Fat lips evolve at record speed

Evolutie in ruime zin. Nieuws, nieuwe feiten, theorievorming, onderzoeken, discussies conclusies
Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 25-07-2010 16:38

Determinist schreef:Peter, niet alleen incompatibiliteit tussen DNA maar ook gedrag en morfologische incompatibiliteit is de reden door verdere diversificatie.

Bij gedrag kan het zingen van een ander lied bij vogels al reden zijn om niet te "paren". Hiermee zorgen ze dus impliciet voor dat er geen DNA vermenging plaatsvindt. Geen vermenging -> onafhankelijke DNA mutaties welke na X tijd (en evolutie zegt niet X=zoveel tijd, maar X tijd) voor incompatibiliteit op DNA niveau veroorzaakt.
En zodra dit het geval is en stel dat de vogels weer hetzelfde lied gaan zingen kunnen ze geen gezonde nakomelingen meer krijgen.

Hiermee hebben ze hun divergentie bezegeld. Het blijven afzonderlijke soorten waarbij het DNA nooit meer compatibel zal worden en twee takken zullen verder divergeren.

Zo simpel en zo basale werking van evolutie.

Nu laten wetenschappers zien dat ze een soort op dat punt waarnemen. Met een duidelijk onderzoek.

Zeker geen falsificatie, dit is juist een bevestiging van de theorie die de onderliggende werking van evolutie beschrijft.

GutoB stelt dat soorten binnen hun baranoom blijven en dit artikel laat zien dat dit niet het geval is.

Het is aan GutoB om aan te tonen dat hier niet sprake is van soortvorming buiten het baranoom principe. En dat kan alleen door het begrip soort een eigen betekenis te geven en daarmee plaatst deze hypothese zich meteen buiten de wetenschap.

Als GutoB stelt dat de wetenschappelijke soortvorming niet kan, moet deze een wetenschappelijke argumentatie geven daarvoor en niet een eigen speelveld creëren.

Wetenschap tegen wetenschap, zonder aanpassen van de spelregels.
Tja, je laat zien dat je er niets van snapt.

"Nu laten wetenschappers zien dat ze een soort op dat punt waarnemen. Met een duidelijk onderzoek."

Nee, deze vissen konden nog paren. Dit artikel tekent de gretigheid van evolutionisten om soorten vast te stellen.

"GutoB stelt dat soorten binnen hun baranoom blijven en dit artikel laat zien dat dit niet het geval is."

Dit artikel laat zien dat dit wél het geval is. De vis is nog steeds vis, met iets dikkere lippen.

Het gaat hier over soorten die gewoon kunnen paren. Jij ziet dingen die er niet zijn: een variatie van een vis wil nog niet zeggen dat er een ontwikkeling heeft plaatsgevonden van ééncellige naar mens. DAT moet je nu eens gaan bewijzen!!

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 25-07-2010 16:54

Nou Peter, dan hebben we meteen het probleem te pakken waarom creationisten nooit evolutie zullen accepteren, welke wetenschappelijke ontdekking er ook gedaan wordt.

Wat ze eigenlijk zeggen: het enige bewijs wat we aannemen is dat de wetenschap als een film de evolutie van ééncellig naar mens laat zien, in een LAB en wel voor onze ogen. Waarbij ik mij dan ga afvragen dat er wel weer een smoesje komt van "maar dit is truckage".

Bewijzen doet men niet in wetenschap. Men maakt iets aannemelijk.
Dus dat is ook een punt. Een crea wil bewijs en wetenschap kan alleen aannemelijkheden leveren. Daarmee is het dus makkelijk voor een crea om iets te verwerpen, omdat 99,9 % niet 100% is.

Hier een artikel die aangeeft dat evolutie onder onze ogen plaats vind.
Maar jij ontkent dit gewoon.

Crea's zeggen eerst : er bestaan geen tussenvormen, geen missing links.
Wetenschap komt met een een missing link tussen A en C (B) en crea's roepen, nee het is gewoon een variatie op A of op C.
Dat is nu juist het punt van een missing link. Het kan een A of C zijn omdat deze beide eigenschappen heeft. Maar ontkennen is makkelijk.

Dan wordt geroepen dat een soort niet uit een soort kan ontstaan. Het wordt waargenomen, en nu willen ze van ééncellig naar mens.

Nou Peter, ik hoop dat je lang zult leven en dat je zult zien dat wetenschap steeds meer stukjes van jouw complete "bewijs" als aannemelijk betitelt.

Artitu
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-07-2010 14:23

Bericht door Artitu » 25-07-2010 17:16

Ja klopt helemaal Determinist, daar is geen beginnen aan.
De discussie loopt altijd vast.
Ik als jongeaardecreationist zal dat ook zeggen.
Evolutie is een proces dat klopt, maar het loopt tot een bepaalde mate, en die mate weet niemand, tot het dier steriel word.
Tevens beweren wij ook niet dat evolutie niet plaats vind.
Ik accepteer micro-evolutie.
Zelfs accepteer ik de leer van een ondersoort, dat evenals weer kan veranderen naar geheel andere soorten waardoor het verhaal nog ingewikkelder word. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ondersoort).
Ik heb hiermee dan niet bewezen dat macro-evolutie niet plaatsvind evenals jullie opmerkingen die proberen te bewijzen dat macro-evolutie wel plaatsvind en dat er dus 1 voorouder moet zijn.
Het is gewoon de manier van interpreteren.
enkel bewijs dat ik zal accepteren is letterlijk van een eencellige naar een echt dier.
"Een wereld waarin wij leven dient als zo nodig begrepen te worden, een God waarmee wij leven dient als zo nodig erkend te worden"

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 25-07-2010 17:22

Hi Artitu,

Je maakte in het begin een opmerking over de onbalans op dit forum, waar creationisten minder onderwerpen zouden hebben dan evolutiebiologen. Welnu, er is nu een nieuw forum, onder 'Evolutie en creatie', Jonge Aarde creationisme genaamd, met daarin als beginpost een kopie uit jullie site.

Daar kun je, als je wilt, een discussie beginnen over voor jou belangrijke onderwerpen, je kunt gewoon daar een nieuw item aanmaken.

Je kritiek was terecht, beide zienswijzen mogen hier hun zegje doen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

nielsbosman
Berichten: 266
Lid geworden op: 20-07-2010 12:13

Bericht door nielsbosman » 25-07-2010 17:57

Hoi richard.

Een discussie loopt vast waar de argumenten van de ene persoon sterker zijn of waar de andere persoon geen geldige tegenargumenten meer heeft.

Naast wetenschappelijke argumenten zijn er ook filosofische of religieuze argumenten we zijn erg benieuwd naar jouw argumenten voor een 6000 jarige jonge aarde. Wat zijn jouw beweegredenen om hierin te geloven. Heb je het van huis mee gekregen of heb je je in de bijbel verdiept en ben je zo tot het geloof gekomen? Heb je vrienden, kennissenkring die ook geloven in een jonge aarde.




[

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 27-07-2010 08:13

Determinist schreef:Nou Peter, dan hebben we meteen het probleem te pakken waarom creationisten nooit evolutie zullen accepteren, welke wetenschappelijke ontdekking er ook gedaan wordt.

Wat ze eigenlijk zeggen: het enige bewijs wat we aannemen is dat de wetenschap als een film de evolutie van ééncellig naar mens laat zien, in een LAB en wel voor onze ogen. Waarbij ik mij dan ga afvragen dat er wel weer een smoesje komt van "maar dit is truckage".

Bewijzen doet men niet in wetenschap. Men maakt iets aannemelijk.
Dus dat is ook een punt. Een crea wil bewijs en wetenschap kan alleen aannemelijkheden leveren. Daarmee is het dus makkelijk voor een crea om iets te verwerpen, omdat 99,9 % niet 100% is.

Hier een artikel die aangeeft dat evolutie onder onze ogen plaats vind.
Maar jij ontkent dit gewoon.

Crea's zeggen eerst : er bestaan geen tussenvormen, geen missing links.
Wetenschap komt met een een missing link tussen A en C (B) en crea's roepen, nee het is gewoon een variatie op A of op C.
Dat is nu juist het punt van een missing link. Het kan een A of C zijn omdat deze beide eigenschappen heeft. Maar ontkennen is makkelijk.

Dan wordt geroepen dat een soort niet uit een soort kan ontstaan. Het wordt waargenomen, en nu willen ze van ééncellig naar mens.

Nou Peter, ik hoop dat je lang zult leven en dat je zult zien dat wetenschap steeds meer stukjes van jouw complete "bewijs" als aannemelijk betitelt.
Creationisten hebben geen probleem met wetenschappelijke ontdekkingen Deet. Ik ontken niets Deet. Ik zie dat er een variatie voortkomt uit een organisme dat de informatie daarvoor in het genoom heeft. Ik ontken ook niet dat soorten uit andere soorten voortkomen, neem de honden. Ik neem alleen waar dat dit nog steeds honden zijn. Er is geen enkele aanwijzing of waarneming die de conclusie rechtvaardigt dat alle organismen uit een ééncellige zijn voortgekomen. Daar moet het bewijs voor geleverd worden, en grote claims vragen groot bewijs. Het probleem is dat het geloof (CD) bij jullie het bewijs is, dat heb ik al zo vaak in ET artikelen gezien.

Ik neem waar, jij niet. Jij gelooft, in CD.

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 27-07-2010 08:29

Jij haalt variaties, rassen en soorten door elkaar. Dit door de definitie van deze begrippen anders te interpreteren.

Als je wilt dat wetenschap laat zien dat soortvorming (organismen die eerst wel genetische informatie uitwisselen en later niet meer) voorkomt en wetenschap een dergelijke waarneming laat zien, zeg je dus eigenlijk dat dit geen dergelijke waarneming is.

Hetzelfde met tussenvormen. Eerst wordt beweerd dat ze er niet zijn. Dan komt wetenschap met voorbeelden en opeens zijn dit geen tussenvormen.

Het begint met dezelfde taal te spreken en de definitie gelijk te houden.

Je wilt graag zien dat uit een ééncellige een meercellige ontstaat.
Ik vraag mij dus af wat jij gaat zeggen als in een petrischaaltje men van een ééncellige een tweecellige heeft gemaakt. Dat is uiteraard niet genoeg. Ok, dan komen ze met een honderdcellige. Uiteraard ook niet.
Nee, van ééncellige naar een compleet mens.

Trouwens, by the way, jij bent een goed voorbeeld. Je bent zelf ooit een ééncellige geweest.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 27-07-2010 08:33

Determinist schreef:Jij haalt variaties, rassen en soorten door elkaar. Dit door de definitie van deze begrippen anders te interpreteren.

Als je wilt dat wetenschap laat zien dat soortvorming (organismen die eerst wel genetische informatie uitwisselen en later niet meer) voorkomt en wetenschap een dergelijke waarneming laat zien, zeg je dus eigenlijk dat dit geen dergelijke waarneming is.

Hetzelfde met tussenvormen. Eerst wordt beweerd dat ze er niet zijn. Dan komt wetenschap met voorbeelden en opeens zijn dit geen tussenvormen.

Het begint met dezelfde taal te spreken en de definitie gelijk te houden.

Je wilt graag zien dat uit een ééncellige een meercellige ontstaat.
Ik vraag mij dus af wat jij gaat zeggen als in een petrischaaltje men van een ééncellige een tweecellige heeft gemaakt. Dat is uiteraard niet genoeg. Ok, dan komen ze met een honderdcellige. Uiteraard ook niet.
Nee, van ééncellige naar een compleet mens.

Trouwens, by the way, jij bent een goed voorbeeld. Je bent zelf ooit een ééncellige geweest.
Ik haal niets door elkaar, ik ontken soortvorming ook niet. Jij zal moeten laten zien dat soortvorming lineair is, dat alle organismen uit eencelligen ontstaan zijn door NS. Jij moet laten zien dat NS in staat is informatie te genereren. Jij moet de evolutietheorie bewijzen.

Kom met voorbeelden die dit aantonen, en niet met zwakke voorbeelden die dit niet doen!

Determinist
Berichten: 193
Lid geworden op: 09-07-2010 18:36

Bericht door Determinist » 27-07-2010 08:43

Peter T. schreef:Jij moet de evolutietheorie bewijzen.
Ik bewijs niets, ik rapporteer alleen maar de uitkomsten van wetenschappers in het veld. En de gehele wetenschappelijke wereld zegt dat evolutie aannemelijk is met sterke argumenten.
Kom met voorbeelden die dit aantonen, en niet met zwakke voorbeelden die dit niet doen!
De voorbeelden accepteer jij niet. Jij spreekt dus de wetenschap tegen.
En dat mag, maar kom dan met wetenschappelijke argumenten. Of uiteraard ook hier, kom met wetenschappelijke argumenten van andere wetenschappers die een beter alternatief vormen voor de huidige theorie die ook als geldig door andere wetenschappers worden gezien.

Dat is het probleem. Ook GutoB moet voldoen aan de toetsing van de wetenschappelijke wereld. Het zal voorgelegd moeten worden aan een onafhankelijke commissie en gepubliceerd moeten worden en onderzocht door andere wetenschappers. Als ze er brood in zien en het een geldige hypothese vinden, dan zal dit vanzelf getoetst worden.

Maar waar is dit het geval? Ik zie het niet.

En dat komt de andere tactiek de hoek om kijken. De wetenschap boycot het en werkt het expres tegen. Er wordt dan een beeld opgeroepen dat de wetenschap de bestaande evolutietheorie koste wat het kost beschermt.

En dan gaat de discussie daarover.

De heer Borger moet begrijpen als wetenschapper dat als na zoveel tijd zijn hypothese niet opgepakt wordt dat er dus iets mis mee is en zal hij er verder aan moeten werken totdat het wel opgepakt wordt.

Gelijke monniken gelijke kappen.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 27-07-2010 13:18

Determinist schreef:
Peter T. schreef:Jij moet de evolutietheorie bewijzen.
Ik bewijs niets, ik rapporteer alleen maar de uitkomsten van wetenschappers in het veld. En de gehele wetenschappelijke wereld zegt dat evolutie aannemelijk is met sterke argumenten.
Kom met voorbeelden die dit aantonen, en niet met zwakke voorbeelden die dit niet doen!
De voorbeelden accepteer jij niet. Jij spreekt dus de wetenschap tegen.
En dat mag, maar kom dan met wetenschappelijke argumenten. Of uiteraard ook hier, kom met wetenschappelijke argumenten van andere wetenschappers die een beter alternatief vormen voor de huidige theorie die ook als geldig door andere wetenschappers worden gezien.

Dat is het probleem. Ook GutoB moet voldoen aan de toetsing van de wetenschappelijke wereld. Het zal voorgelegd moeten worden aan een onafhankelijke commissie en gepubliceerd moeten worden en onderzocht door andere wetenschappers. Als ze er brood in zien en het een geldige hypothese vinden, dan zal dit vanzelf getoetst worden.

Maar waar is dit het geval? Ik zie het niet.

En dat komt de andere tactiek de hoek om kijken. De wetenschap boycot het en werkt het expres tegen. Er wordt dan een beeld opgeroepen dat de wetenschap de bestaande evolutietheorie koste wat het kost beschermt.

En dan gaat de discussie daarover.

De heer Borger moet begrijpen als wetenschapper dat als na zoveel tijd zijn hypothese niet opgepakt wordt dat er dus iets mis mee is en zal hij er verder aan moeten werken totdat het wel opgepakt wordt.

Gelijke monniken gelijke kappen.
"En de gehele wetenschappelijke wereld zegt dat evolutie aannemelijk is met sterke argumenten."

Sinds wanneer laat jij je overtuigen door aantallen? Het is ook fout: jouw wereld zegt dat evolutie waar is, dus niet aannemelijk, met zwakke argumenten en zero bewijs.

De gehele Christelijke wereld (als 2000 jaar; miljarden 'weten'schappers) zegt dat Jezus redt, met zeer sterke argumenten, getuigen, en ervaringen. Laat je je dan ook overtuigen?

Jouw voorbeelden zijn geen bewijs voor evolutie, jij gelooft dat, het is een interpretatie, maar geen bewijs. Dáárom vreet ik het niet, en dat heeft met GutoB niets te maken.

Hilti op betonnen plaat: Ik weerspreek evolutie, geen wetenschap. Wanneer leer je nu eens af dat evolutie niet hetzelfde is als wetenschap?

Onafhankelijke commissie??? Welke dan? De naturalisten commissie die al lang voor evolutie gekozen heeft?

Hoe naïef kun je zijn?

Ik citeer

"Eén van de vele kritiekpunten die wetenschappers (waaronder creationisten) op de evolutietheorie hebben geuit is inderdaad haar plasticiteit: evolutie is zo flexibel dat het moeilijk is de theorie echt te testen. Dit komt doordat evolutionisten altijd wel een sub-hypothese kunnen bedenken (hoe onrealistisch die soms ook moge zijn) om gegevens weg te verklaren die in eerste instantie niet in de theorie lijken te passen. En evolutie is altijd compatibel met die sub-hypotheses.

Het is zelfs zo dat evolutie compatibel is met onderling tegenstrijdige sub-hypotheses. Een voorbeeld is dat evolutie, aldus haar aanhangers, zowel gradualistisch kan verlopen (in miniscule stapjes over miljoenen jaren), als via punctuated equilibria (korte sprintjes afgewisseld door lange perioden van stasis). Hiermee kunnen evolutionisten nu dus zowel geleidelijke overgangen in het fossielenbestand verklaren, als het abrupte verschijnen van nieuwe levensvormen, zonder tussenvormen, die vervolgens miljoenen jaren niet meer veranderen. De vraag is nu alleen nog maar wat het meest voorkomt, gradualisme of punctuated equilibria. (En dat wordt bepaald aan de hand van de gegevens, dus evolutie past zich moeilteloos aan die gegevens aan.)

Een ander voorbeeld is dat evolutionaire veranderingen zowel adaptief kunnen zijn, als neutraal. In het eerste geval zijn de veranderingen opgetreden onder invloed van natuurlijke selectie, en in het tweede geval niet. Dus evolutionisten kunnen zowel adaptieve eigenschappen als neutrale eigenschappen verklaren. Het debat is alleen nog welk verschijnsel domineert: selectieve of neutrale evolutie. (En dat wordt bepaald aan de hand van de te verklaren gegevens, dus evolutie past zich moeiteloos aan die gegevens aan.)

Hiermee wil ik niet suggereren dat neutrale veranderingen niet voorkomen, of dat adaptieve veranderingen niet voorkomen, maar het gaat erom dat het evolutieraamwerk (het scheppingsraamwerk ook trouwens) de beide tegenstrijdige verschijnselen kan incorporeren.

Merk op dat de elasticiteit om allerlei sub-hypotheses te incorporeren niets af doet aan de onveranderlijkheid van het statische evolutieraamwerk: dát evolutie heeft plaatsgevonden staat buiten alle discussie. Maar de mogelijkheid om allerlei (zelfs tegenstrijdige) sub-hypotheses te postuleren geeft oneindige mogelijkheden om het geloof dat evolutie heeft plaatsgevonden tegen nagenoeg alle mogelijke waarnemingen te beschermen."

Plaats reactie