Richard

De meeste deelnemers kennen elkaar, ze komen van een vroeger forum dat inmiddels niet meer actief is. Hier kan iedereen iets over zichzelf kwijt, dat maakt deelnemen aan dit forum wat gemakkelijker
Tijs Huisman
Berichten: 40
Lid geworden op: 12-07-2010 20:44

Bericht door Tijs Huisman » 23-07-2010 15:30

Richard / Artitu.

Je beweert
Begin citaat:
“Dank voor het mooie onthaal hier op de site, alleen ik wil er even aan toevoegen dat het bijna onmogelijk is om een confrontatie te vermijden met evolutionisten.
Althans het is mij nog nooit gelukt, ik ben op verschillende fora kapotgescholden door sommige evolutionisten enkel alleen omdat ze de waarheid niet konden omzeilen.
Het is te belachelijk voor woorden, maar ik ben nog geen enkele site/forum tegengekomen waar dit niet is gebeurd, Ik heb het beste met de evolutionisten voort, maar ik kan je garanderen dat ik geen confrontatie kan vermijden met evolutionsten, want die zijn nu eenmaal zo zoals ik ze ken!.
Ik weet dat er goede en aardige evolutionisten zijn, maar ik vertrouw ze voor geen kant meer, wat denk ik ook wel begrijpelijk is. “
Einde citaat.

Ik ben blij met je inbreng.
Ik neem je opmerkingen serieus.
En ik hoop dat je op onze vragen serieuze antwoorden blijft geven.
Ik zal eerlijk zijn, het is onmogelijk om de confrontatie met evolutionisten op dit forum te ontwijken.
Misschien voel jij je nu als Daniël in de leeuwenkuil.
Heb geen angst. Zeg, wat je zeggen wilt.
Dit forum is namelijk geen leeuwenkuil.
Zolang jij met goede argumenten blijft komen, zonder persoonlijke aanvallen, ben je en blijf van harte welkom.

Dat garandeer ik je. Ik ben niet alleen bezoeker op dit forum, ik ben ook forum beheerder.
Dus op het moment dat forumleden naar jou toe ongepaste uitlatingen plaatsen zal ik ingrijpen.
Net zo goed als ik zal ingrijpen als jij je niet houdt aan de spelregels van normaal fatsoen zoals in dit forum afgesproken zijn.

Ik verwacht niet dat jij de regels van fatsoen overschrijden zult.
Wees vrij om je mening te uiten op dit forum. Voluit.

Een persoonlijke noot.
Ik geloof in God en ik accepteer de evolutietheorie.
Zowel op de oude EO forums als ook op het nieuwe forum zit ik in een zeer duidelijke minderheidspositie.
Ik werd op de EO forums zowel aangevallen door medechristenen, die mij als nep christen beschouwden en nog ergere beweringen plaatsten, die ik liever niet herhalen wil.
Alsook door atheïsten en agnosten die mij voor idioot verklaarden dat ik nog steeds in God geloof.

Dat weerhoudt mij er niet van om van mijn geloof en mijn opvattingen te getuigen.

We hebben duidelijk verschillende standpunten, maar ik hoop op boeiende dialogen met jou en boeiende discussies op dit forum.

Tijs

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-07-2010 20:43

Hi Artitu,

Tijs schrijft:
Tijs Huisman schreef:En ik hoop dat je op onze vragen serieuze antwoorden blijft geven.
Ik zal eerlijk zijn, het is onmogelijk om de confrontatie met evolutionisten op dit forum te ontwijken.
Misschien voel jij je nu als Daniël in de leeuwenkuil.
Heb geen angst. Zeg, wat je zeggen wilt.
Dit forum is namelijk geen leeuwenkuil.
Zolang jij met goede argumenten blijft komen, zonder persoonlijke aanvallen, ben je en blijf van harte welkom.
Helemaal eens met Tijs.

Wel mag een discussie best op het scherp van de snede gevoerd worden, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
Tijs Huisman schreef:Een persoonlijke noot.
Ik geloof in God en ik accepteer de evolutietheorie.
Zowel op de oude EO forums als ook op het nieuwe forum zit ik in een zeer duidelijke minderheidspositie.
Ik werd op de EO forums zowel aangevallen door medechristenen, die mij als nep christen beschouwden en nog ergere beweringen plaatsten, die ik liever niet herhalen wil.
Alsook door atheïsten en agnosten die mij voor idioot verklaarden dat ik nog steeds in God geloof.
En dat zouden we niet moeten doen, van twee kanten niet. Ik heb het ook op het oude EO forum zien gebeuren en nog steeds begrijp ik het niet.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 24-07-2010 20:51

carel schreef:Hi Artitu,

Tijs schrijft:
Tijs Huisman schreef:En ik hoop dat je op onze vragen serieuze antwoorden blijft geven.
Ik zal eerlijk zijn, het is onmogelijk om de confrontatie met evolutionisten op dit forum te ontwijken.
Misschien voel jij je nu als Daniël in de leeuwenkuil.
Heb geen angst. Zeg, wat je zeggen wilt.
Dit forum is namelijk geen leeuwenkuil.
Zolang jij met goede argumenten blijft komen, zonder persoonlijke aanvallen, ben je en blijf van harte welkom.
Helemaal eens met Tijs.

Wel mag een discussie best op het scherp van de snede gevoerd worden, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
Tijs Huisman schreef:Een persoonlijke noot.
Ik geloof in God en ik accepteer de evolutietheorie.
Zowel op de oude EO forums als ook op het nieuwe forum zit ik in een zeer duidelijke minderheidspositie.
Ik werd op de EO forums zowel aangevallen door medechristenen, die mij als nep christen beschouwden en nog ergere beweringen plaatsten, die ik liever niet herhalen wil.
Alsook door atheïsten en agnosten die mij voor idioot verklaarden dat ik nog steeds in God geloof.
En dat zouden we niet moeten doen, van twee kanten niet. Ik heb het ook op het oude EO forum zien gebeuren en nog steeds begrijp ik het niet.
Ik geloof in God en ik accepteer de Bijbel als het door God geinspireerde Woord. Ik accepteer dus dat deze wereld behoordt tot Zijn Schepping.
Zowel op de oude EO forums als ook op het nieuwe forum zit ik in een zeer duidelijke minderheidspositie.
Ik werd op de EO forums aangevallen door medeforumleden, die mij als forumlid niet serieus namen, en nog ergere beweringen plaatsten, die ik liever niet herhalen wil (o.a. borderliner).
Alsook door atheïsten en agnosten, Christenen en gelovigen als Tijs die mij voor idioot verklaarden dat ik nog steeds in God en Zijn Schepping geloof, en creationisme door het slijk halen en haalden.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-07-2010 22:00

Hi Peter,
PeterT schreef:Ik geloof in God en ik accepteer de Bijbel als het door God geinspireerde Woord. Ik accepteer dus dat deze wereld behoordt tot Zijn Schepping.
Zowel op de oude EO forums als ook op het nieuwe forum zit ik in een zeer duidelijke minderheidspositie.
Ik werd op de EO forums aangevallen door medeforumleden, die mij als forumlid niet serieus namen, en nog ergere beweringen plaatsten, die ik liever niet herhalen wil (o.a. borderliner).
Alsook door atheïsten en agnosten, Christenen en gelovigen als Tijs die mij voor idioot verklaarden dat ik nog steeds in God en Zijn Schepping geloof, en creationisme door het slijk halen en haalden.

... maar daarnaast zijn er ook goede discussies gevoerd, discussies die erop gericht waren om essenties boven water te halen, om verschillen en overeenkomsten te vinden en te plaatsen. Discussies ook, waarin we elkaar serieus namen.

Misschien mag dat dan ook genoemd worden.

PS: ik heb een redelijke tijd meegedaan met het EO forum an nog nooit heb ik Tijs jouw tot idioot zien verklaren.

Tijs heeft altijd de discussie gezocht. Tijs gelooft in God, gelooft dat God alles geschapen heeft, maar accepteert dat de evolutietheorie beschrijft hoe dit in zijn werk gegaan is.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Artitu
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-07-2010 14:23

Bericht door Artitu » 25-07-2010 17:20

ojah en wat misschien ook nog wel even handig is om te weten, mijn opleidingsniveau is Middelbaar beroepsonderwijs niveau 3-4.
Ik vraag me nu wel af wat voor niveau jullie hebben. :wink:
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 25-07-2010 17:33

Hi Artitu,

Voor zover ik weet zijn de meesten universitair geschoold of te daaromtrent. Ik zelf heb de technische universiteit Eindhoven doorlopen, cum laude bedrijfskunde en heb daarnaast allerlei aanvullingen gedaan op gebied van wiskunde en natuurkunde.

Maar daarmee heb ik de wijsheid niet in pacht, bepaald niet.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 25-07-2010 18:28

Ik heb HTS Hogere Informatica gedaan, en ik heb een humanistische opvoeding genoten.

Ik ga even kijken of ik ook een Wie is Wie post kan samenstellen.

Tijs Huisman
Berichten: 40
Lid geworden op: 12-07-2010 20:44

Bericht door Tijs Huisman » 25-07-2010 19:04

Artiitu.

Ik ben afgestudeerd bioloog met als hoofdvak paleontololgie en als nevenvakken plantensystematiek en vegetatiekunde.
Als paleontologiestudent heb ik me gericht op de bestudering van fossiele stuifmeelkorrels in oude veenlagen (palynologie).
Ik ben 25 jaar lang docent biologie geweest, waarvan 23 jaar aan het Christelijk Lyceum te Gouda, een school voor Havo - Atheneum - Gymnasium. Tegenwoordig heet deze school na wat fusies de Goudse Waarden.

Tijs

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 25-07-2010 20:17

Hi Determinist en Tijs,

Is het niet handig om net als Artitu en ik een apart item ervan te maken, dan is het voor iedereen meteen te vinden.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 09-08-2010 09:01

Artitu: "Ik ben een jongeaardecreationist en wil erg graag in discussie gaan met evolutionisten om ze eens duidelijk te maken wat nu echt de waarheid is."

Mag ik dat laatste stukje van de zin vervangen door "... wat ik denk dat nu echt de waarheid is." ? Alleen dan kan er een discussie zijn, lijkt mij ...

En ik zou ook net als Niels willen weten wat jij onder 'de waarheid' verstaat.

Plaats reactie