Gorilla

Ik realiseer me dat er een filosofische stroming bestaat die alles vanuit de natuurwetenschappen verklaren wil.
Ik accepteer alles wat de natuurwetenschappen mij te bieden hebben.
Maar is dit alles wat er over de werkelijheid gezegd kan worden?
Dat ik in de menselijke vrijheid geloof en in God geloof, zijn dat rare gevolgen van chemische processen in bepaalde delen van mijn hersenen?
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Re: Gorilla

Bericht door Juda » 30-03-2012 16:52

FonsV schreef:Dag Juda,

Je verhaal heb ik gelezen als een geloofsgetuigenis. Ik ben een aanhanger van het axioma: "De fide non est disputandum" = "Over geloof valt niet te twisten" en ik ga dus geen strijd met je aan over de vraag: Wie heeft hier gelijk?
Fons.
De islam is voor mij niet Rechtvaardig.
Allah lost mijn zonde probleem niet op, niet in de Islam.
Ik heb onrechtvaardig geleefd, en God moet dat straffen.

Als er een God is, dan is het Christus zijn offer dat mij verlossing biedt.
Een andere Godheid kan mij niet redden van mijn eigen overtreding.
Die is per definitie niet rechtvaardig of men kent een andere Rechtvaardige oplossing, die ik niet ken.

het probleem:
Of de valse god zegt dat er geen oordeel bestaat.
Dan liegt hij: Hij is onrechtvaardig.
Of de valse god zegt dat ik gewoon rechtvaardig ben, en dan liegt hij ook.

Het zijn dus zelfbedachte Goden van mensen wanneer ze mijn probleem niet oplossen.

Is Christus niet de Messias, en is er geen andere Messias, dan is God een duivel die alle mensen verdoemt.
Kan niet anders, zal niet anders zijn, is niet anders.
als geestelijke waarheid kan je niet om Christus heen, of je moet atheist zijn.

Dat is het enige alternatief.
en dat mag.

Maar ik geloof liever in een God die mij veroordeelt, Dankzij Christus weer vrijspreekt en me daarna niet meer veroordeelt.
Je schreef:Ik denk dat Gorillas niet hoeven te geloven.
Volmondig Eens: daarom hebben ze inderdaad geen redding nodig, behalve dan van de vernietiging van hun habitat.

Redenerings fout: Sorry Boeddha:oops: :oops:
;)
Afhankelijk van wat je onder 'geloven' verstaat stel ik ertegenover dat een gorilla niet in staat is tot het op gezag van een ander aannemen van een waarheid. Dat is weer een ander axioma: "Ad impossibile nemo tenetur"= "Niemand is tot het onmogelijke verplicht".

Eens, En er bestaat voor mij een kracht die alles in stand houdt.
Daar zal ik voor mezelf rekening mee moeten houden en ik kan dan niet leven alsof ik zonder zonden ben.
Rekening houden met mijn Zonden en de verzoening met God, dat kan alleen met het geloof in Christus.
De andere 2 geloven hebben geen antwoord op dit probleem.
Tenminste geen oplossing die Rechtvaardig is.
En goddeloosheid is geen optie voor mij, omdat ik voel dat er meer is.
Ik voel dat en kan niet uitleggen waarom.
Ik geloof in een onbekende God.
Ik ken Hem niet, maar alleen het Godsbeeld van Christus, ( Los van de interpretatie van de Bijbel, die vaak owetenschappelijke beweringen doet)
voldoet aan het label Rechtvaardigheid en Genade.


Je schreef:Zij hebben een affectie met God die geen geloofswoorden nodig heeft.
en je schreef ook:

Gorilla's kennen positieve en negatieve gevoelens en geven daar blijk van. Doen mijn teckels ook.
Eens.
Zij kunnen niet kiezen zoals wij doen.
Daarom hebben ze ook geen verlosser nodig.

Maar ook zij hebben een Held nodig.
In de zin van: Wie verlost hen van het fascistische gedrag van boeren, vleeshandelaars en van de mensen die alles kapot maken en hen slaven maken?

het is inderdaad een fout van mij in de redenering.
eens.


[quote="Je]

JHWH bracht in het verhaal over Abraham en het offer van Isaak de Joden aan het verstand dat Hij geen prijs stelde op het menselijke eerstelingenoffer. Blijkbaar is Hij in het Nieuwe Testament tot andere gedachten gekomen.

[/quote]
Oneens, ik vat die tekst anders op: Hij wilde volgens mij niet dat Abraham een offer bracht, maar voorzag zelf voor een Lam.
dit verwijst naar Christus, die de Zonde zou wegnemen.
in de Schriften wordt naar Hem verwezen als het Lam.


Groeten.

Fons.
Hoi Fons en Carel.

Beste Carel:

Ik geloof trouwens niet in Erfzonde.
heb ik ooit gedaan, zal ik nooit meer doen.
het idee is belachelijk.

het is absurd te geloven dat iemand anders verantwoordelijk is voor mij.
Christus was niet verantwoordelijk, en heeft mij wel uit Liefde gered.

Ik heb meer aan een les van de Profeet ezechiel:
Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn gedrag.

Ik geloof dat ik zelf gezondigd heb en dat ik de verdoemenis verdien.
De dingen die ik noem heb ik zelf gedaan.
En ik kan zonder de reddingsdaad van Christus mijzelf niet met een bestaande God verzoenen ongeacht wie Hij is.
er moet een offer zijn, anders is er alleen maar veroordeling.

Ik verheug mij er juist in dat Christus mijn straf droeg.
Ik ben VRIJ.
het is een pure bron van vreugde.
Ik kan van het Leven genieten, zonder bang te zijn voor een Toornige woedende God.
Ik leef in vrede met mijn God.

Ik mag zijn wie ik wil, want aan Gods Wet
( lees "de geboden van God")
houden heb ik niet gedaan.

En daarvoor zijn die ook niet bedoeld.
Het was volgens het Oude Testament als een spiegel bedoeld, zodat Israel zag dat zij een Verlosser nodig heeft, die verlost van overtreding in Gods ogen.

Ik mag van God mezelf zijn.
De overtreding door mij is in Gods ogen volgens mij door Christus vernietigd.

Die bestaat niet meer voor mij.
En volgens mij ook niet meer voor God.

wat dit inhoudt, is dat ik besef dat ik fout ben geweest, dat ik vanaf nu zal leven naar de Liefde, en dat God mij heeft vergeven.
Ik mag Alles doen wat ik wil, maar niet alles is nuttig.
Ik mag alles doen wat ik wil, maar niet anderen kwaad doen.

Ik ben gered van mijn eigen misdaden.
gered van mijn eigen overtreding.

Geen enkele andere God kan mij Redden dan de God van Israel.
en Hij heeft mij gered.

Sorry had wat fouten gemaakt in het Quoten.
Tis ook zoveel tekst;)

Groeten Juda .
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Gorilla

Bericht door FonsV » 30-03-2012 16:59

Dag Carel,
Je schreef:Je post <...> komt nogal somber op me over moet ik eerlijk zeggen.
Mee eens. En dat is al begonnen met het verkeerd vertalen/interpreteren van de boom van 'kennis van goed en kwaad'. Gewoon flauwe kul die erfzonde. :twisted: Tenzij er een erfzonde-gen blijkt te bestaan, natuurlijk. :D
Je schreef:Kijk naar die mannen in hun zwarte pakken, met die typische baarden en hoeden. Ik ril als ik de beelden zie.
Allemaal vleesgeworden macho's met de aard van figuren als Kim Jong-il, Saddad en soortgenoten. En als je dan hoort welke pietluttigheden hun almachtige goden van hun onderdanen vereisen kun je maar het beste in lachen uitbarsten.
Je schreef:En die gorilla is puur.
Puur natuur, ja! Op het internet zijn via verborgen camera's de nesten van vogels en andere dieren te bewonderen. Zonder meer inspirerend voor wie, met de onbevangenheid van een kind, ogen heeft om te zien.

http://www.beleefdelente.nl/

Veel kijkplezier. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Gorilla

Bericht door FonsV » 30-03-2012 17:18

Dag Juda,
Je schreef:Als er een God is,
En... als er geen God is?
Je schreef:... dan is het Christus zijn offer dat verlossing biedt.
Als jouw godsbeeld wel reëel is, dan heeft die god mij niets goddelijks meer te bieden.
Je schreef:Punt.
Punt.

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 30-03-2012 17:23

oke. duidelijk, Fons.
Alle wetenschap die je zegt aan te hangen is volgens mij van Hem afkomstig, en door mensen uitgezocht.

je zegt dat Hij je niets te bieden heeft.
Dat is een leugen, dat weten we allebei.

Dan weet ik dat je niet wil.
Dan is het rechtvaardig dat Hij je straft voor het verwerpen van Zijn Genade.

