winkelcentrum t Loon in Heerlen

De meeste onderwerpen op dit forum varieren van serieus tot bloedserieus. In deze koffiehoek is het (eindelijk) eens tijd voor wat anders.
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

winkelcentrum t Loon in Heerlen

Bericht door Juda » 04-12-2011 00:17

Ik was op een zonnige dag in September met een flatgenoot in Winkelcentrum T loon.
we gingen naar de Albert Heijn, of de Jumbo.
Ik weet niet zeker meer welke winkel t was, maar die lag achterdoor binnen in t centrum.

in dat zelfde centrum heb je een eivormige constructie met in het midden een groot glazen raam.
de winkels liggen in een cirkel om die grote opening heen.
ik woon in Heerlen dus ik ken dit centrum een beetje.

Na in de Jumbo ( Of was het de Albert Heijn ) gewinkeld te hebben, liepen we naar de tweede verdieping naar de ECI winkel.
ik ben lid, dus ik wilde graag kijken wat voor boeken ze daar hadden.
ik woonde voor augustus nog in Brunssum dus ik was daar al 3 jaar niet meer geweest.
tot mijn verbazing ontdekte ik dat de winkel niet meer bestaat.

ik loop terug en zeg tegen de jongen die bij me was: we gaan.
we lopen langs de roltrap en we willen op de roltrap stappen.
daarvoor moet je bij een pilaar de hoek om lopen.
Er staan daar 2 pilaren die de verdieping boven de roltrap ondersteunen.
ertussen in heb je de trap zelf.

ik zag een scheur in een van de pilaren en voelde me ongemakkelijk.
Ik ging naar een beveiliger en zei wat ik ervan vond, en vroeg hem of hij t in de gaten wilde houden.

de jongen en ik gingen weer naar buiten en we hoorden er niets meer van.

nu hoor ik donderdag in t nieuws dat het complex op instorten staat, de eropliggende flat is geevacueerd en dat de winkeliers hun zaak kwijt zijn.

de beveiliger staat nu met zijn gezicht op Youtube terwijl hij de Homerusflat die op t winkelcentrum ligt, evacueert.

ik schrok en vroeg me af: Is dat balletje gaan rollen door mij?

groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 04-12-2011 12:40

Het is niet gebruikelijk dat beveiligers of agenten naar gewone burgers luisteren, dat heb ik althans nog nooit meegemaakt. Als jij wat zegt en de stukken vallen gelijktijdig uit de muren, dan wordt er pas wat mee gedaan.
de beveiliger staat nu met zijn gezicht op Youtube terwijl hij de Homerusflat die op t winkelcentrum ligt, evacueert.

ik schrok en vroeg me af: Is dat balletje gaan rollen door mij?
kijk, dan zijn ze wel thuis, mensen evacueren, de held uithangen ;)

Terugkomend op je vraag of jij het balletje aan het rollen hebt gebracht.. Welnu, dan moet ik eerst weten wat je precies bij die paal deed. Als je met mokers en beitels aan de slag bent geweest is er een kleine kans dat je de veroorzaker bent :lol: maar dan had die beveiliger met barse stem gevraagd: "waar zijn wij helemaal mee bezig?"
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 04-12-2011 15:35

Het kan natuurlijk altijd, maar ik geef toe dat de kans klein is.
over wat ik daar deed ;)
ik liep langs die pilaar toen ik een heel rare barst zag.
toen heb ik die man aangesproken en hij zou er serieus naar kijken.
ik weet verder niks, omdat ik weggegaan ben met die jongen waarmee ik daar was.

Dus het is en blijft helaas een mysterie;)
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 04-12-2011 16:22

Juda schreef:Het kan natuurlijk altijd, maar ik geef toe dat de kans klein is.
over wat ik daar deed ;)
ik liep langs die pilaar toen ik een heel rare barst zag.
toen heb ik die man aangesproken en hij zou er serieus naar kijken.
ik weet verder niks, omdat ik weggegaan ben met die jongen waarmee ik daar was.

