Tsjok45

De meeste deelnemers kennen elkaar, ze komen van een vroeger forum dat inmiddels niet meer actief is. Hier kan iedereen iets over zichzelf kwijt, dat maakt deelnemen aan dit forum wat gemakkelijker
Plaats reactie
Tsjok45
Berichten: 43
Lid geworden op: 16-09-2011 21:07

Tsjok45

Bericht door Tsjok45 » 20-09-2011 15:09

Hallo allemaal
ik ben
Tsjok De Clercq , al altijd woonachtig in Gent
Getrouwd en vader van drie

Tsjok is de "gentse " naam voor jacques en klinkt beter dan de gentse uitspraak van die officieele naam die dan eerder als "zak " klinkt(iets wat mijn vader nogal frekwent deed :D )

De 45 is een toevoegsel ( mijn geboortejaar ) omdat er nog meerdere "tsjok" op het internet rondlopen

-Nu ik gepensioneerd ben heb ik veel tijd om te bloggen en het internet af te schuimen ...en lid te worden van discussiegroepen

-ik ben altijd een informatiefreak geweest met een zeer brede belangstelling ...Maar mijn voorkeur gaat al sinds mijn apejaren in 1959 ( en na lezing van een Aula boek met een verslag over het dan gehouden Darwinjaar )uit naar biologische onderwerpen ... en de evolutiewetenschap
Die belangstelling is altijd gebleven en is verhevigd en hernieuwd na de aanschaf van ene computer nu alweer 15 jaar geleden ...Dat gaat heel wat vlugger dan het lezen geduldig lezen van boeken wat ik dus vroeger moest doen ....Maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer lees ...alleen is dat niet meer omnivoor lezen ....

Bekend (en berucht ?) geworden op het internet door freethinkers( waar ook nog enkele goede vrienden van me zitten en waar ik veel heb van opgestoken , ook wat betreft wat minder fanatieke en ongeduldige gedragingen : maar ik blijf wel nog een driftkikker maar ik ontplof niet meer zo gauw ) en mijn bemoeizucht op allerhande fora waaronder ook PEEBEE's blog


Mijn ( vroeger beroepsmatige ) muzikale escapades en artistieke belangstelling hebben me naast een paar eieren , vooral mijn vrouw en een brede waaier aan vrienden en vriendinnen bezorgd ...waaronder ook een paar biologen en andere wetenschappers van de Gense univ die tot die kring behoren ... af en toe steek ik iets op van hen wanneer ik weer eens vast zit op een of ander discussietje op het internet

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-09-2011 15:40

Hi Tsjok45,
Tsjok45 schreef:Mijn ( vroeger beroepsmatige ) muzikale escapades en artistieke belangstelling hebben me naast een paar eieren , vooral mijn vrouw en een brede waaier aan vrienden en vriendinnen bezorgd ...waaronder ook een paar biologen en andere wetenschappers van de Gense univ die tot die kring behoren ... af en toe steek ik iets op van hen wanneer ik weer eens vast zit op een of ander discussietje op het internet
Muziek, dat delen we, alhoewel ik het nooit professioneel heb gedaan, zo klinkt het dan bijvoorbeeld http://www.youtube.com/user/cvheugten?f ... KBfB-F69MQ

En natuurlijk de evolutiebiologie, waar ik voor 2009 feitelijk weinig van af wist. Altijd gevonden dat creationisme weinig goeds brengt - en ik de discussie op argumenten wilde voeren, heb ik me flink ingelezen, te beginnen met The Origin Of Species, goede vertaling van de eerste druk. Wat een indrukwekkend werk is dat. Tegelijk ook de nodige bijbelpassages gelezen, Genesis vooral natuurlijk, om het speelveld beter te leren kennen. Over evolutie ben ik blijven lezen, inclusief de genetica natuurlijk, met bijbellezen ben ik vrij snel gestopt. Alleen als er discussies zijn die daarover gaan lees ik de betreffende passages.

Ik heb me een paar keer op Borgers vkblog laten zien, maar de discussiestijl die met name Borger hanteert deed mij snel weer vertrekken.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Artitu
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-07-2010 14:23

Bericht door Artitu » 21-09-2011 15:37

Welkom op het forum!
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"

Plaats reactie