Duidelijk.
Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 31-03-2012 00:17

Hi Juda,

Wordt niet boos op Fons... Hij is vrij scherp hier en dat mag. Jij geeft aan hoe jij christus ziet en Fons ziet daar een belijdenis in. Hij diskwalificeert jou als persoon niet, hij kijkt naar wat religie te bieden heeft.

Kijk naar wat je schrijft: (mij. IPad kopieert opeens niet meer, hopelijk niet de hand van God hier :) ) Je (Fons) zegt dat God hem niets te bieden heeft en dat noem jij een leugen. Ik heb jullie posten al een hele tijd gelezen en a) ik ervaar jou autenthiek in je geloof en b) Fons is een kenner van de schriftuur, op zijn minst. Je kunt niet zeggen dat Fons liegt, want dit is helemaal in de lijn van eerdere van zijn posten. Ook authentiek dus. En als je authentiek bent dan lieg je niet. Tenminste ik heb dat nog nooit meegemaakt. Je kunt authentiek klieren, mensen piepelen, lol maken, kan allemaal best, maar liegen, nee.

Vervolgens kom je toch met iets dat mij wel droef stemt. Namelijk dat God Fons straft voor het niet aanvaarden van zijn genade. Het stemt me droef omdat je met deze uitspraak in de schoenen gaat staan van God en dat is niet de verkieslijke weg. Velen voor jou hebben dat gedaan en ondanks goede bedoelingen pakt dat vaak slecht uit. Je stelt ook dat Fons de genade niet accepteert maar zo formuleerde hij dat helemaal niet.

Fons zei: als jouw godsbeeld wel reeel is (nadruk op beeld) dan heeft die God mij niets goddelijks meer te bieden. Lees goed wat hier staat. Het gaat om jouw interpretatie en Fons stelt dat in relatie tot wat god is of zou kunnen zijn. Zie het maar in de sfeer van de hermeneutiek. Ijzersterke uitspraak en een begrijpelijke poging van Fons om jou, in dit geval, enige relativering mee te geven. Het is jouw beeld van God Juda, put daar de goede dingen voor jezelf uit en gebruik het niet om een ander te kapittelen. Zo las ik het.

Oh ja, ik was ook nogal scherp over de tien geboden. Ik zal dus ook wel niet langer op enige genade kunnen rekenen. Dat moge dan zo zijn, maar ik verslijt tenminste mijn knieen niet :)

Zo, nu kun je op mij schieten Juda :)
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Gorilla

Bericht door FonsV » 31-03-2012 14:48

Dag Carel,

Toen ik je bijdrage had gelezen dacht ik: 'Er lijkt een rol voor hem weggelegd in dat gedoe op het Catshuis'. Een mens denkt wat af! :)
Je schreef:Fons is vrij scherp hier en dat mag.
Ik beleefde het zelf meer als een toepassing van: 'Wie kaatst kan de bal verwachten'. Of was dat weer een staaltje van overgevoeligheid? :?
Je schreef:Fons zegt dat God hem niets te bieden heeft en dat noem jij een leugen
Toegegeven dat dat wel weer een 'fonsiaanse' manier van uitdrukken zal zijn. Maar het is nu eenmaal mijn levenslange ervaring dat, als ik met iemand over God praat, ik zijn/haar invulling van dat woord dien te accepteren anders is het hommeles. Ik heb dus een absolute hekel aan dat woord omdat het zo goed als altijd suggereert dat kennis van het onkenbare aanwezig is. Dat is een stralend voorbeeld van een contradictio in terminis, nog erger dan een vierkante cirkel. Ik ben hier dus een agnost, een niet-weter die beter zijn mond houdt dan, al sprekend, kennis suggereert die hij niet heeft.

Moet er Iets (groots) zijn dat de verklaring is van al dat is? Als mens denk ik van wel. De vraag: "Wat is dat Iets dan volgens jou"? Kan ik alleen maar beantwoorden met: "Dat weet ik niet"! Als ik een ander woord gebruik 'Vader', 'Moeder', 'Geest', 'Bron', '' Licht', 'Energie' is dat bedoeld als beeld, als: "Dat stel ik me voor als...".
Je schreef:Vervolgens kom je (Juda) toch met iets dat mij wel droef stemt.
Mij persoonlijk doet zoiets niets. Als een klapperboom een noot op mijn hoofd laat vallen doet dat waarschijnlijk zeer, maar die boom dat kwalijk te nemen... Wat moet die boom anders doen? Als ik een kokosnoot zie vraag ik me wel vol bewondering af: 'Hoe krijgt zo'n boom dat voor elkaar en dan ook nog eens zo vaak'?
Je schreef:Oh ja, ik was ook nogal scherp over de tien geboden.
Er zijn twee mogelijkheden: a) ik heb dat nergens gelezen en b) het heeft zo weinig indruk gemaakt dat ik het ben vergeten.
Zelf vind ik de geboden vanaf 'Eert uw vader en uw moeder' (dat ook al verkeerd wordt uitgelegd) heel behoorlijke regels voor een menswaardige samenleving. Mogelijk zouden we ze in het hedendaagse iets anders formuleren, maar de bedoeling is toch wel duidelijk en acceptabel. Lijkt me. :wink:

Veel plezier met Borger! :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 31-03-2012 15:25

Hi Fons,

Een rol weggelegd in het Catshuis schrijf je. Lees voor de lol maar eens wat ik op mijn website geschreven heb: http://www.vhcbv.com/catshuisbespreking.html je zit precies on topic zou ik willen zeggen. En of Rutte kan wat ik hier van hem vraag? Ik heb heel grote twijfel.

Nu moet ik weg... Later
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Gorilla

Bericht door FonsV » 31-03-2012 16:24

Dag Juda,

Een hele lap tekst, zeg. Die moet je aardig wat tijd hebben gekost! :)

Wat dat fouten maken met quoten betreft is dit mogelijk een advies voor je:
* als de tekst klaar is, druk dan niet meteen <verzenden> in maar eerst <voorbeeld>. Je scherm toont dan hoe je bijdrage eruit komt te zien. Staan er inderdaad fouten in,
* ga dan naar het venster eronder en verbeter ze daar.
Deze twee handelingen kunnen schier eindeloos herhalen vóór je de zaak definitief op het forum zet. Iedereen heeft wat hekel aan allerhande 'slordigheden' in zijn werk.
* zelfs later, als je nog een fout ontdekt, kun je rechts boven <edit> klikken en corrigeren.

Als je nog geen spellingcontrole hebt, dan kan ik je een adres geven waar je gratis en voor niets je werk kunt laten controleren. Is in een mum van tijd gedaan.

Eén ding is wel duidelijk: we denken over een en ander (of nogal wat) niet hetzelfde. Zelf vind ik dat niet erg want ik gun iedereen zijn/haar overtuiging. Ik ben het dus volledig eens met Carel waar hij schrijft: 'Ik ervaar jouw geloof als autenthiek' en – zoals ik al eerder schreef – 'over eerlijk gemeend geloof ga ik niet bekvechten en zeker niet schriftelijk'.

Het krikkele van overtuigingen is dat ze lang niet altijd wetenschappelijk zijn te bewijzen. Hoe moet je in 's hemels naam kritiek hebben op iemand die zegt: “Ik vind de muziek van Bach beter/mooier dan die van Mozart”?

Maar overtuigingen kunnen intern inconsequent zijn, zichzelf tegenspreken of (en dat komt ook voor) – gebaseerd zijn op misverstanden. Op een ander forum lopen er een paar rond, waarvan de een zijn gelijk 'bewijst'(!) met de traditie (een oerconservatief noem ik zo iemand) en de ander 'bewijst'(!) zijn gelijk met de letterlijke tekst uit oud, heilig boek (noem ik een 'letterknechter'). De conservatief loopt rood aan als hij wordt gewezen op veranderingen in de officiële leer (aarde is middelpunt van het heelal etc.); de ander gaat door het lint als hij een tekstinterpretatie hoort die hij niet gewend is.

In mijn antwoord aan Carel op zijn reactie op jou staan mogelijk nog meer aspecten verwoord.

Intussen draait de wereld gewoon door, wordt overal nieuw leven uitgebroed en komen de wonderen in lange rij voorbij. Geniet ervan! :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Gorilla

Bericht door FonsV » 31-03-2012 17:31

Dag Carel,

Vanmorgen stond onderstaand kollumpie in de Volkskrant. Komt het beschrevene ook in aanmerking voor GOCU? Ik heb moeite met de G(roei), O en C zie ik wel zitten, maar welke vorm moet ik geven aan U(itdoven)?

Kollumpie letterlijk:

Staat het communistisch systeem in Cuba op instorten?
Waarom dat?

Paus Benedictus VI heeft zojuist het land bezocht. Hij heeft opgeroepen tot meer vrijheid. Zijn voorganger Johannes Paulus II bezocht in 1979 Polen. Hij riep op tot meer vrijheid. Een jaar alter werd het vrije vakverbond Solidaridad opgericht.
En dus?

Dus droeg het bezoek van paus Johannes Paulus II in belangrijke mate bij aan de val van het communisme in Polen en zelfs in heel Oost-Europa.
Flauwekul!
Het heeft na het bezoek van de paus nog tien jaar geduurd voor er een eind kwam aan het communisme in Polen. Van een causaal verband is geen sprake. Dan zouden we ook kunnen zeggen dat het concert van Shjakira in november 2006 in het Menzeh-stadion in Tunis in belangrijke mate heeft bijgedragen aan het uitbreken van de Arabische lente.
En let wel, Johannes Paus II heeft maar liefst 213 buitenlandse reizen gemaakt naar 129 landen. Tweehonderd dertien! De Floortje Dessing van de rooms-katholieke kerk. Als je zoveel landen bezoekt, wordt de kans wel heel groot dat er in een van die landen na tien jaar toevallig een keer een dictator opstapt. Statistische gezien is het zelfs zo goed als uitgesloten dat dat niet gebeurt.

Maar het is toch te prijzen dat de paus pleit voor meer vrijheid en democratie?
Wat Wim Kan zei over de paus en seksualiteit geldt ook hier: wie het spel niet speelt moet zich niet met de spelregels bemoeien.
* De paus is de absoluut heerser van de oudste dictatuur ter wereld – op zijn minst sinds 1929, als we uitgaan van de stichting van het huidige Vaticaanstad.
* Van democratische verkiezingen is geen sprake, in Vaticaanstad noch in de rooms-katholieke kerk.
* Van belangrijke functies is de helft van de gelovigen – vrouwen – uitgesloten.
* Er is maar één krant, uiteraard in handen van de staat, l'Osservatore Romano. Dan is de pluriformiteit van de pers zelfs in Cuba nog groter.

Dus wie is Benedictus VI om Fidel Castro te komen vertellen dat hij met de oppositie moet gaan praten? Wie is Benedictus VI om Fidel Castro de les te lezen over mensenrechten? Zijn in Cuba jarenlang op grote schaal kinderen seksueel misbruikt door kaderleden van de communistische partij?

Daarover staat niets in het rapport van de commissie-Deetman.
Nou dan!

Staat de pauselijke dictatuur op instorten?
Het wachten is op een concert van Shakira op het Sint-Pietersplein.

Lekker rebels stukje. :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 31-03-2012 18:01

Hi Fons,

Misschien heb je hier iets aan: http://www.vhcbv.com/gocu-for-innovation

Of hier, wat recenties: http://www.gopher.nl/shop/title.asp?bar ... 9051791686

Ik heb er nogal veel informatie over en ook een dingetje waarmee ik een zogenaamd GOCU profiel kan opstellen. Dat profiel is akelig accuraat en voor veel bestuurders behoorlijk onwelkom, want het laat dingen zien die men niet graag ziet. Veel mensen vinden zichzelf namelijk nogal goed en zeker vooruitstrevend. Uit GOCU blijkt dan dat dit voor geen meter klopt en dat mensen in de organisatie, die ook meededen, een veel innovatiever profiel hebben.

Ik heb het overigens niet verzonnen. Die wiskundige modellen waren er al lang. Ik heb enkel en alleen de modellen gebruikt om verschijnselen in bedrijf en maatschappij mee te kunnen plaatsen. In 2004 schreef ik mijn boek. Onlangs, in 2009, plaatste de universiteit Wageningen een artikel waarin men precies het door mij in de periode na 2001 ontdekte verschijnsel, haarscheuren die tot grote breukvlakken leiden, in Nature publiceerde.

Ben ik trouwens niet jaloers om, ik krijg dat toch nooit voor elkaar. Wel was ik blij dat ik dat essentiele proces ontdekt had. En Wageningen zegt precies dezelfde dingen als ik erover. Die haarscheuren zijn heel significant en de gevolgen groot. Toen ik dit die man van Wageningen in DWDD hoorde vertellen wist ik meteen dat hij het over 'mijn' haarscheuren had.

Vanut dat GOCU perspectief is bijvoorbeeld Rutte veel te behoudend en ook de andere politiek leiders komen er, ben ik van overtuigd, niet uit als de leiders die we hard nodig hebben. Ze hebben geen flauw idee wat 'Onbalans' betekent. Die Catshuisbespreking leidt tot niks, verkiezingen leiden tot niks. Geen lekkere boodschap, maar mijn model spreekt zoals het spreekt, kan ik niks aan doen.

En dus reken ik op een enorme omslag, waarin we met een veel hardere praktijk kennis zullen gaan maken. Ook dat soort dingen heb ik overigens op mijn site beschreven, in de postenserie 2015-2020.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie