de Heilige Geest:

Geloven in God terwijl in en om ons heen inzichten voortdurend veranderen.
Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 30-05-2011 16:19

precies.
dat vind ik ook :P

Zo zie ik het ook:
Neem mee wat je hebt en waar je in gelooft,
en laten we eens kijken of we van 2 vissen en 5 broden wat lekkers kunnen maken.
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 30-05-2011 16:31

Juda schreef:precies.
dat vind ik ook:P

Zo zie ik het ook:
Neem mee wat je hebt en waar je in gelooft,
en laten we eens kijken of we van 2 vissen en 5 broden wat lekkers kunnen maken.
En dat, ook van die vissen en broden is de essentie van het boeddhisme. Er is ook geen enkele mij bekende oorlog om uitgevochten, wat bij de drie monotheisten wel schering en inslag was.

Diabolos, verdraaiing. Goed gevonden Juda, daar had ik glad overheen gelezen :oops:
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 30-05-2011 16:39

misschien ben ik meer boeddhist dan ik dacht :P
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 30-05-2011 16:59

Juda schreef:misschien ben ik meer boeddhist dan ik dacht :P
Dat sluit ik in jouw geval niet uit. Een pure christen, met alle beklemmende dogma's die daarbij horen, ben je naar mijn bescheiden mening ook niet.

De boeddhisten. Lijkt me bepaaldelijk geen raar gezelschap. Ik voel me zelf ook behoorlijk verwant met het boeddhisme. Zit veel wijsheid in. Echt veel meer dan in alle drie de monotheisten bij elkaar. Dat hangt aan elkaar van gejatte verhalen (denk aan Horus). Dat kun je van het boeddhisme niet zeggen.

En nogmaals: er is nog nooit een oorlog om gevoerd.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 30-05-2011 18:56

Ik denk dan ook dat Christus zichzelf, ofwel de God van Boeddha wilde openbaren aan de Joden.

Dit lijkt mij een redelijke aanname.
wat jij, Carel?
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

Juda
Berichten: 505
Lid geworden op: 20-04-2011 14:40

Bericht door Juda » 30-05-2011 18:57

Carel, heb jij de Upanishaden gelezen?

[plak de volgende zin in je adresbalk en download ze eventueel als je dat wil, uiteraard]
www2.hn.psu.edu/faculty/jmanis/upanishads/upanishads1.pdf

Is me wel een PDFje... :o

het is namelijk een hele lijst boeken en het is niet een twee drie gelezen, maar het was het voor mij iig dan ook waard.

Dit vond ik incluis de Bhagavad Gita een aantal van de beste boeken op spiritueel gebied tot nu toe.

Jou kennende heb je het denk ik wel gelezen [ je bent Bedrijfs-filosoof of je bent het niet], maar ik weet het natuurlijk niet zeker...

Groeten Juda...
het Zelf is mijn God
het Zelf is Liefde, Het Zelf is Kracht.
Het is Rust, en het is Vrede.
Brahman is de Natuur en Atman is het Goddelijke Zelf dat wij allen in ons dragen.
www.arsfloreat.nl/downloads.html lees gita.pdf

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 30-05-2011 22:04

Hi Juda,

Ik zal er eens induiken, kost wel even denk ik. Dus hier moet ik je een antwoord schuldig blijven.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie