HIER gaat het om:

Discussie rond themas als evolutie en creatie
FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

HIER gaat het om:

Bericht door FonsV » 27-05-2011 16:54

Dag Carel,
Je schreef:Er zit niks achter, gewoon de werking van de natuur
O, de natuur is de verklaring. ;)
Je schreef:Ik heb geprobeerd om niet Bruinsma als persoon op zijn nummer te zetten Fons.
Ik vrees dat hij zelf het zo zal ervaren. En anders een van zijn volgelingen wel. ;)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: HIER gaat het om:

Bericht door carel » 27-05-2011 17:04

FonsV schreef:Dag Carel,
Je schreef:Er zit niks achter, gewoon de werking van de natuur
O, de natuur is de verklaring. ;)
Je schreef:Ik heb geprobeerd om niet Bruinsma als persoon op zijn nummer te zetten Fons.
Ik vrees dat hij zelf het zo zal ervaren. En anders een van zijn volgelingen wel. ;)

Groeten.

Fons.
Dan zou ik Bruinsma en volgelingen willen vragen om mijn post gewoon eens echt te lezen. Dan zal blijken dat ik zijn stellingen fileer, maar niet de persoon. Als iemand een kletsverhaal houdt dan mag ik zeggen dat dit een kletsverhaal is en dat doe ik dan ook maar.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 27-05-2011 17:51

Tjonge :)

Juda die totaal niet op mijn post ingaat en dan vraagt: "1) op welke manier doe ik geen recht aan jouw post? leg uit waarom niet, hoe je daar bij komt, en wat er je er verkeerd aan vindt. " dezelfde arrogante en demanding toon als bijv. bij Dirk; en ook zonder argumenten stelt dat ik misleid ben door het creationisme, terwijl ik echt mijn eigen mening wel vorm;

Dirk die mijn indruk "fout" noemt, dat is echt verwerpelijk, Dirk zeg dan "ik ben het niet met je eens!"

Carel die gigantisch uit de bocht vliegt: "via natuurlijke selectie langs de kant gezet ten faveure van de complexere cel die beter aangepast bleek", Carel toch, NS werkt op POPULATIE niveau en niet op cel niveau, en dan aan het eind Bruinsma adviseert zijn studie over te doen, hoe kom je er bij???

Daarbij komt Carel, dat als je zó reageert, zonder de nodige distantie, Bruinsma inderdaad gelijk heeft, het gaat hier niet meer over een wetenschappelijke theorie, maar over een ideologie!!! DAT is gezien de reacties wel erg duidelijk! We kunnen van mening verschillen over snaren, dimensies en wat niet al uit de natuurkunde, maar O WEE als het over evolutie gaat!


En dan, eigenlijk kan ik hem niet serieus nemen, Flight, die mij verwijt te schofferen, terwijl ik Juda vraag om to the point te zijn. Flight kan alleen nog maar schoppen, dat blijkt;

En dan de PDF waarbij het me opvalt dat NIEMAND daar op ingaat.

Vinden jullie het heel erg dat ik NIEMAND serieus neem en daarom het er ook maar verder bij laat.

En allen "dank" voor het wéér molesteren van een discussie, HET wapen van evologen en naturalisten.

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 27-05-2011 18:46

Vinden jullie het heel erg dat ik NIEMAND serieus neem en daarom het er ook maar verder bij laat.
En allen "dank" voor het wéér molesteren van een discussie, HET wapen van evologen en naturalisten.
Er is er maar 1 die quote mined, schoffeert, en de discussie verlaat en daarmee de discussie 'molesteert'

Je neemt niemand serieus die de evolutie theorie als een wetenschappelijke theorie ziet. Beetje raar dat je wel alles van creationisten klakkeloos aanneemt. Zo ook je pdf artikel. Je bent volkomen kritiekloos. Vraag me af of je het artikel wel gelezen hebt, gezien het feit dat de beste man beweert dat hij genesis letterlijk neemt en niet symbolisch kan zien. Neem jij dat standpunt ook over of verwerp je dat standpunt?

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 27-05-2011 18:58

Peter T. schreef:En allen "dank" voor het wéér molesteren van een discussie, HET wapen van evologen en naturalisten.
Vreemd genoeg krijg ik steeds meer de indruk dat Peter onder "molesteren" toch vooral verstaat dat mensen met argumenten komen waarop hij geen weerdwoord heeft... En als goede argumenten geven gelijk staat aan "de discussie molesteren" dan zie ik niet wat er mis aan is...

Ik geef direct toe dat ik zelf op deze link naar Bruinsma geen inhoudelijke reactie heb gegeven. Maar ik heb er ook direct bij gezegd waarom: omdat ik vind dat Peter eerst maar eens de andere discussies moet afmaken waarin hij verwikkeld is (o.a. en vooral het debat met Determinist; m.i. is Peter daar aan zet; Determinist heeft hem per slot van rekening een vraag gesteld. Al vind ik dat Peters reactie op mijn weerleggingen van zijn vragen 11-15 ook ver beneden de maat, maar dat terzijde), en omdat ik vind dat hier enkel kouwe kost herhaald wordt die elders allang weerlegd is (zoals dat abiogenese geen onderdeel uitmaakt van de evolutietheorie, of dat evolutie enkel een toevalsproces is, enz. enz. ad nauseam). M.a.w., het wordt tijd dat Peter er eens blijk van geeft dat hij hier daadwerkelijk wat leert, en dat hij wat doet met de commentaren die hij krijgt (iets waar ik hem ook al op wees toen hij voor de tweede keer de Popper quote mine gebruikte; maar ook daar heeft hij niet op gereageerd).
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 27-05-2011 19:27

Peter heeft, nadat hij op 4 mei de openingspost geplaatst heeft in het debat met Deet, driemaal een draadje aangemaakt met in de eerste post een tweetal zinnen (waarvan er 1 een sneer is...die ik persoonlijk altijd wel grappig vind overigens) en een link. Geen enkele onderbouwing van zijn kant whatsoever. Op deze link wordt gereageerd, fel gereageerd, beter nog alle stukken worden gefileerd! De bijna standaard reactie is een enkele korte zin van Peter. Men gaat door met het fileren van zijn stukken. Bijna nergens mengt Peter zich echt in de discussie, zeker niet als de persoon Peter...of hij moet het plempen van een stuk van Borger (waar iedereen wel klaar mee is volgens mij...zowel met PB als met Peter's knip en plak van zijn werk) onder de noemer discussiëren scharen. Zeer terecht dat Dirk aangeeft dat vragen aan het adres van Peter niet worden beantwoordt. Vreemde discussietechniek van Peter's kant m.i.
Ook ik heb het idee dat Peter aan zet is in de speciaal voor hem en Determinist aangemaakte draad...maar het blijft stil ondanks de open vraag van Determinist. Waarom??? Wil je de vraag van Deet niet beantwoorden, kan je het niet...wat?
Wil je überhaupt wel een discussie Peter...of is het je daar helemaal niet om te doen???
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

HIER gaat het om:

Bericht door FonsV » 27-05-2011 20:27

Dag Carel,
Je schreef:Ik heb geprobeerd om niet Bruinsma als persoon op zijn nummer te zetten Fons. Wél zijn ideeen, wél zijn, zoals Juda dat fraai noemt: misleiding.
Ja, zo beoordeelde je het, als 'misleiding', de term van Juda overnemend en je had dat oordeel feilloos onderbouwd en dus gaf je het in mijn ogen volledig terecht. :)
Je schreef:Dit is een totaal niet onderbouwde truc om de evolutietheorie tot een geloof te bombarderen.
Hoe moet ik iemand noemen die trucs gebruikt om zijn waardeloze waren te verkopen? Of mag ik nu alleen aan de woekerpolis denken?
Je schreef:Ik zie voor Bruinsma zelf een vierde probleem: zijn studie nog maar eens overdoen!
Ik vrees dat biologie voor hem niet het meest geschikte onderwerp is. Voor die discipline kun je Matteus niet als handboek gebruiken, ook niet al biddend.
Van zijn studie had hij het idee overgehouden dat DNA een afvalstof is zonder verdere functie in de cel. Hij zat blijkbaar niet op mijn universiteit of heeft er toen al niet alles van begrepen. Inmiddels is op het gebied van DNA-kennis ook nog eens het nodige toegevoegd en aangescherpt, wat hem blijkbaar wél is opgevallen; de ontwikkelingen gaan in rap tempo door en nieuwe vragen dienen zich in grote getale aan. Ik heb de indruk dat hij het niet allemaal meer kan volgen en daarnaast een 'erfelijke' huiver heeft voor wetenschappelijke vragen.

Tussen haakjes: ik had een oom van vaders kant die 'vrijzinnig' was. De rest was iets erg hervormds. Als 8-jarige verstond ik 'vrij' als 'tamelijk/nogal' (vrij koud), 'zinnig' als 'verstandig' (zinnige vraag) en 'hervormd' als 'opnieuw het vormsel gehad'. M'n geloof in die dagen kun je nu met grote kans goed raden. :)

Wat Bruinsma over de evolutietheorie van die dagen zegt slaat helemaal nergens op. Die ging in die tijd amper ergens over. Wie had het 60 jaar geleden over Darwin? Zonder de intussen gegroeide kennis van het DNA zaten we nu nog op hetzelfde niveau.
Je schreef:Dan zal blijken dat ik zijn stellingen fileer, maar niet de persoon. Als iemand een kletsverhaal houdt dan mag ik zeggen dat dit een kletsverhaal is en dat doe ik dan ook maar.
En ik noem zo iemand gemakkelijk een kletsmajoor, ook al is hij prettig in de omgang en verdient hij ijverig de kost voor vrouw en kinderen. ;)

Jammer dat Peter alweer is uitgestapt. Ik kan het nauwelijks diplomatieker formuleren. :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 27-05-2011 20:49

Heren,

Een vrij groot aantal reacties naar aanleiding van een post van Peter waarin hij verongelijktheid als privaat erfgoed etaleert.

