lezing van 2 Atheistische wetenschappers.

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

lezing van 2 Atheistische wetenschappers.

Bericht door Juda » 07-07-2012 20:49

Hier is een link naar een 60 minuten durende lezing met een intro van Richard Dawkins en de speech van een man wiens naam ik ben vergeten.

http://youtu.be/BvJZQwy9dvE
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Re: lezin van 2 Atheistische wetenschappers.

Bericht door carel » 07-07-2012 22:26

Juda schreef:Hier is een link naar een 60 minuten durende lezing met een intro van Richard Dawkins en de speech van een man wiens naam ik ben vergeten.

http://youtu.be/BvJZQwy9dvE
Dat is Daniel Dennett http://nl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Dennett

Een atheist en groot denker. Waar Richard Dawkins nog wel eens kwaad wordt als hij met creationisten in discussie gaat is Dennett een denker die gewoon doorgaat en met verfrissende gedachten komt. Ik zou alle lezingen van Dennett van harte willen aanbevelen
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 08-07-2012 12:35

thnx. ik zal eens kijken.
ik vind hem erg duidelijk...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 08-07-2012 14:59

Juda schreef:thnx. ik zal eens kijken.
ik vind hem erg duidelijk...
Ik heb de video bekeken en het is inderdaad een uitstekend verhaal. ik heb de inhoud gebruikt om antwoord te geven op je andere post Juda.

Zorg er wel voor dat je een translator bij de hand hebt. Dennett is een volbloed Engelsman en gebruikt dus woorden die je niet altijd meteen herkent. Althans dat was bij mij zo.

Wel kijken, heel verhelderend. Een groot denker die man.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 10-07-2012 21:55

hoi Carel,

Had al gekeken en ik ben nu van uitgesproken gelovig naar agnostisch/atheïstisch maar niet tegen God, geschakeld.
ben het steeds meer met Fons eens over dat God misschien wel bestaat, maar dat we het niet kunnen weten en dat elk beeld dat we van Hem hebben, per definitie vals is.
Daarom is geloof in hem, zonder kennis, volgens mij een dwaasheid.

maar ik kan het mis hebben;)

groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Plaats reactie