Question evolution

Discussie rond themas als evolutie en creatie
Plaats reactie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Question evolution

Bericht door FonsV » 19-05-2011 18:08

Op 6 mei stelt Peter T. een serie van 15 vragen. Preciezer gezegd: hij sleurt een serie in het Engels gestelde vragen van een ander naar dit forum.

Vier uur later begint Dirk met de 15de vraag uitbundig te beantwoorden. Zou hij hebben gedacht: lest best? Zijn antwoord is bijna 500 woorden lang en laat – volgens mij – niets aan duidelijkheid te wensen over.
Ik zeg niet dat hij gelijk had, alleen maar dat hij antwoordde!!! :lol:

Een dag later reageert Peter T. met dat antwoord nogmaals te plaatsten en daaronder te verklaren: 'Ik zie geen enkel antwoord, maar waarom verbaast me dat niet? Dat hij geen antwoord heeft gezien verbaas mij wél. Of ben ik nu gek? (Media Markt)

En dan begint het weer en – wat mij betreft – voor de zoveelste keer. 'Je hebt weer niet gelezen'. 'Waarom krijg ik geen antwoord'? etc.

Dan: 'Ik ga niet meer in op deze verderfelijke stemmingmakerij'. Gelukkig, dacht ik, dan hebben we dát maar weer gehad. Pfffffff! :roll:

Drie dagen later, op 10 mei: 'Hieruit blijkt weer eens het onbegrip van evolutionisten voor wat wetenschap is en hoe het werkt'. Gunst... het gaat gewoon door. :?

Vanaf 11 mei verwordt de woordenwisseling tot een zogenaamd 'ad hominem'. Het gaat wat minder het onderwerp (evolutie, dacht ik) en meer over de manier van doen van de ander.

Nogal wiedes dat hier en daar iemand zich begint te ergeren of te amuseren, afhankelijk van zijn/haar al dan niet overgeërfde temperament. ;)

Er komen nog wat strijders in de ring. Het wordt al gezelliger. De 'gedachtewisseling' begint de allure van een partijtje oral free fighting te krijgen en de scheidsrechter grijpt even in. Een verdwaalde judoka verlaat op zijn verzoek de ring en zoekt zijn heil elders.

Er komen wat fraaie plaatjes van de Amish langs. Vond ik leuk want ik heb die lui bezocht. Later ook nog hun ± geloofsgenoten, de Mennonieten in Winkler, Canada. Interessant volk! Errug vriendelijk en gastvrij! Wel berucht om hun inteelt. Die verdomde genen ook! :(

Stilaan sluipt er wat pathologie binnen het gebeuren, ik bedoel dat er medische diagnoses worden gesteld. Niet t.a.v. het onderwerp (waar ging het ook alweer over?) maar t.a.v. de deelnemers. Het wordt zodoende een pluriform draadje en de vraag is of er wel voldoende deskundigheid is om het vereiste wetenschappelijk doordenken en dito schrijven te garanderen. :?

Gisterenavond waren K&vdB (TSJENG TSJENG TSJENG PIEPERDEPIEPPIEP) nog meer 'ontspannend'. Een gevecht van zes mensenhanen is blijkbaar aantrekkelijker dan een free fight tussen vier mensentorso's bij een van de commerciëlen. 800.000 kijkers had de EO, wist de krant te vertellen.
Boer zoekt vrouw scoort een stuk beter, maar dat is heel iets anders. Mogelijk kijken dan meer vrouwen. :)

En dat was Question evolution. Jaja. :roll:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 19-05-2011 20:39

Toch is dat precies wat deze draad liet zien. Ale je denkt dat evolutie precies volgens een of ander boekje werkt, vergeet het maar. Natuurlijke selectie werkt ook hier, mensen doen mee, ze selecteren zichzelf dus om aan dit proces mee te doen en soms glijdt er hier en daar iemand uit. Is ook des evoluties.

Je kunt niet zeggen Fons dat dit niet over 'question evolution' ging. Deze draad liet zelfs een stukje evolutie zien.

Precies daarom heeft het ook zo verrekte lang geduurd voordat evolutie wat 'fatsoenlijke' dieren opleverde. Er zijn me wat mislukkingen geweest. 8) :lol: En van een keurige 'on topic' ontwikkeling is ook geen sprake geweest, dan had het allemaal niet zo lang geduurd. 8)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 27-05-2011 00:11

Peter T. schreef:
Lezen is erg moeilijk hè? En in de spiegel kijken ook!
Ooit gehoord van het spreekwoord:
De prediker is zijn eigen preek?
Misschien wordt het wel tijd dat je zelf in een spiegel kijkt, want dat wat je anderen verwijt, is dat wat je zelf doet...of heb ik het mis jongens?

dingen die ik versta onder "Dat".
1 on-onderbouwde posts plaatsen,
2 mensen beledigen,
3 mensen iets op de mouw proberen te spelden,
3b met zinloze citaten
4 met allerlei beeldspraak jezelf beschrijven terwijl je het anderen verwijt :?

het is :cry: met de pet op.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand... :?
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 27-05-2011 00:27

Hey Juda,

je schreef:Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Ik heb ooit overwogen om een lachspiegel op te hangen. Zou dat een probate remedie zijn? 8)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 27-05-2011 00:37

8) 8) 8) denk het wel :P 8) 8) 8)
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie