Ruben

De meeste deelnemers kennen elkaar, ze komen van een vroeger forum dat inmiddels niet meer actief is. Hier kan iedereen iets over zichzelf kwijt, dat maakt deelnemen aan dit forum wat gemakkelijker
Plaats reactie
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-11-2010 20:45

Hi Ruben,

Dacht dat je helemaal weg was hier. Dooie boel? Ja, het is stil de laatste tijd, maar ik ben niet echt bang voor stilte.

Formeel debat? Ben je nog niet geslaagd ergens anders? Ben je geslaagd, dan prima, ben je niet geslaagd, dan is het bij jou net zo'n dooie boel. Hopelijk kun je dan net zo goed tegen de stilte als ik dat kan.

Bedenk wel dat Dirk een debat met je wilde aangaan en kijk naar de discussies die Fons en ik hier de afgelopen tijd gevoerd hebben. Over de Schrift, over wat wel werkelijk gebeurd is en wat niet. Daar hadden we geen enkele extra regel voor nodig. Gewoon van twee kanten de wil om eens wat dieper op zaken in te gaan.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Dooie boel

Bericht door FonsV » 24-11-2010 20:53

Dag Ruben,
Je schreef:Dooie boel hier.
Er lijkt anders wel een gedachtewisseling te zijn die de naam gedachtewisseling verdient. Je zou altijd kunnen proberen daaraan op niveau deel te nemen als je behoefte aan een normale gedachtewisseling hebt. Lijkt me bovendien een prettige en/of leerzame afwisseling voor je. ;)
Je schreef:Nog steeds niemand zin in een formeel debat?
Blijkbaar niet. Ik heb er in in ieder geval géén zin in.

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Hoi Ruben

Bericht door Peter T. » 24-11-2010 21:02

Diegenen die de regels maken hier kunnen formele regels niet aan, het is weer niets anders dan macht(spel).

Mij is het duidelijk, het laat zien dat ik niks mis.

Ik moet werkelijk lachen als ik hoor dat Fons uitnodigd tot gedachtenwisselingen. Dit heerschap zegt ergens: "Zoals je ziet is het van de EO ; maar dergelijke 'discussies' wil je toch niet op een forum voor 'doordenkers' hebben! Vriendelijk doodzwijgen die glimlachende hap want die is niet voor rede vatbaar. Groeten. Fons."

Tja, ik mis niets aan de gedachten van Fons :P

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Re: Hoi Ruben

Bericht door nielsbosman » 24-11-2010 23:47

Gelukkig kun je nog op je eigen blog naar hartenlust Peter Borger knippen, plakken, post van anderen verwijderen die je niet aanstaat.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: Hoi Ruben

Bericht door carel » 25-11-2010 00:07

nielsbosman schreef:Gelukkig kun je nog op je eigen blog naar hartenlust Peter Borger knippen, plakken, post van anderen verwijderen die je niet aanstaat.
En als dat betekent dat het hier wat rustiger is dan lijkt me dat prima.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Dooie boel

Bericht door FonsV » 25-11-2010 13:30

Dag Peter T.,
Je schreef:Tja, ik mis niets aan de gedachten van Fons. :D
En dat kan ik me nu weer volledig indenken. Zo mist een mol niets aan een sterrenhemel met volle maan. :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 25-11-2010 16:18

Hi Fons,
je schreef:Zo mist een mol niets aan een sterrenhemel met volle maan. :?
Moet je niet zeggen hoor. Ik heb soms mollen in mijn tuin en, alhoewel het snelle beestjes zijn, hebben ze bij volle maan wel degelijk een zonnebril op. En ja, je zou een manebril verwachten, maar zo ver is die mol nog niet 8)


... Carel, wat heeft die bril met 'snelle beestjes' te maken?

Niks :cry:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Re: Dooie boel

Bericht door Dirk » 29-11-2010 18:34

Hoi Ruben,
Ruben schreef:Nog steeds niemand zin in een formeel debat?
Zeker wel.

En verder staat er nog altijd een vraag voor je open, dus het is niet zo netjes om te blijven leuren met je debat zonder eerst de voorgaande waarin je verwikkeld bent af te ronden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Re: Hoi Ruben

Bericht door Dirk » 29-11-2010 19:21

Hoi Peter,
Peter T. schreef:Diegenen die de regels maken hier kunnen formele regels niet aan, het is weer niets anders dan macht(spel).
Eén van de regels waar Ruben (terecht) op hamert is correct citeren en geen plagiaat. Aangezien jij aantoonbaar op beide vlakken van toeten noch blazen weet, zou jij niet eens aan een "Rubeniaans" debat kunnen deelnemen, ook al zou je het willen...
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Plaats reactie