creationisme in Europa

Nieuwe, cq interessante nieuwe publicaties. Plaats uw link en geef een korte typering cq mening over/van de publicatie
CreationRules
Berichten: 12
Lid geworden op: 15-07-2011 13:54

Bericht door CreationRules » 19-08-2011 09:30

http://beeldengeluidwiki.nl/index.php/Adam_of_aap

evocrea
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-07-2011 06:56

Bericht door evocrea » 20-08-2011 06:52

Ik was eens benieuwd hoeveel men vraagt om die rommel te bestellen. Ik verschoot me een bult: om 1 van de 6 afleveringen te bestellen. (bijna 35 euro (+ bijna 3 euro verzendkosten) voor een half uur crea.

Zou dat iets te maken hebben met: “loof de heer en geef mij het Geld mentaliteit” die je vaak bij zulke groeperingen terugvind?

evocrea
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-07-2011 06:56

Bericht door evocrea » 20-08-2011 07:26

Juda schreef:ik vind ook dat veel wat de EO zegt niet te vertrouwen is.

Helaas...:(
Wat David Attenborough (de maker van die natuurdocumentaires) erg stoorde is (dat hij in een interview ooit zei) is dat de EO wel de pracht van de schepping tonen, maar het leed wat ook in de natuur voorkomt aan voorbij gaan. (Angstaanjagend geïllustreerd door een soort pier in het oog van een kindje, dat voor blindheid zorgde).

Men knutselt selectief door enkel Gods schoonheid te laten zien, want als je ook de ander kant laat zien klopt dat niet met het EO paradigma.

Voor mij is het duidelijk dat men hier volledig immoreel bezig is, door de ideeën van de ander te censureren en voor eigen kar te spannen. “Prijs de heer en geef mij het geld mentaliteit” gaat ook hier op. De Waarheid die men denkt te verkondigen met EO als merknaam word tot de XXS-maat gereduceerd.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-08-2011 11:06

Hi Evocrea,
O, Ik doe geen moeite om me krampachtig aan te passen hoor. Het is voor mij een automatisme geworden om ABN te spreken. Met een Vlaams accent…  (voor zover dat je daar via zwart-witte letters iets van merkt)
Jawel hoor, dat is ook via die zwart-witte letters goed te merken :) :)
Soms maak ik wel bewuste aanpassingen. Maar die zijn zeer schaars: bijv. het woord “kuisen” vervangen door “schoonmaken” als ik in Nederland ben. Nederlanders krijgen bijv. bij het woord “kuisen” rare associaties. Terwijl dit voor Vlamingen een gewoon gangbaar woord is.  
Ach, zolang NL dik verslagen wordt bij het Groot Dictee past ons bescheidenheid. En ja, een bescheiden Nederlander, dat is pas echt nieuws ;)
Wij Belgen versterken de inwendige mens niet. Veel te functioneel. Wij GENIETEN (Bourgondisch) van het eten….  Ik vind de Vlaamse cultuur meer op de Franse lijkt. Alleen de taal (en de euro nu) hebben we gemeen.
Ik denk ook dat de verschillen tussen Belgie en Nederland behoorlijk groot zijn. Nederland lijkt meer op Duitsland denk ik. Ik denk ook dat de verschillen eerder toenemen dan afnemen. Dat zie je ook binnen landen, jullie Vlaamse en Waalse problemen zijn helder, maar vlak de verschillen in NL ook niet uit. Tussen een Limburger en een Noord Hollander zitten aanzienlijke verschillen. Zeker ook qua taal.
Gelukkig zijn er ook wel kopstukken achter EO die niet meer zo creationistisch denken. Niet alleen Andries Knevel. Al merk je hier jammer genoeg weinig van, omdat de grootste meerderheid denken zoals ze dachten.
Dat je daar weinig van merkt komt door de verstikkende cultuur bij de leden van de EO. Als je niet tot de letterlijken hoort dan is het wijs om je mond te houden. Knevel kon daar aanblijven omdat hij zijn verwerping van het creationisme schielijk weer introk. Ik denk dat er bij die EO top meer mensen zijn die evolutie accepteren, maar daar houden ze wel hun mond over, omdat hun ledenkring nogal behoudend is. Laat ik het zo maar zeggen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-08-2011 11:11

evocrea schreef:
Ik was eens benieuwd hoeveel men vraagt om die rommel te bestellen. Ik verschoot me een bult: om 1 van de 6 afleveringen te bestellen. (bijna 35 euro (+ bijna 3 euro verzendkosten) voor een half uur crea.

Zou dat iets te maken hebben met: “loof de heer en geef mij het Geld mentaliteit” die je vaak bij zulke groeperingen terugvind?
Als je kijkt naar de bestuurlijke top in NL dan zie je dat daar relatief veel mensen zitten die streng gelovig zijn. Die houden elkaar ook de hand boven het hoofd en zorgen ervoor dat bij benoemingen hun 'maatje' naar voren geschoven wordt. Dat dure halve uur crea is ook niet bedoeld voor ons arme zielen maar voor de eigen groep. Net zoals veel politici iets zeggen om de eigen kiezers te bereiken. Nog iets over die bestuurders: De rechtlijnigheid van die bestuurders past trouwens goed bij een bepaald type bedrijf, het geeft een indruk van soliditeit. Dat mag zo zijn, maar creativiteit, waar we momenteel veel meer behoefte aan hebben, is niet sterk vertegenwoordigd.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie