het misselijke gedrag van Peter T.

Indien een forumlid van mening is dat er posts voorkomen die raken aan de spelregels, kan hier een klacht worden geuit.
Plaats reactie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

het misselijke gedrag van Peter T.

Bericht door Juda » 29-05-2011 08:39

Ik erger me aan het gedrag van Peter T.
of het in strijd is met de regels weet ik niet, maar ik vind het echt irritant. :?

1) Hij gaat niet in op de posts die ik plaats.
2) hij verwijt me dat ik niet to the point ben, terwijl ik duidelijk ben.
3) Hij komt met valse argumenten en onsamenhangende dingen aan en hij verwijt ook anderen dingen die volgens mij gewoon nergens op slaan.
{ mensen kunnen wel voor zichzelf opkomen, maar het valt me gewoon op }
4) Ook negeert hij de kern van de dingen waar het in mijn posts om draait: Hij laat proefballonnetjes op om de discussie te dwarsbomen.
Proefballonnetjes, daar bedoel ik argumenten mee, zeg maar, zijsporen.
zaken die niets met de inhoud te maken hebben en van de kern van de discussie afleiden.

Dit gebeurt allemaal in de draad "Hier gaat het om".
hij is maar 3 keer aan het woord en wat hij dan zegt slaat, vind ik, meestal echt nergens op.

En daarnaast valt het me op dat alle andere klachten ook over zijn gedrag lijken te gaan...

Ik vind dat hij in elk geval weleens mag worden aangesproken op zijn asociale gedrag en dat er misschien eens serieus moet worden overwogen of er niet strenger moet worden opgetreden...

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-05-2011 11:21

Hi Juda,

Je ziet het goed, wat er in die draad gebeurt is niet tegen de spelregels. Die gaan vooral over schelden en dat soort dingen. Die worden in dit forum dan ook aangepakt en dat blijven we doen.
Ik erger me aan het gedrag van Peter T. 
of het in strijd is met de regels weet ik niet, maar ik vind het echt irritant.
Irritant kan en mag geen reden zijn om een bepaalde reactie te weren. Sterker nog, die zou je wellicht moeten verwelkomen omdat ze iets oproepen waar je dan weer op kunt reageren of een debat over beginnen. Irritatie kan heel vruchtbaar zijn.
1) Hij gaat niet in op de posts die ik plaats. 
2) hij verwijt me dat ik niet to the point ben, terwijl ik duidelijk ben. 
3) Hij komt met valse argumenten en onsamenhangende dingen aan en hij verwijt ook anderen dingen die gewoon nergens op slaan. 
4) Ook negeert hij de kern van de dingen waar het in mijn posts om draait: Hij laat proefballonnetjes op om de discussie te dwarsbomen. 
Proefballonnetjes, daar bedoel ik argumenten mee, zeg maar, zijsporen. 
zaken die niets met de inhoud te maken hebben en van de kern van de discussie afleiden.
Allemaal waar. Maar bedenk ook dat verschillende mensen jouw post juist als to the point hebben benoemd en er zijn anderen die wel op je posten ingaan, take the bright side zou ik willen zeggen. Jouw punt 3 is een discussiegedrag dat niet alleen hier wordt beleden maar door de meeste creationisten of mensen die de evolutietheorie op geloofsbasis verwerpen. Ieder ander forumlid zegt daar ook wat van maar de meesten gaan vervolgens gewoon door met reageren en argumenteren. Laat ik mijzelf nemen, ik kan niet voor een ander spreken. Ik kan me ook ergeren maar dat duurt maar heel even. Daar besteed ik liever geen energie aan. En vervolgens ga ik in op de inhoud. Is er geen inhoud dan ga ik er niet op in.
Dit gebeurt allemaal in de draad "Hier gaat het om". 
hij is maar 3 keer aan het woord en wat hij dan zegt slaat, vind ik, meestal echt nergens op.
Dat is een persoonlijke mening. Dat mag natuurlijk, maar daar kun je een post niet op modereren. Het is juist de bedoeling om als moderatie of beheer zoveel mogelijk je eigen mening langs de kant te zetten. Anders wordt het betutteling en dat wil je vast ook niet.
daarnaast valt het me op dat alle andere klachten ook over zijn gedrag lijken te gaan...
Zolang het binnen de spelregels blijft is het geoorloofd. Natuurlijk reageren mensen op posten en zeker ook op de stijl van schrijven, maar dat past binnen de optiek van dit forum. Een debat tussen creatie-evolutie voor en tegenstanders is iets anders dan een debat over een pak melk. Daar kan een forum niks aan veranderen, het kan er hooguit van getuigen.
vind dat hij in elk geval weleens mag worden aangesproken op zijn asociale gedrag en dat er misschien eens serieus moet worden overwogen of er niet strenger moet worden opgetreden...
De term asociaal is een niet objectieve uitdrukking en als je de posten goed leest dan zie je dat dit ook gebeurt. Niet zozeer over het al dan niet asociaal zijn van gedrag, want dat is aan ieder persoonlijk ter beoordeling, maar over de gehanteerde argumenten of het ontbreken daarvan.

Iets anders is het geval als de regels overtreden worden, dus bij schelden of kopieren zonder bronvermelding. Daar kun je wel op modereren en dat gebeurt dus ook.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 29-05-2011 11:25

oke... dan besef ik dat er inderdaad veel vrijheid is op dit forum.
misschien is dat ook wel goed, maar ik ergerde me alleen aan dit gedrag.

Het was ook niet mijn bedoeling om reacties te laten weren, maar om een kanttekening te plaatsen bij dit gedrag.


misschien is het iets voor mij om toch mee te leren omgaan?


Groeten Juda...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-05-2011 11:29

Juda schreef:oke... dan besef ik dat er inderdaad veel vrijheid is op dit forum.
misschien is dat ook wel goed, maar ik ergerde me alleen aan dit gedrag.

Het was ook niet mijn bedoeling om reacties te laten weren, maar om een kanttekening te plaatsen bij dit gedrag.


misschien is het iets voor mij om toch mee te leren omgaan?


Groeten Juda...
Helder! En ja, als jouw laatste zin inderdaad tot wat eigen reflectie leidt dan is dat zeer meegenomen. Iemand die iets leert, waar dan ook van, maakt een grote stap. Altijd!
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

hetty
Berichten: 72
Lid geworden op: 31-01-2011 19:16

Bericht door hetty » 29-05-2011 13:41

Juda schreef:1) Hij gaat niet in op de posts die ik plaats.
Dat is volkomen normaal of fora waar creationisten opereren. Aan de orde van de dag, zeg maar.

Het moge duidelijk zijn dat creationisten een zeer zwakke positie hebben en weinig mogelijkheden tot hun beschikking hebben. De meeste creationisten verdwijnen zelfs langzamerhand.

In zekere zin is het dus nog prijzenswaardig dat Peter steeds terugkomt ondanks een overweldigende oppositie.

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 29-05-2011 13:52

eigenlijk ben ik zelf vroeger creationist geweest.
maar ik had niet in de gaten dat ik misschien zelf ook net zo erg was :(.
ik ben dan ook erg blij dat ik daarvan verlost ben 8)
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

hetty
Berichten: 72
Lid geworden op: 31-01-2011 19:16

Bericht door hetty » 29-05-2011 15:26

Juda schreef:eigenlijk ben ik zelf vroeger creationist geweest.
maar ik had niet in de gaten dat ik misschien zelf ook net zo erg was :(.
ik ben dan ook erg blij dat ik daarvan verlost ben 8)
Geldt ook wel voor mijzelf hoor. Alleen was er toen nog geen internet :mrgreen:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 29-05-2011 19:22

hetty schreef:
Geldt ook wel voor mijzelf hoor.
Leuk dat ik hier onder gelijkgestemden ben, dat lucht op.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie