Wanneer is de discussie ten einde?

Debat over ID, Intelligent design. Waarin onder meer het begrip niet-reduceerbare complexiteit centraal staat. Is ID onder een wetenschappelijke noemer te plaatsen. Voorheen: Een debat tussen Peter en Determinist.
Plaats reactie
Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Wanneer is de discussie ten einde?

Bericht door Determinist » 06-01-2012 14:51

Best forum,

Hier zou een discussie plaatsvinden tussen mijzelf en Peter T.
Zoals te zien is blijkt er weinig actie te zitten in deze discussie.
Ik heb Peter T al lang niet meer gezien op dit forum, laat staan dat er bijdragen aan deze discussie worden toegevoegd.

Wat zou ik hieruit kunnen en mogen concluderen?

Is Peter's interesse in dit forum verdwenen?
Ik zou denken dat het niet ligt aan de discussie die in dit subforum tussen mijzelf en hem is gestart.
Wellicht is hij afgehaakt door andere threads op dit forum.

Is er iets aan de hand met Peter wellicht?
Zou er privé iets zijn waardoor hij niet meer in staat is om dit forum te bezoeken. Of andere werkzaamheden geven heb te weinig tijd.

Een andere reden is wellicht ook mogelijk.

Ik denk dat ik met mijn erge lange bijdrage aan deze discussie een onderwerp heb aangesneden die echt hout snijdt.
Een discussie over datering van een fossiel of de interpretatie van aardlagen is wellicht om over te discussieren en onenigheid over te hebben.

Ik denk namelijk dat in de discussie over evolutie en creatie en ID het aspect van Chaos, Orde en self-organisation een zodanig sterk argument is dat iedereen er wel over eens moet zijn.

Zou het kunnen zijn dat samen met het document over God en Chaos Peter T tot andere inzichten is gekomen?
Zou het kunnen zijn dat Peter nu diep in zijn hart een unificatie tussen God en Wetenschap heeft gevonden en daarmee zijn felheid tegen wetenschap heeft verloren?

Ik zou in ieder geval de admins hier willen vragen het complete sub-forum open te zetten voor iedereen zodat iedereen in staat is zelf te reageren op de posts.

Ik zou graag willen weten wat de reacties zijn op mijn verhaal over complexiteit.

carelvanheugten
Site Admin
Berichten: 36
Lid geworden op: 07-07-2010 12:57

Bericht door carelvanheugten » 06-01-2012 15:24

Forum staat open voor iedereen! Welkom.
Carel van Heugten

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 06-01-2012 15:29

Ik kom hierop terug Determinist. Niet lineairiteit is een van de bekangrijkste ontdekkingen van de vorige eeuw.

Wageningen heeft hierover gepubliceerd in Nature. Men had zogenoemde kantelpunten ontdekt, in 2009 dacht ik.

Alleen... Ik heb diezelfde dingen wat eerder ontdekt, in 2002-2004, gepubliceerd in 2004, Open Huis http://www.gopher.nl/shop/title.asp?bar ... 9051791686

Dit http://www.vhcbv.com/kantelpunten-redt- ... -2012.html

En dit http://www.vhcbv.com/kantelpunten-voort ... -2012.html

Kom er dus op terug, maar dan gericht op jouw prima post van hierboven.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie