en daar blijft het bij. Je geeft niet eens aan waar je het wel en niet mee eens bent. En daarmee geef je dus je eigen stelling ook niet weer.
Dat heeft niets met sneren te maken, maar met vaststellen wat er nu eigenlijk gebeurd hier. Juda is meteen gaan blaten over creationisme, zonder ook maar iets te zeggen over mijn artikel en mijn stelling.
Het hele artikel is vanuit de creationistische invalshoek geschreven. (Neem genesis letterlijk en niet symbolisch). Logisch dus dat daar kritiek opgegeven wordt als je het in een wetenschappelijke context plaatst. Plaats je het in een andere context geef dat dan ook aan. Want crea's zijn duidelijk niet uit op discussie. Dat blijkt keer op keer uit quote mines, weglaten en omdraaien van woorden etc. (je maakt er zelf ook nogal geregeld gebruik van).

Als Bruinsma dit artikel in een wetenschappelijke context plaatst dan mag hij zeker zijn studie over doen. Daarnaast verwijst hij slechts naar Darwinisme en stelt hij dat gelijk aan evolutie van nu. Dan mag hij nog wel wat bijstuderen. Net of de laatste 150 jaar niets gebeurd is. Je ziet dat crea's ook keer op keer doen (in andere posten deed je dat zelf ook steeds, net als abiogenese onder evolutie laten vallen).
En wéér blijikt dat ET een ideologie is en geen theorie, want ook over mijn opmerking uit de natuurkunde heb je niets gezegd.
Het slechts zeggen dat het blijkt is niet hetzelfde als het beargumenteren dat het blijkt uit, omdat ........

Blijkbaar het zeggen dat het blijkt genoeg argumentatie voor jou. Zo werkt dat in een discussie niet. Andersom zou dat ook niet werken.

En weer blijkt dat god niet bestaat. klaar......

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 28-05-2011 17:27

Peter T. schreef:Héél erg vreemd dat je nu juist niet ingaat op datgene wat ik over jou te zeggen had.
Hmm. Ik vind het eigenlijk veel vreemder dat jij niet ingaat op de vele inhoudelijke punten die ik zoal over jouw knipsels heb aangedragen. In deze draad bijvoorbeeld.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 29-05-2011 08:27

ik zal eens ingaan op de eerste link in de post van Peter T.
Niet de PDF maar zijn VolksKrant Blog.

Ik merk aan het hele verhaal dat het weer rammelt aan alle kanten.
Ook wordt Darwin neergezet als een profeet, die altijd gelijk
heeft in de wetenschappelijke wereld.
Darwin heeft niet altijd gelijk, hoewel hij het principe van evolutie door NS zeer goed had beschreven.
Evolutie door NS is namelijk simpel gezegd "Het door middel van het uitsterven van groepen dieren die betreffende eigenschappen niet hebben, schakelen van groepen dieren tussen eigenschappen en het terrein waar ze nodig zijn.".
Zie de draad NS voor dummies voor een duidelijke uitleg.

Ik vind het persoonlijk erg flauw om Darwin een status van profeet aan te meten, en ik heb dan ook het idee dat dit een truc is, om mensen te laten twijfelen aan de ET.
Dit vind ik dan ook niet kunnen.

Daarnaast om op de bewijslast in te gaan: Die is er helemaal niet!
Er wordt alleen maar gebasht tegen de ET en tegen Darwin.
Maar er is niets concreets dat deze Theorie weerlegt.

Buiten dit artikel om:

BEWIJS: Bewijs is iets dat een stelling, aanname of idee aantoont als waar.
Bewijs mag je onderzoeken en mag je testen.


Wat bewijst o.a. de ET?

Retro virussen in ons DNA:
Deze dingen tonen aan dat we broers zijn van apen, omdat alleen dezelfde voorouder deze kenmerken kan overdragen aan zowel aap als mens.

Dateringsmethoden ( zo een 15 anderen die nauwkeuriger zijn en miljarden jaren verder terug kunnen kijken in de tijd dan alleen de C14 methode )

De C14 methode kan alleen maar tot 50.000/60.000 jaar terug.
de andere methoden die wetenschappers gebruiken, kunnen miljoenen jaren terug in de tijd kijken, door andere isotopen te isoleren en de radioactieve halfwaardetijd te berekenen.
Zie wikipedia voor meer info.
of anders deze link:
http://youtu.be/SSxgnu3Hww8

kijk vanaf 31 seconden voor de lijst.

Botten en andere zaken.

Het Oude Heelal: Licht afstanden.
Variabel licht bestaat niet.

Hypothese: Variabele lichtsnelheid:
de hele natuurkundige vergelijking E=MC2 zou gewoon in elkaar donderen, omdat de berekeningen die ermee gedaan zijn van een vaste lichtsnelheid uitgaan.
alle berekeningen met deze formule, [die uitgaan van een vaste lichtsnelheid] zijn bewezen in de natuurkunde, de sterrenkunde en ongetwijfeld in de wiskunde.

deze hypothese beschouw ik dan ook als gefileerd.

groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-05-2011 17:17

Hi Juda,

Toch even het begrip natuurlijke selectie even bij de kop pakken.

Uit Wiki:

Natuurlijke selectie is een mechanisme dat in de natuur evolutie veroorzaakt. Natuurlijke selectie houdt in dat organismen die beter in hun omgeving passen, meer kans hebben om te overleven en voor nakomelingen te zorgen dan minder goed aangepaste organismen. Hierdoor zal het type van het best aangepaste organisme beter overleven en steeds meer de overhand nemen in de populatie ("survival of the fittest").

Goede definitie, alleen dat 'survival of the fittest' is a) niet van Darwin en b) niet helemaal correct. Het is de survival van de best aangepaste.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-05-2011 22:22

Hi Juda,

En deze:
Juda schreef:Het Oude Heelal: Licht afstanden.
Variabel licht bestaat niet.
[Geintje]Jawel, als ik mijn lampje hoger en lager zet... of zelfs uit-aan 8) 8) Hartstikke variabel. [/Geintje]
Juda schreef:Hypothese: Variabele lichtsnelheid:
de hele natuurkundige vergelijking E=MC2 zou gewoon in elkaar donderen, omdat de berekeningen die ermee gedaan zijn van een vaste lichtsnelheid uitgaan.
alle berekeningen met deze formule, [die uitgaan van een vaste lichtsnelheid] zijn bewezen in de natuurkunde, de sterrenkunde en ongetwijfeld in de wiskunde.

deze hypothese beschouw ik dan ook als gefileerd.
Zeker. Goede constatering.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 30-05-2011 19:02

Juda schreef:ik zal eens ingaan op de eerste link in de post van Peter T.
Niet de PDF maar zijn VolksKrant Blog.

Ik merk aan het hele verhaal dat het weer rammelt aan alle kanten.
Ook wordt Darwin neergezet als een profeet, die altijd gelijk
heeft in de wetenschappelijke wereld.
Darwin heeft niet altijd gelijk, hoewel hij het principe van evolutie door NS zeer goed had beschreven.
Evolutie door NS is namelijk simpel gezegd "Het door middel van het uitsterven van groepen dieren die betreffende eigenschappen niet hebben, schakelen van groepen dieren tussen eigenschappen en het terrein waar ze nodig zijn.".
Zie de draad NS voor dummies voor een duidelijke uitleg.

Ik vind het persoonlijk erg flauw om Darwin een status van profeet aan te meten, en ik heb dan ook het idee dat dit een truc is, om mensen te laten twijfelen aan de ET.
Dit vind ik dan ook niet kunnen.

Daarnaast om op de bewijslast in te gaan: Die is er helemaal niet!
Er wordt alleen maar gebasht tegen de ET en tegen Darwin.
Maar er is niets concreets dat deze Theorie weerlegt.

Buiten dit artikel om:

BEWIJS: Bewijs is iets dat een stelling, aanname of idee aantoont als waar.
Bewijs mag je onderzoeken en mag je testen.


Wat bewijst o.a. de ET?

Retro virussen in ons DNA:
Deze dingen tonen aan dat we broers zijn van apen, omdat alleen dezelfde voorouder deze kenmerken kan overdragen aan zowel aap als mens.

Dateringsmethoden ( zo een 15 anderen die nauwkeuriger zijn en miljarden jaren verder terug kunnen kijken in de tijd dan alleen de C14 methode )

De C14 methode kan alleen maar tot 50.000/60.000 jaar terug.
de andere methoden die wetenschappers gebruiken, kunnen miljoenen jaren terug in de tijd kijken, door andere isotopen te isoleren en de radioactieve halfwaardetijd te berekenen.
Zie wikipedia voor meer info.
of anders deze link:
http://youtu.be/SSxgnu3Hww8

kijk vanaf 31 seconden voor de lijst.

Botten en andere zaken.

Het Oude Heelal: Licht afstanden.
Variabel licht bestaat niet.

Hypothese: Variabele lichtsnelheid:
de hele natuurkundige vergelijking E=MC2 zou gewoon in elkaar donderen, omdat de berekeningen die ermee gedaan zijn van een vaste lichtsnelheid uitgaan.
alle berekeningen met deze formule, [die uitgaan van een vaste lichtsnelheid] zijn bewezen in de natuurkunde, de sterrenkunde en ongetwijfeld in de wiskunde.

deze hypothese beschouw ik dan ook als gefileerd.

groeten Juda.
Ik beschouw je post als een ratjetoe van ongefundeerde geloofsuitspraken.

"Evolutie door NS is namelijk simpel gezegd "Het door middel van het uitsterven van groepen dieren die betreffende eigenschappen niet hebben, schakelen van groepen dieren tussen eigenschappen en het terrein waar ze nodig zijn."."

De zoveelste "definitie" van een amateur.

Ik kan verdergaan met deze onbeduidende post te fileren maar het is het niet eens waard.

Overigens was ik met Carel in gesprek, dus wacht ik even op zijn antwoord.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 30-05-2011 21:56

Hi Peter,
Dat heeft niets met sneren te maken, maar met vaststellen wat er nu eigenlijk gebeurd hier. Juda is meteen gaan blaten over creationisme, zonder ook maar iets te zeggen over mijn artikel en mijn stelling. 

Dirk noemt mijn indruk fout, en rijdt daarmee meteen een scheve schaats, hij mag dat kennelijk van jou, maar het is niet volgens de normale spelregels, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen toch? 

Zelf vlieg je enorm uit de bocht met NS en sneer je door te zeggen dat Bruinsma zijn studie over moet doen. Wie denk je wel dat je bent? Moet jij mijn splinter uit de ogen halen terwijl je zelf met een balk rondzeult? Als je zonodig het woord sneren wilt gebruiken doe het dan zelf niet.
Laten we hierover ophouden. Ik wil graag de discussie voortzetten op argumenten. Juda mag reageren zoals hij dat doet, hij blijft keurig binnen de spelregels. En hij is creationist geweest waar hij nog wel wat over te vertellen heeft. En ja, dat is kritisch. Dat moet je accepteren denk ik en het heeft weinig zin en geeft weinig pas als je zijn argumenten met een enkele zin probeert te laten verdwijnen. Want, zo schat ik dat in, dat doen ze niet, ze worden juist scherper. Voer een discussie op de inhoud. Dat is in die driekwart jaar dat dit forum bestaat de gewoonte hier.

En wie ik denk dat ik wel ben? Simpel: Carel van Heugten
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 30-05-2011 22:41

=PeterT schreef: Ik beschouw je post als een ratjetoe van ongefundeerde geloofsuitspraken.

"Evolutie door NS is namelijk simpel gezegd "Het door middel van het uitsterven van groepen dieren die betreffende eigenschappen niet hebben, schakelen van groepen dieren tussen eigenschappen en het terrein waar ze nodig zijn."."

De zoveelste "definitie" van een amateur.

Ik kan verdergaan met deze onbeduidende post te fileren maar het is het niet eens waard.

Overigens was ik met Carel in gesprek, dus wacht ik even op zijn antwoord.
We beginnen bovenaan:
je schreef: "Evolutie door NS is namelijk simpel gezegd "Het door middel van het uitsterven van groepen dieren die betreffende eigenschappen niet hebben, schakelen van groepen dieren tussen eigenschappen en het terrein waar ze nodig zijn."."

De zoveelste "definitie" van een amateur.
interessante quote mine.
als je goed gelezen had, had je gezien dat ik een regeltje of 2 verderop verwees naar de draad NS voor dummy's.
Daar wordt het goed uitgelegd.

graag je samenvatting over de kern van deze draad, om te kijken of je de draad begrepen hebt.
Daarna mag je er ook kritiek op geven.

je schreef: Ik kan verdergaan met deze onbeduidende post te fileren maar het is het niet eens waard.
Je mag hem Fileren, als je durft.
Daar mag ik misschien nog iets van leren.
je schreef: Overigens was ik met Carel in gesprek, dus wacht ik even op zijn antwoord.
dat is prima, maar begrijp wel dit:
Ik ben gerechtigd op dit forum te reageren waar en wanneer ik wil, zolang ik daar forumrechten toe heb.


Daarnaast wil ik je graag zeggen dat ik je ijver voor God wel zie, en dat ik hoop dat je je openstelt voor kritiek op het Creationisme.
het einde van Creationisme hoeft niet meteen het einde van God te betekenen.
het vergt wat studie, maar dan kun je geloven, zonder in bedrieglijke verhaaltjes te geloven.

[offtopic aan]
dan nog even dit:

Ik heb niets tegen je, maar je doet zo raar:
je gaat in tegen bewezen stellingen,
je noemt ze ongefundeerd,
je hebt een [sorry dat ik het zeg] in mijn ogen arrogante en harteloze, ruwe, liefdeloze manier van posten,
je gaat niet inhoudelijk in op de kritiek die ik op het Creationisme geef. dit vind ik de belangrijkste
Je spuit wat kreten, bewijst ze niet en verwacht dat iedereen je begrijpt.
verder roep je wat om de mensen van de kern van mijn post af te leiden...

Wat is dat? Kwaadwilligheid, Woede, Angst?
Help me, want ik begrijp er niets van.

hier heb ik dan ook gisteren een aantekening bij Klachten over gedeponeerd.
Het is niet tegen de regels wat je doet, maar echt fijn vind ik het niet.
ik voel me op die manier een beetje besodemieterd.
[offtopic uit]

toch heb je ongetwijfeld ook je goede kanten, en Christus is met ons.

deze wil ik graag met je delen:
Romeinen 8 vers 1: Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn.

Groeten en Gods Zegen.
Juda...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie