Idioot of niet?

Inzichten, modellen, benaderingen met een perspectief vanuit creatie: er is een schepper. Lopend vanaf het volledig letterlijk nemen van de schriftuur, Genesis 1 met name, tot het accepteren van een schepper in wat 'losser' verband
Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 15-02-2011 22:58

Peter,
Peter T. schreef:Wanneer leer jij eens wat bij. De genoemde zaken verklaren niets, zijn geen enkel bewijs dat Darwins probleem opgelost is. Het is alleen een interpretatie, meer niet. Jij bent de grote misleider, net als alle andere evologen.
Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat jij quotes van Gould en Gilbert et al veranderd dan wel onvolledig geciteerd hebt zodat het lijkt alsof zij de evolutietheorie verwerpen. En vervolgens zeg je: de evolutietheorie is helemaal niet algemeen geaccepteerd, want Gould en Gilbert et al verwerpen hem ook! Maar omdat zij dat dus helemaal niet doen, is het ook geen geldig argument om te zeggen dat de evolutietheorie niet algemeen geaccepteerd is.

Wat jij doet met Gould en Gilbert et al is hetzelfde als dat ik zou zeggen: "Moorden moet van god. Waarom? Nou, in Exodus 20:13 staat het gebod: "Thou shalt kill."" Jij gelooft dat natuurlijk niet, dus ga je kijken wat daar werkelijk staat, en dan staat er "Thou shalt not kill." Dus door een woordje weg te halen verander ik de bedoeling van de tekst. En dat is precies wat jij met het citaat van Gould gedaan hebt door er woorden aan toe te voegen, en met het citaat van Gilbert et al door niet de volledige alinea te citeren.

Dus ik probeer het nog maar weer een keer:

Waarom heb je die tekst van Gould aangepast, waardoor het lijkt alsof hij wat anders zegt dan hij zegt?

Het is een hele simpele vraag. Is het nu zo moeilijk om daar een normaal antwoord op te geven? Denk er eens zo over: als wij in een café tegenover elkaar zouden zitten met een kop koffie om over creationisme en wetenschap te praten, hoe zou je dan antwoorden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 16-02-2011 08:35

Terrence schreef:
Peter T. schreef: PE gaat niet over soortvorming, PE gaat over soorten die zomaar verschijnen in de aardlagen. PE is een mogelijk scenario maar niet eens een verklaring. ET verklaart namelijk helemaal niets. De aardlagen zijn 80% sedimentair, en het zondvloedmodel is springlevend, en niet ontkracht.
Je hebt echt geen idee waar PE over gaat!
Als je het echt wilt weten, gooi dan alles overboord wat je denkt te weten over PE en lees in ieder geval: 'The allopatric model and phylogeny in Paleozoic invertebrates.'
PE heette eerst the allopatric model. Nieuwe soorten ontstaan meestal door allopatrische soortvorming. Deze biologische verklaring is door Eldredge en Gould omgezet in een paleontologische verklaring. Het is niet de gehele populatie die een nieuwe soort wordt, maar een kleine afgescheiden groep. Daarom vind je op een afgesloten plek de overgang van soort naar soort en niet zomaar overal waar je graaft. Dit hebben ze aangetoond met o.a. het geslacht Phacops (trilobieten). Op een bepaalde plekken vinden ze de overgang tussen verschillende soorten (overgangsvormen) en de nieuwe soort migreert dan naar andere gebieden.

Dit is wat PE uitlegt en de basis van het model is allopatrische soortvorming zoals biologen die opstellen en observeren in de levende natuur. Allopatrische soortvorming is voor het eerst echt uitgediept door Mayr voor de Neodarwinistische evolutietheorie. Het was geen verrassing voor evolutie, het heeft niks te maken met soorten die zomaar verschijnen en het is 1 vorm van soortvorming die men kan zien in de aardlagen. Een andere vorm is die Eldredge en Gould hebben bekritiseerd, maar die is ook gewoon te vinden in de aardlagen.

De fossiele vondsten die verklaart worden door deze modellen laten zien dat over de aardlagen meerdere generaties gingen. Het fossielenverslag zou dit soort dingen niet kunnen laten zien als de aardlagen met tientallen meters tegelijk werden neergestort.

Waar haal jij je (mis)informatie vandaan?
Peter T. schreef:Nieuwe genetische informatie ontstaat niet zomaar, ga dat nu eens krachtig bewijzen i.p.v. dat alleen maar te roepen!
Leg dan eens uit waarom die artikelen niet gelden, je wilt niks definiëren (informatie, 'nieuw' e.d.), je strooit met antwoorden die er niks mee te maken hebben (degeneratie, als je google gebruikt zie je dat de meeste nieuwe genen slecht zijn). Je beschuldigd anderen van dingen die je zelf in eerste instantie doet.
Allereerst, je bent zelf mis geinformeerd. Wat je beschrijft over PE is een interpretatie, meer niet, het is geen bewijs dat het zo gegaan is. Bovendien, ik ontken soortvorming ook niet maar het vindt plaats in een scenario van baramin of oervormen (evologen weten nu eindelijk ook dat er meerdere tree's of life zijn, dus jullie gaan de goede kant op) en een degenererend genoom. Kijk maar naar de cheetah. Bovendien heb jij geen enkele verklaring waarom soorten onveranderd blijven zoals de vleermuis (50 miljoen jaar).

Verder werkt het "vergeet alles wat je weet en luister naar mij" niet echt hoor, want waarom zou ik dat niet tegen jou zeggen?

Lees het volgende maar eens:

Als het Darwinisme valt dan is het met heel veel geweld. Een Big Bang, zou je denken.

En kijk wat er vandaag te lezen staat in Biology Direct: The Biological Big Bang model for the major transitions in evolution.

Na het onzekerheid principe voor genetische redundantie hebben we nu nog een biologisch equivalent van een natuurkundige hypothese: de Big Bang.

Het komt niet echt als een verrassing. Het was slechts een kwestie van tijd, want het Darwinisme is wetenschappelijk verworpen. Het wordt stilzwijgend verlaten door de wetenschappers die wel inzien dat de graduele hypothese van Darwin compleet verkeerd is. Zo vals als een 11 euro biljet.

Eugene Koonin komt nu met een model. waarvan hij denkt dat het iets nieuws is, maar dat verder ook helemaal niets verklaart. Hij beschrijft de data zoals we die al 150 jaar kennen en komt met een herkauwde versie van Puntuated Equilibrium. Punctuated Equilibrium betekent "Onderbroken evenwicht". Het werd geponeerd om de explosies van nieuwe organsimen te verklaren die we aantreffen in het fiossielen verslag, hun stasis en hun plosteling uitsterven. Het verklaarde echter niets. Er werd geen mechansime aangevoerd en het was in feite niets anders dan gewoon versneld Darwinsime. Waar het om gaat is dat men de explosie moet verklaren in termen van genetische informatie. Genen. Zinvolle werktuigen en bouwplannen die nieuwe organismen maken.

Eugene Koonin zegt ter inleiding:

"Major transitions in biological evolution show the same pattern of sudden emergence of diverse forms at a new level of complexity. The relationships between major groups within an emergent new class of biological entities are hard to decipher and do not seem to fit the tree pattern that, following Darwin's original proposal, remains the dominant description of biological evolution. The cases in point include the origin of complex RNA molecules and protein folds; major groups of viruses; archaea and bacteria, and the principal lineages within each of these prokaryotic domains; eukaryotic supergroups; and animal phyla. In each of these pivotal nexuses in life's history, the principal "types" seem to appear rapidly and fully equipped with the signature features of the respective new level of biological organization. No intermediate "grades" or intermediate forms between different types are detectable. Usually, this pattern is attributed to cladogenesis compressed in time, combined with the inevitable erosion of the phylogenetic signal."

Dit zijn dus de biologische waarnemingen. Dit was reeds bekend in Darwin's dagen. Er is geen gradualisme en dat wordt hier even mooi samengevat. Kooning poneert iets nieuws:

I propose that most or all major evolutionary transitions that show the "explosive" pattern of emergence of new types of biological entities correspond to a boundary between two qualitatively distinct evolutionary phases. The first, inflationary phase is characterized by extremely rapid evolution driven by various processes of genetic information exchange, such as horizontal gene transfer, recombination, fusion, fission, and spread of mobile elements. These processes give rise to a vast diversity of forms from which the main classes of entities at the new level of complexity emerge independently, through a sampling process. In the second phase, evolution dramatically slows down, the respective process of genetic information exchange tapers off, and multiple lineages of the new type of entities emerge, each of them evolving in a tree-like fashion from that point on. This biphasic model of evolution incorporates the previously developed concepts of the emergence of protein folds by recombination of small structural units and origin of viruses and cells from a pre-cellular compartmentalized pool of recombining genetic elements. The model is extended to encompass other major transitions. It is proposed that bacterial and archaeal phyla emerged independently from two distinct populations of primordial cells that, originally, possessed leaky membranes, which made the cells prone to rampant gene exchange; and that the eukaryotic supergroups emerged through distinct, secondary endosymbiotic events (as opposed to the primary, mitochondrial endosymbiosis). This biphasic model of evolution is substantially analogous to the scenario of the origin of universes in the eternal inflation version of modern cosmology. Under this model, universes like ours emerge in the infinite multiverse when the eternal process of exponential expansion, known as inflation, ceases in a particular region as a result of false vacuum decay, a first order phase transition process. The result is the nucleation of a new universe, which is traditionally denoted Big Bang, although this scenario is radically different from the Big Bang of the traditional model of an expanding universe. Hence I denote the phase transitions at the end of each inflationary epoch in the history of life Biological Big Bangs (BBB)1.

Darwin wordt dus verlaten. Niemand die er iets van hoort in de media, maar het is wel met een knal. We krijgen er namelijk een Biologisch Big Bang model voor terug.

Dat is heel fijn.

Rest ons de vraag waar toch al die genetische elementen vandaan komen die deze supersnelle evolutie mogelijk maken? Space Aliens? Cosmic GRain (van: G-enetic Rain, dit neologisme krijgt u van mij kado).

Is het u op gevallen dat het BBB model wat Kooning voorstelt bijna equivalent is aan GUToB?

Alleen nog even de miljarden jaren eruit mikken, het multipurpose genome invoeren dat al deze genetische elementen reeds herbergt, en een juiste GUToB interpretatie van de biologisch retrovirale elementen als VIGEs en we zijn er (zie rechter marge).

Zoals ik reeds een heel lange tijd geleden voorzei:

de biologie gaat steeds meer richting GUToB. Aldus Borger, terecht meen ik.

En ook:

http://www.vkblog.nl/bericht/85488/Missing_Links%3F

http://www.vkblog.nl/bericht/155159/(D) ... de_mens_[2]

http://www.vkblog.nl/bericht/178334/De_voorspelling_[1]

http://www.vkblog.nl/bericht/222810/Fos ... _zegt_u%3F

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 16-02-2011 09:16

@Peter T

Beantwoord nu gewoon eens de vraag van Dirk:

"Waarom heb je die tekst van Gould aangepast, waardoor het lijkt alsof hij wat anders zegt dan hij zegt? "

Dat verklaart toch gewoon jouw hele gedrag op elk forum.

Terrence
Berichten: 88
Lid geworden op: 06-08-2010 19:35

Bericht door Terrence » 16-02-2011 09:20

Peter T. schreef: Allereerst, je bent zelf mis geinformeerd. Wat je beschrijft over PE is een interpretatie, meer niet, het is geen bewijs dat het zo gegaan is.
Je strooit altijd lekker met het woordje interpretatie, maar faalt zelf een verklaring voor de observaties te geven. Je begint zelf met het verstoppen van de werkelijke observaties en modellen verkeerd voor te stellen zoals je in de voorgaande posts deed met PE. PE is inderdaad een model. Ik heb ook niks anders gezegd. Je hoeft het dus niet te zeggen dat het een interpretatie is en geen bewijs. Het model staat echter heel sterk, omdat de patronen in de aardlagen zo zijn als je mag verwachten van soorvorming. Wat is jullie verklaring?
Peter T. schreef:Bovendien, ik ontken soortvorming ook niet maar het vindt plaats in een scenario van baramin of oervormen (evologen weten nu eindelijk ook dat er meerdere tree's of life zijn, dus jullie gaan de goede kant op) en een degenererend genoom. Kijk maar naar de cheetah. Bovendien heb jij geen enkele verklaring waarom soorten onveranderd blijven zoals de vleermuis (50 miljoen jaar).
Ik heb nooit gezegd dat je soortvorming ontkent, echter dat je niet begrijpt wat PE is en de observaties ook niet wilt verklaren. Verder moet je als je in de zondvloed gelooft wel ontkennen dat deze veranderingen in de aardlagen te zien zijn. Evologen weten helemaal niet dat er meerdere tree's of life zijn, misschien moet je daar eens het bewijs voor geven...

De onveranderlijkheid van de vleermuis (ook al is het een van de meest diverse groepen zoogdieren) is op dezelfde manier te verklaren als de lichte verandering tussen beide Coelacanthsoorten die nu leven en de fruitvliegsoorten. Hun morfologie is voor het grootste gedeelte geconserveerd, maar uiterlijk kan bedriegen aangezien vleermuizen, coelacanthen en fruitvliegjes genetisch heel divers zijn.
Peter T. schreef: Verder werkt het "vergeet alles wat je weet en luister naar mij" niet echt hoor, want waarom zou ik dat niet tegen jou zeggen?
Omdat jij duidelijk niet wist wat PE was. Ik zei dan ook niet dat je naar mij moest luisteren. Ik zei dat je dat artikel moet googlen en lezen. Dan weet je precies wat PE is.

Wist je trouwens ook dat ik Peter Borgers blog ook al bijna 3 jaar volg en ik dus zowat alle berichten al meerdere keren gelezen heb die jij hier neer plakt?

Als ik een lastige vraag stelde aan Borger over fossielen of aardlagen zei hij dat ik het maar aan een expert moest vragen, want hij houd zich er niet mee bezig. Waarom vind hij het dan nodig om over bijvoorbeeld PE te schrijven in dit aankomende stukje?
Peter T. schreef: Eugene Koonin komt nu met een model. waarvan hij denkt dat het iets nieuws is, maar dat verder ook helemaal niets verklaart. Hij beschrijft de data zoals we die al 150 jaar kennen en komt met een herkauwde versie van Puntuated Equilibrium. Punctuated Equilibrium betekent "Onderbroken evenwicht". Het werd geponeerd om de explosies van nieuwe organsimen te verklaren die we aantreffen in het fiossielen verslag, hun stasis en hun plosteling uitsterven. Het verklaarde echter niets. Er werd geen mechansime aangevoerd en het was in feite niets anders dan gewoon versneld Darwinsime.


Punctuated equilibria werd niet gebruikt om explosies van nieuwe organismen te verklaren. Zoals ik al zei: het werd/wordt gebruikt om allopatrische (specifieker: peripatrische) soortvorming te verklaren in de aardlagen en daarvoor gebruikten ze het allopatrische soortmodel waar Mayr aan de grondslag staat.
Het verklaarde wel wat, in hun eerste artikel had Eldredge het al over de trilobieten Phacops. Het legde heel netjes het patroon uit van de soortvorming in een geïsoleerde plek met veel overgangsvormen.
Het heeft een mechanisme: allopatrische soortvorming. En allopatrische soortvorming in het wild gaat via geografische isolatie en evolutie. En onder evolutie vallen mechanismen als mutaties, natuurlijke selectie.

Het gaat hier niet om veranderingen als een dinosaurus naar vogel, of een ratachtig wezen naar een neushoorn. Dit gaat van soort op soort. Mayr heeft de biologische variant van allopatrische soortvorming ontwikkeld om soortvorming te verklaren in de natuur. Eldredge en Gould ontwikkelden een paleontologische variant. Meer Darwinistisch kan eigenlijk niet...

Maar nu lees je weer wat ik te vertellen heb over dit onderwerp. Lees het artikel nou maar.

Peter T. schreef:Waar het om gaat is dat men de explosie moet verklaren in termen van genetische informatie. Genen. Zinvolle werktuigen en bouwplannen die nieuwe organismen maken.


Zolang jij hier de discussie staakt kan de rest er niks mee.
Jij introduceert hier het concept informatie voor DNA. Dan moet je het ook uitleggen.

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 16-02-2011 09:20

Biologie volgens creationisten misschien. In het wetenschappelijke domein wordt Borger niet serieus genomen, en terecht.

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 16-02-2011 12:22

@allen,
Flight schreef:Het is weer volkomen duidelijk! PeterT; een leugenaar en bedrieger en op heterdaad betrapt. In plaats van verantwoording te nemen voor zijn ontmaskerde leugens grossiert hij in holle retoriek (termen als dogma, evolutie-politie, bange wezeltjes etc) die de blamage voor hem enkel en alleen maar groter maakt. Volstrekt zonder scrupules liegen, bedriegen en verdraaien voor de 'creationistische zaak' blijkt core business te zijn voor crea's...onze huiscrea doet daar vrolijk aan mee. Verachtelijk, buitengewoon verachtelijk!
Voor alle duidelijkheid wil ik hier vermeld hebben dat de kwalificaties die ik in bovenstaande post van mijn hand aan PeterT toedicht uitsluitend betrekking hebben op de berichten die hier door hem worden gepost of, nog specifieker, die berichten met de quote-mines (= bedriegen) en die waarin hij eigen tekst in een citaat van Gould plakt (= liegen). Het kan maar helder zijn...
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 16-02-2011 15:05

Terrence schreef:
Peter T. schreef: Allereerst, je bent zelf mis geinformeerd. Wat je beschrijft over PE is een interpretatie, meer niet, het is geen bewijs dat het zo gegaan is.
Je strooit altijd lekker met het woordje interpretatie, maar faalt zelf een verklaring voor de observaties te geven. Je begint zelf met het verstoppen van de werkelijke observaties en modellen verkeerd voor te stellen zoals je in de voorgaande posts deed met PE. PE is inderdaad een model. Ik heb ook niks anders gezegd. Je hoeft het dus niet te zeggen dat het een interpretatie is en geen bewijs. Het model staat echter heel sterk, omdat de patronen in de aardlagen zo zijn als je mag verwachten van soorvorming. Wat is jullie verklaring?
Peter T. schreef:Bovendien, ik ontken soortvorming ook niet maar het vindt plaats in een scenario van baramin of oervormen (evologen weten nu eindelijk ook dat er meerdere tree's of life zijn, dus jullie gaan de goede kant op) en een degenererend genoom. Kijk maar naar de cheetah. Bovendien heb jij geen enkele verklaring waarom soorten onveranderd blijven zoals de vleermuis (50 miljoen jaar).
Ik heb nooit gezegd dat je soortvorming ontkent, echter dat je niet begrijpt wat PE is en de observaties ook niet wilt verklaren. Verder moet je als je in de zondvloed gelooft wel ontkennen dat deze veranderingen in de aardlagen te zien zijn. Evologen weten helemaal niet dat er meerdere tree's of life zijn, misschien moet je daar eens het bewijs voor geven...

De onveranderlijkheid van de vleermuis (ook al is het een van de meest diverse groepen zoogdieren) is op dezelfde manier te verklaren als de lichte verandering tussen beide Coelacanthsoorten die nu leven en de fruitvliegsoorten. Hun morfologie is voor het grootste gedeelte geconserveerd, maar uiterlijk kan bedriegen aangezien vleermuizen, coelacanthen en fruitvliegjes genetisch heel divers zijn.
Peter T. schreef: Verder werkt het "vergeet alles wat je weet en luister naar mij" niet echt hoor, want waarom zou ik dat niet tegen jou zeggen?
Omdat jij duidelijk niet wist wat PE was. Ik zei dan ook niet dat je naar mij moest luisteren. Ik zei dat je dat artikel moet googlen en lezen. Dan weet je precies wat PE is.

Wist je trouwens ook dat ik Peter Borgers blog ook al bijna 3 jaar volg en ik dus zowat alle berichten al meerdere keren gelezen heb die jij hier neer plakt?

Als ik een lastige vraag stelde aan Borger over fossielen of aardlagen zei hij dat ik het maar aan een expert moest vragen, want hij houd zich er niet mee bezig. Waarom vind hij het dan nodig om over bijvoorbeeld PE te schrijven in dit aankomende stukje?
Peter T. schreef: Eugene Koonin komt nu met een model. waarvan hij denkt dat het iets nieuws is, maar dat verder ook helemaal niets verklaart. Hij beschrijft de data zoals we die al 150 jaar kennen en komt met een herkauwde versie van Puntuated Equilibrium. Punctuated Equilibrium betekent "Onderbroken evenwicht". Het werd geponeerd om de explosies van nieuwe organsimen te verklaren die we aantreffen in het fiossielen verslag, hun stasis en hun plosteling uitsterven. Het verklaarde echter niets. Er werd geen mechansime aangevoerd en het was in feite niets anders dan gewoon versneld Darwinsime.


Punctuated equilibria werd niet gebruikt om explosies van nieuwe organismen te verklaren. Zoals ik al zei: het werd/wordt gebruikt om allopatrische (specifieker: peripatrische) soortvorming te verklaren in de aardlagen en daarvoor gebruikten ze het allopatrische soortmodel waar Mayr aan de grondslag staat.
Het verklaarde wel wat, in hun eerste artikel had Eldredge het al over de trilobieten Phacops. Het legde heel netjes het patroon uit van de soortvorming in een geïsoleerde plek met veel overgangsvormen.
Het heeft een mechanisme: allopatrische soortvorming. En allopatrische soortvorming in het wild gaat via geografische isolatie en evolutie. En onder evolutie vallen mechanismen als mutaties, natuurlijke selectie.

Het gaat hier niet om veranderingen als een dinosaurus naar vogel, of een ratachtig wezen naar een neushoorn. Dit gaat van soort op soort. Mayr heeft de biologische variant van allopatrische soortvorming ontwikkeld om soortvorming te verklaren in de natuur. Eldredge en Gould ontwikkelden een paleontologische variant. Meer Darwinistisch kan eigenlijk niet...

Maar nu lees je weer wat ik te vertellen heb over dit onderwerp. Lees het artikel nou maar.

Peter T. schreef:Waar het om gaat is dat men de explosie moet verklaren in termen van genetische informatie. Genen. Zinvolle werktuigen en bouwplannen die nieuwe organismen maken.


Zolang jij hier de discussie staakt kan de rest er niks mee.
Jij introduceert hier het concept informatie voor DNA. Dan moet je het ook uitleggen.


Terrence, ik ben bang dat je het gewoon niet snapt en niet op de hoogte bent en alleen maar evologen napraat.

Meerdere trees of life is al een gegeven in evolutie biologie. Lees je literatuur zou ik zeggen, dat hoef ik je toch niet te vertellen???

"aangezien vleermuizen, coelacanthen en fruitvliegjes genetisch heel divers zijn." Wat is dat voor een obscurantisme??? Ik heb het niet over coelacanthen of fruitvliegen, ik zeg dat de vleermuis al 50 miljoen jaar onveranderd is. Dat is een regelrechte falsificatie van ET.

En als het moeilijk wordt gaan evologen altijd vragen naar definities alsof ze achterlijk zijn. Dus je ontkent intelligentie en informatie als niet materiele grootheden? Het DNA is te vergelijken met een grote stad vol fabrieken die zichzelf ook nog eens kopieert, de cel dan, en jij gaat mij vertellen dat daar geen intelligentie en informatie aan te pas komt???

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 16-02-2011 15:42

Peter,

Mag ik je nogmaals aan mijn vraag herinneren:

Waarom heb je die tekst van Gould aangepast, waardoor het lijkt alsof hij wat anders zegt dan hij zegt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 16-02-2011 15:47

Dirk schreef:Peter,

Mag ik je nogmaals aan mijn vraag herinneren:

Waarom heb je die tekst van Gould aangepast, waardoor het lijkt alsof hij wat anders zegt dan hij zegt?
Dat mag, maar verwacht geen antwoord. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan iemand die grossiert in "De gebruikelijke onzin en verdraaiingen. Het reageren niet waard."

Dus Dirk, kap er mee, ik zeg je, het is het niet waard. Voor mij niet.

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 16-02-2011 16:04

Peter T. schreef:Dat mag, maar verwacht geen antwoord. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan iemand die grossiert in "De gebruikelijke onzin en verdraaiingen. Het reageren niet waard."

Dus Dirk, kap er mee, ik zeg je, het is het niet waard. Voor mij niet.
Een interessant antwoord. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen schrijfsels is duidelijk niet je sterkste kant. Spijtig, aangezien ik met mijn voorbeeld van Exodus duidelijk had geprobeerd te maken waarom het verkeerd is om woorden in quotes te veranderen. Maar jij schijnt daar blijkbaar anders over te denken. Betekent dat dan dat ik quotes van jou ook mag veranderen zodat ze wat anders betekenen dan jij bedoelde?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Plaats reactie