Creation Museum bouwt de Ark

Inzichten, modellen, benaderingen met een perspectief vanuit creatie: er is een schepper. Lopend vanaf het volledig letterlijk nemen van de schriftuur, Genesis 1 met name, tot het accepteren van een schepper in wat 'losser' verband
carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 24-01-2011 16:34

Hi Peter,

Als jij met Cruyffiaanse opmerkingen gaat beginnen, berg je dan maar :lol: :lol:
je schreef:In de Bijbel wordt de link Ark-Jezus meerdere malen gelegd.
Klopt. Dankzij de uitstekende site biblija.net is dat nog snel te vinden ook. Op zich is dat wel te verklaren, want Jezus was een jood en kende de Thora natuurlijk ook. Hij heeft niet voor niets tot zijn 30'e gestudeerd, want toen begon zijn 'bekende' leven pas.
je schreef:Je zou toch "de Uitnodiging" eens moeten lezen, dan snap je dat en ga je het zien
Is daar op internet wat van te vinden. Ik ken de schrijver niet maar was dat W. Paul Young?

Dit klinkt interessant: ( http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/recen ... young.html )

De Canadese schrijver Paul William Young schreef dit boek als kerstverhaal voor zijn kinderen en een paar vrienden. Op hun advies besloot hij langs een uitgever te gaan. Zonder resultaat; christelijke uitgevers weigerden het boek omdat het te veel over het randje was, seculiere uitgevers vonden dat er teveel Jezus in voorkwam. Hij heeft toen uitgeverij Windblown Media opgezet met behulp van vrienden en daar het boek uitgegeven met de oorspronkelijke titel The Shack. Resultaat? Een best-seller.

Doet me op de een of andere manier denken aan een aflevering van Het Kleine Huis Op de Prairie, http://www.kleinehuis.nl/ waarin de familie Ingals, de vader gespeeld door Little Joe (Michael Landon die overigens maar 55 jaar oud is geworden) van Bonanza, waarin de hoofdrolspeelster, een jong meisje Laura, wegloopt, want ze dacht dat haar vader liever een zoon had gehad in plaats van een dochter.

Ze komt op een gegeven moment op een berg uit, ver van huis en daar ontmoet ze een oudere man, Jonathan die haar in leven houdt. Laura zoekt contact met God met haar levensvraag en dat wil niet erg lukken. Deze Jonathan blijkt er meer vanaf te weten.

Heel knappe metafoor was dat. Vooral omdat men er niet voor gekozen heeft een toverende alleskunner te laten zien maar iemand die het zoeken aanmoedigt en laat zien dat je niet te snel resultaat moet verwachten.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 25-01-2011 00:16

Dag Peter,
Peter T. schreef:Fair, hoewel ik denk dat die mensen niet mee wilden!
Natuurlijk. Er komt een gigantische genocide in de vorm van een zondvloed (waarbij ook nog eens alle dieren verzopen worden, en zij hebben niet eens een erfzonde) en niemand wil mee op het enige schip dat ertegen bestand zou zijn. Leg eens uit waarom je dat denkt?

Dirk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 25-01-2011 10:22

Dirk schreef:Dag Peter,
Peter T. schreef:Fair, hoewel ik denk dat die mensen niet mee wilden!
Natuurlijk. Er komt een gigantische genocide in de vorm van een zondvloed (waarbij ook nog eens alle dieren verzopen worden, en zij hebben niet eens een erfzonde) en niemand wil mee op het enige schip dat ertegen bestand zou zijn. Leg eens uit waarom je dat denkt?

Dirk.
Nou, dat kan ik ook zelfs prima uitleggen.
Vergelijk het met nu. Er lopen genoeg mensen rond die ons einde verkondigen. We gaan er allemaal aan. Zitten op een berg of laten zich diep ergens ingraven. Zij willen graag ons waarschuwen en roepen ons op actie te ondernemen.

Gaan wij daarop in? De meesten niet.

Zo ook toen. Iedereen zal Noach voor gek hebben verklaard want niemand wist van te voren dat er een zondvloed zou komen. Want die kennis is pas achteraf gekomen.

Fair enough?

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 25-01-2011 16:18

Hoi Determinist,

Daar zit wat in. Maar afhankelijk van hoeveel mensen er aan de ark meegewerkt hebben kan ik me nauwelijks voorstellen dat niemand mee zou willen. Zeker niet omdat in die dagen armageddons e.d. aan de orde van de dag waren. Maar als deze mensen van tevoren wisten dat ze niet mee zouden mogen dan moet Noach ze betaald hebben. Waarvan? Was hij een miljonair? Hoe je het ook wendt of keert, de problemen met de zondvloed zijn eindeloos.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 27-01-2011 16:44

@Peter,

Heb jij mijn reactie op je Wordpress.com genesysrocks blog verwijderd?

http://genesisrocks.wordpress.com/2011/ ... evolution/

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 27-01-2011 17:53

Determinist schreef:@Peter,

Heb jij mijn reactie op je Wordpress.com genesysrocks blog verwijderd?

http://genesisrocks.wordpress.com/2011/ ... evolution/
Hey, dat zal toch wel niet? Hopelijk niet Determinist.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 27-01-2011 22:23

Determinist schreef:@Peter,

Heb jij mijn reactie op je Wordpress.com genesysrocks blog verwijderd?

http://genesisrocks.wordpress.com/2011/ ... evolution/
Nee. Hij staat er wel. Zeker met mijn neus gekeken. Mijn fout !

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 27-01-2011 22:56

Hmm. Ik zie hem anders niet staan hoor. Alleen eentje van Carel. Als Peter die reactie inderdaad heeft weggehaald dan is dat meteen het antwoord op jouw vraag, Carel, waarom ik daar niet reageer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 28-01-2011 01:11

Hi Dirk,

Ik zie daar geen namen van bloggers, alleen gasten. Als Peter een post heeft weggehaald dan is dat iets waar ik een grote klerehekel aan heb. Ik zag overigens ook alleen mijn eigen berichtjes. Maar Determinist is jonger dan ik en heeft dus betere ogen :lol:

Jouw standpunt is helder Dirk. Maar je weet het: Ik ben ik, en deed in dier voege een poging om mensen te laten reageren.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 28-01-2011 09:50

Misschien kan Determinist zelf aangeven waar hij z'n verhaal ziet staan op Peter's blog...ik zie 'm namelijk ook niet.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Plaats reactie