Plagiaat

Indien een forumlid van mening is dat er posts voorkomen die raken aan de spelregels, kan hier een klacht worden geuit.
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-04-2011 15:49

Prima!
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 29-04-2011 15:51

Je kijkt trouwens bijzonder streng op het fotootje (de avatar).

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 29-04-2011 15:57

Eelco schreef:Je kijkt trouwens bijzonder streng op het fotootje (de avatar).
Hey Eelco, dat valt reuze mee hoor :lol:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 29-04-2011 16:02

Dat vermoedde ik ook al !

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Plagiaat en copyright-schending

Bericht door Dirk » 05-05-2011 20:02

http://evolutieencreat.forum2go.nl/stel ... .html#3400

De link naar de oorspronkelijke Engelse tekst staat er wel bij, maar niet de link naar de Nederlandse. Plus dat complete teksten kopiëren ook nog eens schending van het auteursrecht is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 05-05-2011 20:58

Klopt, dit kan niet

Wat stel je hier voor?
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Eelco
Berichten: 147
Lid geworden op: 19-07-2010 14:00

Bericht door Eelco » 05-05-2011 21:10

Tekst verwijderen maar link laten staan ...

Dat verandert niets aan de discussie maar zorgt ervoor dat het niet meer strafbaar is (schending van auteursrechten).

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 05-05-2011 21:13

carel schreef:Wat stel je hier voor?
Ik ben geen moderator; het is niet aan mij om te zeggen wat jullie hiermee doen.

Maar als ik het voor het zeggen had zou ik de tekst simpelweg deleten. En aan Peter duidelijk maken dat teksten integraal kopiëren zonder toestemming van de oorspronkelijke auteurs verboden is. Hij kan dan zelf weer een link plaatsen naar waar hij de tekst vandaan had. Als hij daar behoefte toe voelt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 20-05-2011 22:20

het is blijkbaar verboden te grote stukken tekst te citeren.

Goed dat ik dat weet, dan hou ik me daar aan.

Groeten Juda

Maar tussen haakjes: Hoeveel tekst mag je wel citeren?
En hoelang mag die tekst zijn ten opzichte van de rest van de tekst?
vergeef me, maar Ik begrijp de uitvoering van deze regel niet helemaal.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 20-05-2011 22:33

Juda schreef:het is blijkbaar verboden te grote stukken tekst te citeren.

Goed dat ik dat weet, dan hou ik me daar aan.

Groeten Juda

Maar tussen haakjes: Hoeveel tekst mag je wel citeren?
En hoelang mag die tekst zijn ten opzichte van de rest van de tekst?
vergeef me, maar Ik begrijp de uitvoering van deze regel niet helemaal.
Is niet zo moeilijk. Dit is een forum, met de bedoeling dat mensen met elkaar discussieren. In dit geval over evolutie/creatie en wetenschap/religie. Dan is het vanzelfsprekend dat je op je eigen manier zegt wat je vindt. Soms kom je teksten tegen die goed verwoorden wat je vindt en dan pak je die gedeelten eruit die je kunt gebruiken. Natuurlijk met een link naar de volledige tekst. Vervolgens ga je verder met je eigen tekst.

Wat ook goed werkt is dat je een tekst in eigen woorden weergeeft, wel met een verwijzing naar de oorspronkelijke tekst. Dan ben jij het die spreekt en je ondersteunt dit met een verwijzing.

Hele lappen tekst is sowieso niet handig, want meestal ben je het niet helemaal met die schrijver eens. En soms gaat het stuk toch net ergens anders over en dan zit je dus ook mis.

Tenslotte: een forum kan nooit een copy paste exercitie zijn. Dan leer je de argumenten van de ander nooit kennen.

OK?
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie