Terrence

De meeste deelnemers kennen elkaar, ze komen van een vroeger forum dat inmiddels niet meer actief is. Hier kan iedereen iets over zichzelf kwijt, dat maakt deelnemen aan dit forum wat gemakkelijker
Plaats reactie
Terrence
Berichten: 88
Lid geworden op: 06-08-2010 19:35

Terrence

Bericht door Terrence » 08-08-2010 23:13

Hallo iedereen,

Mijn naam is Terrence. Ik ben 20 jaar oud (bijna 21) en ik lees al een paar jaar alles over evolutie en creationisme. Ik ben bijzonder geïnteresseerd in fylogenetica en paleontologie.

Ik ben net gestopt met de opleiding leraar biologie 2de graads (studeerde ik 2 jaar lang) en ga dit jaar versneld VWO doen op het VAVO om daarna biologie te studeren (waarschijnlijk in Utrecht).

Ik blog graag (http://www.vkblog.nl/blog/125817/Tree_of_Life) en ik discussieer graag, dus ik hoop dat dit forum echt levendig wordt :)

cheers,

Ruben
Berichten: 51
Lid geworden op: 21-10-2010 16:28

Bericht door Ruben » 21-10-2010 23:33

Mooi weblog, Terrence!

Mocht de situatie zich ooit voordoen, zou je dan toevallig geïnteresseerd zijn in het voeren van een publiek debat over schepping en evolutie? Dan natuurlijk wel toegespitst op een specifieke stelling, zoals: "de geneste hiërarchie wijst op gezamenlijke afstamming".

Een dergelijk debat zou dan grofweg de vorm hebben:

Pro: 20 min
Con: 20 min
Pro: 10 min
Con: 10 min
Pro: 5 min
Con: 5 min
Kruisverhoor
Q&A met het publiek

Terrence
Berichten: 88
Lid geworden op: 06-08-2010 19:35

Bericht door Terrence » 21-10-2010 23:57

Ruben schreef:Mooi weblog, Terrence!

Mocht de situatie zich ooit voordoen, zou je dan toevallig geïnteresseerd zijn in het voeren van een publiek debat over schepping en evolutie? Dan natuurlijk wel toegespitst op een specifieke stelling, zoals: "de geneste hiërarchie wijst op gezamenlijke afstamming".

Een dergelijk debat zou dan grofweg de vorm hebben:

Pro: 20 min
Con: 20 min
Pro: 10 min
Con: 10 min
Pro: 5 min
Con: 5 min
Kruisverhoor
Q&A met het publiek
Zou ik zeker in de toekomst willen doen, maar ik doe het liefst zoiets nadat ik klaar ben met de versnelde vwo opleiding die ik doe. De opleiding kost me erg veel tijd, wat en normale scholier in 3 jaar doet, moet ik in 1 jaar voor elkaar krijgen.

Discussies op het internet gaan wel (in weekenden en vakanties). Ik heb vandaag ook weer veel voor school geleerd tussen de reacties op Peter T.
En het is wel te doen om een keertje met een groepje af te spreken en gewoon ergens wat gaan drinken / lol beleven.

Zo'n publiekelijk debat kost me nu waarschijnlijk teveel voorbereiding, vanaf Juni zouden we misschien wel wat kunnen regelen (als ik me diploma heb :)).

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 22-10-2010 00:03

Terrence,

Ja je welkom heten is eigenlijk een beetje raar aangezien we je hier al een tijdje kennen en ook van het oude forum. Ach, dan maar raar: WELKOM!

Moet zeggen dat ik je wat ouder ingeschat had waarschijnlijk door het niveau van je posten die je hebt geschreven. Leuk om te zien en te lezen dat je vol voor je passie gaat...ik wens je daar alle succes in. Laat, wanner de tijd het toelaat, wat van je horen hier...erg leerzaam!

Groet,

Flight
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 22-10-2010 00:12

Sluit ik me bij aan, ik zal maar niet zeggen hoe oud ik je geschat had :oops: :lol: :cry:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Ruben
Berichten: 51
Lid geworden op: 21-10-2010 16:28

Bericht door Ruben » 22-10-2010 00:32

Hey Terrence,

Ik sprak puur hypothetisch. Een dergelijk debat zou mij ook de nodige voorbereiding kosten. Evenals de organisatie van een dergelijk evenementje. Maar als de tijd daar is kunnen we het er over hebben. :-)

Other than that, je bent altijd welkom om hier in Wageningen (The City of Life Sciences) eens langs te komen for a drink, of voor een potje squash ofzo.

Terrence
Berichten: 88
Lid geworden op: 06-08-2010 19:35

Re: Terrence

Bericht door Terrence » 19-06-2011 01:28

Terrence schreef: Ik ben net gestopt met de opleiding leraar biologie 2de graads (studeerde ik 2 jaar lang) en ga dit jaar versneld VWO doen op het VAVO om daarna biologie te studeren (waarschijnlijk in Utrecht).
Ben hier dus al een tijd niet geweest aangezien bovenstaande heel erg voorrang had. Het was een zwaar jaar, maar ik heb het (deels) gehaald.
Duits en profielwerkstuk heb ik onderweg laten vallen, maar de vakken die ik nodig heb om biologie te mogen studeren (wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie) heb ik dus:
SE = schoolexamen cijfer
CE = centraal examen cijfer
EC = eindcijfer

Nederlands:
SE: 5.9, CE: 6.7, EC: 6
Engels:
SE: 7.1, CE: 7.9, EC: 8
Wiskunde:
SE: 6.7, CE: 7.2, EC: 7
Biologie:
SE: 7.8, CE: 7.0, EC: 7
Scheikunde:
SE: 5.8, CE: 7.7, EC: 7
Natuurkunde:
SE: 6.5, CE: 6.4, EC: 6
Aardrijkskunde:
SE: 6.7, CE: 6.7, EC: 7

Dus in september begin ik aan de opleiding biologie aan de UU :D

En nu maar eens kijken wat jullie hebben uitgespookt ;)

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 19-06-2011 01:32

hallo allemaal:

@ terrence:
allereerst: welkom.
Indrukwekkende cijferlijst... 8)

@ iedereen:
hoe oud schatten jullie mij? :
:lol:
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 20-06-2011 00:49

Good to have you back Terrence!

Goede cijfers me dunkt...over een aantal jaren is NL weer een gepassioneerd bioloog rijker. Succes in september!
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Plaats reactie