Dus het is en blijft helaas een mysterie;)
Ik maakte wat flauwekul, maar begrijp natuurlijk dat je daar iets gezien hebt. Het is dus heel wel mogelijk dat jij als een van de eersten daar iets raars gezien hebt. Punt is wel dat er in balken en muren wel vaker scheurtjes voorkomen en dat kan geen kwaad, zolang het geen diepe scheuren zijn en de structuur niet beinvloeden. Hoe daar de grond zo kan verzakken begrijp ik niet, Heerlen ligt, dacht ik, toch niet op een rare breuklijn of zo?

Maastricht wel dacht ik. Geen grote breuklijn maar wel eentje die van tijd tot tijd wat kleine aardbevingen veroorzaakt. Maar dat is toch wat anders dan een verzakking. Raar geval dus.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 04-12-2011 22:54

sorry er ging wat mis :oops: :oops: :oops:

heb deze post per ongeluk verkloot :(

groeten Juda.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 04-12-2011 23:30

zeg Carel,


[offtopic mode on]
je hebt het eens met Fons ( dacht ik maar weet het niet zeker) gehad over iets dat ShortURL heet.
Is dat een manier om die lange URLs in te korten?
vind het maar slordig staan.
maakt zo een verwarde post-indruk.
Of is ShortURL iets anders?

Zou het wel handig vinden als alleen het klikbare woord LINK verscheen in plaats van die onhandige cijfers en letters.

Kan dit op dit forum?
[offtopic mode uit]

Groeten Juda
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 05-12-2011 00:01

Graag links korter maken, dit werkt niet
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 05-12-2011 00:17

hoi Carel.

dat vind ik ook, en ik ben de eerste die je gelijk geeft.
Dat is precies wat ik je in de voorlaatste post probeerde te vragen.
Hoe kun je, zonder dat je de locatie waarnaar die link gaat, verandert, de lengte van de tekst van de link inkorten?
ik vind namelijk ook dat dit niet werkt.

Groeten Juda...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carelvanheugten
Site Admin
Berichten: 36
Lid geworden op: 07-07-2010 12:57

Bericht door carelvanheugten » 05-12-2011 01:48

Ik heb beide links verwijderd, ze vernielden het forum, vandaar.

Gebruik bijvoorbeeld www.shorturl.com om links in te korten, het gebruik wijst zichzelf.
Carel van Heugten

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 05-12-2011 01:58

Hi Juda,
Het heeft volgens mij te maken met de Oranje Nassau kolenmijnen.
Er lopen namelijk twee hoofdgangen.
Ze lopen op zo een 80 meter diepte precies onder het winkelcentrum richting station.
Deze mijngangen zijn zo een 80 jaar oud en ze zijn tegen de jaren 80 dicht gegaan.
tijdens de jaren 60, toen de mijnen nog werkten, werd 't Loon gebouwd.

er is ook 2 keer brand geweest en de 2e parkeergarage iets verderop onder het schouwburgplein ( er zijn er 2 ) is al eens gerepareerd, omdat die ook verzakte.

Nu is het de parkeergarage en het gebied in de winkelzone, dat ik die beveiliger aanwees, dat is aan het verzakken.

Er speelt dus volgens mij veel meer dan wat op het nieuws is, want men zei dat het alleen de garage en een aantal winkels erboven was.
Maar de scheur die ik vond is bij de roltrappen, in het gebied van de glazen koepel op het dak.
en die ligt buiten het gebied.

het frappante is dat er vandaag in de koepel 7 ruiten zijn gesprongen.
Vreemd dat je hier in het nieuws weinig over hoort, tenminste ik heb het niet gehoord. Als het zo is als jij schrijft, mij lijkt jouw uitleg plausibel, dan komen er nog meer verzakkingen, ook buiten het gebied.

Gek dat men niet afdoende rekening heeft gehouden met die mijnschachten. Dat die er liepen was ongetwijfeld bekend bij de architecten en constructeurs. De grond in Limburg is solide, vergelijk het maar met Amsterdam, waar je eerder van klei en modder kunt spreken. Men had hier met de fundering volgens mij gewoon rekening mee kunnen (en moeten) houden.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie