Islam en Youtube filmpjes.

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Plaats reactie
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Islam en Youtube filmpjes.

Bericht door Juda » 13-12-2011 00:26

Hallo Fons en Carel...:
( en derden ;) )

Carel, jij kent Moslims...
wat hebben ze je verteld over de Islam..?
weet je iets van de geschiedenis van de Islam?
weten jullie of deze info in beide links wel klopt?
ik word er namelijk een beetje bang van.

dit is het filmpje dat ik bedoel.
http://alturl.com/yszhr

Is het waar en worden we aangevallen door de ideologie van moslims, of is dit een soort extreem rechtse propaganda dat een gevaar vormt?

ik vond het vorige filmpje en ik weet niet of het wel 100% waar is.
lijkt me propaganda van mensen die iets tegen de Islam hebben, maar ze hebben waarschijnlijk zeer steekhoudende argumenten.
tenminste als deze gegevens kloppen.
dat zou een zware aanklacht inhouden tegen de radicale stromingen in de Islam en zelfs tegen de man die Moslims volgen.

maar ik heb de Koran maar tot en met hoofdstuk 11 gelezen en de Koran roept in die verzen bijvoorbeeld wel direct op tot het wachten tot Moslims in een vreemd land in de meerderheid zijn en dan het gewelddadig onderwerpen en vermoorden van van niet-moslims en het ondergeschikt maken ( dhimmi of tweederangsburger is geloof ik de juiste term )
van Joden en Christenen.

Dit soort filmpjes verschijnt steeds meer en ik vraag me af wat ik er mee moet.

het valt me wel inderdaad op dat het cijfer van het aantal aanslagen en onthoofdingen door Moslims hoger is in de afgelopen 6 jaar, waar je bijna nauwelijks iets hoort van het getal vanaanslagen door leden van bijna alle andere godsdiensten samen.
maar of dat 10.000 tegen zo een 12 is? dat weet ik niet

bijna alle aanslagen en terreur die je in het wereldnieuws hoort, zijn door moslims, behalve bijvoorbeeld deze groep ( en andere die ik niet weet ) :


volkert van der G,
die gek in Alphen aan de Rijn,
die overvallers van die C 1000 en
de aanslagplegers in Denemarken.
de schietpartij op een universiteit in Amerika.

de bron van een site die volgens mij erg rare cijfers geeft kun je hier vinden:
http://alturl.com/4jzpp

groeten Juda...
ik vraag me ook eerlijk gezegd af of deze cijfers wel kloppen.
Zijn er kritische, wetenschappelijke cijfers te vinden over Islamitische aanslagen?
Over geweld?
Maar ook over bijvoorbeeld het aantal Nobelprijzen gewonnen door Moslims?
Het aantal Emmy's en Grammy's?
het aantal literatuurprijzen?
wat Moslims hebben uitgevonden?

ik wil graag een zuiver en compleet beeld hebben over waar ik mee te maken heb.


Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 13-12-2011 01:14

Hi Juda,

Lastige vraag, want er zijn heel wat stromingen binnen de islam. Van zeer gematigd en filosofisch, daar hebben we het over gehad in het kader van de Veda's, tot heel agressief en bedreigend voor het gezonde verstand.

Belangrijkste is misschien wel om je niks aan te laten praten. Niks van rechts en niks van links. De islam, maar dat geldt ook voor het christendom, heeft wel effect op hoe mensen over andersdenkenden en vooral niet gelovigen denken, maar verstandige gelovigen distancieren zich daarvan.

Ik maak me bij de islam het meeste zorgen over de opvattingen over de vrouw en homoseksualiteit en hun kijk op de moderniteit. Ook op de wetenschap, want veel moslimgroepen verketteren kennis, studie en zo.

Het extremisme neemt wel toe, dat wel. Maar als die volkeren meer welvaart krijgen dan zal ook daar de invloed van de strengere islam afnemen..

Ben niet bevreesd, verreweg de meesten zijn echt als jij en ik.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 13-12-2011 01:17

Hoi Carel....,

Je schreef:
"ben niet bevreesd, verreweg de meeste mensen zijn zoals jij en ik..."

gelukkig... ;)
Daar ben ik blij om.

Groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Islam en Youtube filmpjes.

Bericht door FonsV » 14-12-2011 16:15

Dag Juda,
Je schreef:weet je iets van de geschiedenis van de Islam?

Een tijd lang heb ik me uitgesloofd om in die geschiedenis wat thuis te raken. Achteraf moet ik zeggen dat het me niet is gelukt en dus verklaar ik dat maar met onderliggend citaat (onderstrepingen zijn van mij):

De oudste biografie van Mohammed is die van Ibn Ishaaq en dateert van rond 750, meer dan een eeuw na de dood van de profeet (632 n.C.). Dit is een verzameling mondeling overgeleverde uitspraken van tijdgenoten die niet beschouwd kan worden als objectieve en verifieerbare geschiedschrijving in de moderne zin van het woord. Volgens sommige islamologen lijken biografieën van de profeet vooral bedoeld om passages in de Koran achteraf van een context te voorzien en zijn het alleen al daarom geen betrouwbare historische bronnen.

* Moslimgeleerden geloven dat dit materiaal in grote lijnen met de werkelijkheid overeen komt.
* Westerse geleerden hebben daarentegen hun ernstige twijfels, met name omdat nauwelijks enige brontekst met zekerheid in de eerste eeuw van de islam te dateren zou zijn en van vele teksten elkaar tegensprekende varianten bestaan.
* Niet-islamitische bronnen, die soms heel oud zijn, leveren een totaal ander beeld dan islamitische bronnen.

De pogingen om feit en fictie in de beschikbare bronnen van elkaar te onderscheiden hebben tot nu toe weinig bruikbare resultaten opgeleverd voor een kritische beschrijving van de historische persoon Mohammed en de rol die hij speelde in de islam. Harald Motski stelt dat het onderzoek op dit moment gevangen is in een dilemma. Volgens hem is het
* aan de ene kant niet mogelijk een historische biografie te schrijven zonder ervan beschuldigd te worden de bronnen kritiekloos over te nemen,
* terwijl het aan de andere kant onmogelijk is om op basis van een kritische beschouwing van die bronnen een bruikbare biografie te schrijven.

Ik zie Mohammed dus als een doodgewone of ordinaire krijgsheer zoals die ook nu nog (!) in grote getale in het Nabije Oosten te vinden zijn. Onder hen zitten een massa wat kleinere en een paar grote zoals b.v. Ghadafi en Saddad, die (betaalde/geprivilegieerde?) aanhangers hebben (gebalde vuist in de lucht, de mond wagenwijd open: ALLAHU AKBAR!!!)
Een krijgsheer met macht is groter dan eentje zonder en... hoe meer macht, des te groter krijgsheer. Als die dan ook nog eens weet te overtuigen goddelijke openbaringen te hebben gehad, dan is dat de 'ideale' krijgsheer.
In feite zijn het - in mijn ogen - niet meer en niet minder dan machtsgeile en overmatig bronstige macho's. :x

Als ik me goed herinner heeft Mohammed meer dan eens van een door hem overwonnen andere stam alle mannen en jongens laten vermoorden (Srebrenica avant la lettre) en de vrouwen en nog kleine kinderen als slaven ingelijfd. :x
Hij heeft in totaal 13 echtgenotes gehad (op een bepaald moment 9 tegelijk) en één daarvan was zeven jaar 'oud'. Hij 'consumeerde' haar pas toen ze 10 jaar was. Goed voorbeeld doet 'volgelingen' goed volgen. :x

Ja, er zijn ook vredelievende moslims, gewone mensen bedoel ik, en eigenlijk zijn die veruit in de meerderheid. Maar ja... “Wie baas is bakt koek”! De zwijgende of onderdrukte meerderheid hoor je niet. Niet overal is 'evolutie' synoniem met 'ontwikkeling', soms meer met 'stilstand' of 'afbraak'. :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Plaats reactie