Iedereen die aan deze draad heeft meegedaan, door Peter opgestart met 0,0 aan eigen mening, eigen inzicht, eigen redenatie, heeft zijn reacties van argumenten voorzien. Loop de draad maar na. Verderop kwam de starter gelukkig wel een wat meer inhoudelijke reactie/toelichting en daar ben ik dan ook op ingegaan. Gewoon door het artikel eerst goed te lezen en er een kernpunt, zijn 3 problemen met evolutie, uit te halen. En dit beargumenteerd te behandelen. Zoals ik denk dat je dat doet in een debat.

Vervolgens komt er dan een post van Peter met een aantal sneren naar links en naar rechts. Allemaal tot je dienst zeg ik dan, maar daar leen ik me toch niet meer voor.

Of Peter vertrekt of niet, mij is het - als het zo moet gaan - om het even. Dit is een forum waarin vrijwel iedereen met argumenten komt, vaak zelfs veel tijd steekt in de posten en de beantwoording van vragen/ en reacties stellingen. Ik hoef niet iemand in het bijzonder te noemen, want dat doet iedereen eigenlijk.

Hopelijk komen er nog veel behartenswaardige posten, daar doe ik het voor.

Het creatie-evolutie debat is nog niet over, wel sluit ik graag het Grote Snerenboek, daar heb ik mijn buik van vol.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 28-05-2011 01:06

Peter T. schreef:Tjonge :)

Juda die totaal niet op mijn post ingaat en dan vraagt: "1) op welke manier doe ik geen recht aan jouw post? leg uit waarom niet, hoe je daar bij komt, en wat er je er verkeerd aan vindt. " dezelfde arrogante en demanding toon als bijv. bij Dirk; en ook zonder argumenten stelt dat ik misleid ben door het creationisme, terwijl ik echt mijn eigen mening wel vorm;


Dirk die mijn indruk "fout" noemt, dat is echt verwerpelijk, Dirk zeg dan "ik ben het niet met je eens!"

Carel die gigantisch uit de bocht vliegt: "via natuurlijke selectie langs de kant gezet ten faveure van de complexere cel die beter aangepast bleek", Carel toch, NS werkt op POPULATIE niveau en niet op cel niveau, en dan aan het eind Bruinsma adviseert zijn studie over te doen, hoe kom je er bij???

Daarbij komt Carel, dat als je zó reageert, zonder de nodige distantie, Bruinsma inderdaad gelijk heeft, het gaat hier niet meer over een wetenschappelijke theorie, maar over een ideologie!!! DAT is gezien de reacties wel erg duidelijk! We kunnen van mening verschillen over snaren, dimensies en wat niet al uit de natuurkunde, maar O WEE als het over evolutie gaat!


En dan, eigenlijk kan ik hem niet serieus nemen, Flight, die mij verwijt te schofferen, terwijl ik Juda vraag om to the point te zijn. Flight kan alleen nog maar schoppen, dat blijkt;

En dan de PDF waarbij het me opvalt dat NIEMAND daar op ingaat.

Vinden jullie het heel erg dat ik NIEMAND serieus neem en daarom het er ook maar verder bij laat.
snappen jullie ook maar iets van wat hier op het scherm staat? :? :? :? :? :?
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 28-05-2011 08:57

Dirk schreef:
Peter T. schreef:En allen "dank" voor het wéér molesteren van een discussie, HET wapen van evologen en naturalisten.
Vreemd genoeg krijg ik steeds meer de indruk dat Peter onder "molesteren" toch vooral verstaat dat mensen met argumenten komen waarop hij geen weerdwoord heeft... En als goede argumenten geven gelijk staat aan "de discussie molesteren" dan zie ik niet wat er mis aan is...

Ik geef direct toe dat ik zelf op deze link naar Bruinsma geen inhoudelijke reactie heb gegeven. Maar ik heb er ook direct bij gezegd waarom: omdat ik vind dat Peter eerst maar eens de andere discussies moet afmaken waarin hij verwikkeld is (o.a. en vooral het debat met Determinist; m.i. is Peter daar aan zet; Determinist heeft hem per slot van rekening een vraag gesteld. Al vind ik dat Peters reactie op mijn weerleggingen van zijn vragen 11-15 ook ver beneden de maat, maar dat terzijde), en omdat ik vind dat hier enkel kouwe kost herhaald wordt die elders allang weerlegd is (zoals dat abiogenese geen onderdeel uitmaakt van de evolutietheorie, of dat evolutie enkel een toevalsproces is, enz. enz. ad nauseam). M.a.w., het wordt tijd dat Peter er eens blijk van geeft dat hij hier daadwerkelijk wat leert, en dat hij wat doet met de commentaren die hij krijgt (iets waar ik hem ook al op wees toen hij voor de tweede keer de Popper quote mine gebruikte; maar ook daar heeft hij niet op gereageerd).
Héél erg vreemd dat je nu juist niet ingaat op datgene wat ik over jou te zeggen had.

Plaats reactie