Voor een ieder die nog twijfelt aan een onzichtbare wereld

Geloven in God terwijl in en om ons heen inzichten voortdurend veranderen.
Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Bericht door Dirk » 16-10-2010 18:15

Flight schreef:Google = your friend...nog een LEUK FILMPJE van Bob Larson!!!

Ik denk dat ik ook maar duiveluitdrijver wordt in de VS...regelrecht goudmijntje.
Hehehe; het is natuurlijk ook gevaarlijk werk... Dat constante contact met de duivel; hij zou je zo maar eens naar de dark side kunnen overhalen (je weet wel, belastingontduiking enzo; dat schijnt populair te zijn bij dit soort lui)... ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Re: Voor een ieder die nog twijfelt aan een onzichtbare were

Bericht door Dirk » 16-10-2010 18:21

Peter T. schreef:Dirk, wil jij überhaupt ergens over discussieren?
Zeker. Ik wil graag van je weten waarom jij denkt dat deze specifieke persoon echt is, terwijl je zelf toegeeft dat je beseft dat er (ook) fraudeurs zijn. Blijkbaar is zo'n filmpje genoeg om jou te overtuigen? Of heeft het er misschien meer mee te maken dat je overtuigd wil worden en daardoor niet meer objectief de alternatieven kunt afwegen op hun merites?

En als we het dan toch over mensen met "bovennatuurlijke" (lees: van god afkomstige) krachten hebben, beantwoord dan ook eens de volgende vraag:

Why won't god heal amputees?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

Dirk
Berichten: 302
Lid geworden op: 16-07-2010 20:06

Re: Voor een ieder die nog twijfelt aan een onzichtbare were

Bericht door Dirk » 16-10-2010 19:29

@Peter,

En nog iets. Je hebt deze draad 'Voor een ieder die nog twijfelt aan een onzichtbare wereld' genoemd. Zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom juist deze 2 links ons van het bestaan van zo'n wereld zouden moeten overtuigen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further."
--Richard Dawkins

FonsV
Berichten: 807
Lid geworden op: 20-07-2010 14:31

Voor eenieder die nog twijfelt aan een onzichtbare wereld

Bericht door FonsV » 17-10-2010 15:19

Dag Dirk,
Je schreef:Zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom juist deze 2 links ons van het bestaan van zo'n wereld zouden moeten overtuigen?
Natuurlijk kan ik het mis hebben maar omdat Peter tot nu toe op mijn uitnodigingen niet ter zake reageert vrees ik dat... ;)

Zelf denk ik te mogen beweren dat er in deze wereld veel onzichtbare dingen zijn en... ik laat het aan ieder persoonlijk over om er een paar te bedenken. Als die onzichtbare dingen tot deze wereld behoren dan heb je daar de onzichtbare wereld.

Peter wil de lezers ervan overtuigen dat in bepaalde gevallen zijn 'kijk' op of 'duiding' van dat onzichtbaar-zijn de enig juiste is en hij zal dat wel weer willen 'onderbouwen' door te verwijzen naar Bijbelteksten. Hij staat in die manier van doen niet alleen dus je kunt nog meer url's verwachten. Of en hoe je daarop reageert mag je natuurlijk zelf weten, niet op mijn gezag, maar zo is het nu eenmaal in dit land. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet op de weg naar het atheïsme. Een agnost is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle gods'voorstellingen' hun betekenis hebben verloren.

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Re: Voor eenieder die nog twijfelt aan een onzichtbare werel

Bericht door Peter T. » 18-10-2010 13:31

FonsV schreef:Dag Dirk,
Je schreef:Zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom juist deze 2 links ons van het bestaan van zo'n wereld zouden moeten overtuigen?
Natuurlijk kan ik het mis hebben maar omdat Peter tot nu toe op mijn uitnodigingen niet ter zake reageert vrees ik dat... ;)

Zelf denk ik te mogen beweren dat er in deze wereld veel onzichtbare dingen zijn en... ik laat het aan ieder persoonlijk over om er een paar te bedenken. Als die onzichtbare dingen tot deze wereld behoren dan heb je daar de onzichtbare wereld.

Peter wil de lezers ervan overtuigen dat in bepaalde gevallen zijn 'kijk' op of 'duiding' van dat onzichtbaar-zijn de enig juiste is en hij zal dat wel weer willen 'onderbouwen' door te verwijzen naar Bijbelteksten. Hij staat in die manier van doen niet alleen dus je kunt nog meer url's verwachten. Of en hoe je daarop reageert mag je natuurlijk zelf weten, niet op mijn gezag, maar zo is het nu eenmaal in dit land. :)

Groeten.

Fons.
Wat een stemmingmakerij zeg, waar heb ik de laatste maand verwezen naar Bijbelteksten?

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 18-10-2010 13:39

Peter:
Wat een stemmingmakerij zeg, waar heb ik de laatste maand verwezen naar Bijbelteksten?
Niks stemmingmakerij!!! Je reactie van 15 okt 1:47 pm (= ruim minder dan een maand geleden) in deze thread bevat meerdere verwijzingen naar bijbelteksten.

Wellicht is een welgemeend excuus aan het adres van Fons op z'n plaats Peter...
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

Peter T.
ID debat
Berichten: 528
Lid geworden op: 20-07-2010 18:22

Bericht door Peter T. » 18-10-2010 13:49

Flight schreef:Peter:
Wat een stemmingmakerij zeg, waar heb ik de laatste maand verwezen naar Bijbelteksten?
Niks stemmingmakerij!!! Je reactie van 15 okt 1:47 pm (= ruim minder dan een maand geleden) in deze thread bevat meerdere verwijzingen naar bijbelteksten.

Wellicht is een welgemeend excuus aan het adres van Fons op z'n plaats Peter...
Wahaha!!

Ik val bijna van mijn stoel van het lachen, dit is zó zielig Flight!!

Ik heb daar een tekst met een link gegeven met meer info, en die is zeker niet geplaatst in de context waar Fons het over heeft, namelijk dat ik dat zou doen omdat mijn kijk op deze de enige juiste is!

Belachelijke stemmingmakerij van Fons, en jouw suggestie dat ik mijn excuses zou moeten aanbieden is zoals gewoonlijk min en laag te noemen. Eerlijk gezegd vind ik het nogal min van Fons, die niet uitblinkt in reacties op mijn posten om zulks te schrijven.

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-10-2010 14:12

Als ik dit goed lees:
Fons schreef:Peter wil de lezers ervan overtuigen dat in bepaalde gevallen zijn 'kijk' op of 'duiding' van dat onzichtbaar-zijn de enig juiste is en hij zal dat wel weer willen 'onderbouwen' door te verwijzen naar Bijbelteksten. Hij staat in die manier van doen niet alleen dus je kunt nog meer url's verwachten. Of en hoe je daarop reageert mag je natuurlijk zelf weten, niet op mijn gezag, maar zo is het nu eenmaal in dit land.


Dan kan ik me Peters reactie goed voorstellen. Fons lijkt er van uit te gaan dat hij Peters beweegredenen kan doorgronden en tevens dat Peter de enig juiste kijk op zaken zegt te hebben. Ook geeft Fons aan het gedrag van Peter te kunnen voorspellen, 'je kunt nog meer url's verwachten'. Stop met dit soort voorspellingen zou ik zeggen, ze zijn gemakkelijk inwisselbaar voor een andere kijk.

Als ik kijk naar de reacties en posten van Peter op dit forum, dan heeft Fons geen punt eigenlijk. Peter stelt dingen aan de orde en daar is niks mis mee.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Flight
Berichten: 150
Lid geworden op: 08-07-2010 13:24

Bericht door Flight » 18-10-2010 14:16

Peter:
Wahaha!!

Ik val bijna van mijn stoel van het lachen, dit is zó zielig Flight!!

Ik heb daar een tekst met een link gegeven met meer info, en die is zeker niet geplaatst in de context waar Fons het over heeft, namelijk dat ik dat zou doen omdat mijn kijk op deze de enige juiste is!

Belachelijke stemmingmakerij van Fons, en jouw suggestie dat ik mijn excuses zou moeten aanbieden is zoals gewoonlijk min en laag te noemen. Eerlijk gezegd vind ik het nogal min van Fons, die niet uitblinkt in reacties op mijn posten om zulks te schrijven.
Meneer laat het knip en plak werk met daarin de bijbelverwijzingen voorafgaan met de tekst 'Ter info voor degene die wel nadenkt'. Ik kan niet voor Fons spreken maar op mij komt dit toch echt over alsof je je eigen gelijk probeert te halen met de tekst, inclusief de bijbelverwijzingen, die je daarna hebt geplaatst...dus de context is er wel degelijk.

Ben je overigens na het zien van mijn filmpje nog zo vol van Bob Larson?

@Carel,
Als ik kijk naar de reacties en posten van Peter op dit forum, dan heeft Fons geen punt eigenlijk. Peter stelt dingen aan de orde en daar is niks mis mee.
Daar ben ik het niet mee eens...zie bovenstaande.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!”
- Homer Simpson

carel
Berichten: 1569
Lid geworden op: 15-07-2010 10:40

Bericht door carel » 18-10-2010 14:24

Hi Flight,
je schreef:Daar ben ik het niet mee eens...zie bovenstaande.
Dat mag en dat is precies de bestaansreden voor een forum als dit: laten we dat dan met argumenten bestrijden. Als je er ontzettend hard inknalt, dan moet je niet verbaasd staan dat een discussie snel verhardt. Iemand zijn excuses aan laten bieden is ook een uitstekende manier voor verharding die - ben ik van overtuigd - nergens toe leidt. Ik vond de argumentatie van Lennox (multiversum of schepping) bijvoorbeeld goed gevonden en dan zeg ik dat ook. In waarschijnlijkheden druk ik me op dit punt niet uit, domweg omdat ik het een noch het ander kan bewijzen.
groet
Carel

Er zijn twee oneindigheden, het universum en de menselijke domheid. maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker. Albert Einstein. :wink:

Plaats reactie